Nedoverbakke

Ponni1

Forelsket i forumet
Jeg bor i en bakke. Det vil si at hvis jeg vil gå til byen el. så må jeg gå ned den bakken. Det jeg lurer på er om babyen har vondt av å ligge nedover med hodet den tiden det tar å gå ned bakken. Det tar mellom 5 og 10 minutter.

Kan jeg eventuelt bare snu babyen i vognen og la henne ligge med hodet høyest mens vi går ned bakken eller her det lite å si? Bakken er ikke kjempebratt, men det merkes nok om man ligger tenker jeg.

Går det ikke an å snu baggen på understellet da? Det går på min, i stedenfor å snu håndtaket (joa, litt mer tungvint kanskje, men akkurat nå skjønte jeg hvorfor det kunne være praktisk også!). Og så ser man på babyen gjennom vinduet i kalosjen. 

Takk for at du nevnte det forresten! Jeg har samme sak her, og ikke tenkt på problemstillinga før nå, men er jo faktisk noe å tenke over!

Kan egentlig ikke tenke meg at det skal ha noe å si, bakken må være veldig bratt for at babyen skal skli helt opp i toppen av bagen og ligge ubehagelig. Gikk ofte i bakker når S var liten, hun protesterte aldri på det :)

ja, jeg vet jo med meg selv at det er ikke spesielt behagelig å ligge med hodet nedover for lenge..

Vi prøvde å snu bagen, men fikk det ikke til. Jeg er ganske sikker på at det skal gå da, men det går jo an å bare snu ungen også. Det er jo en liten periode, og hvis det ikke er stygt vær, så kan jo ungen ligge med beina inne i kalesjen i et par minutter og så snur jeg tilbake når vi er nede. Blir litt mas å dra vognen etter seg i nedoverbakke. Får nesten se litt an hva jeg gjør, men bra det er flere som tenker på det og at det ikke bare er meg som er litt overbeskyttende. Hehe.

Bakken er ikke så ufattelig bratt, men den merkes. Det er byåsenveien i Trondheim det er snakk om  hvis noen vet hva jeg mener,

Back
Topp