Nedgang i hcg?

Vaniljerose <3

Betatt av forumet
Septembermødre <3
Lurer veldig nå

Vet nedgang er dårlige greier.

Kort fortalt:
Var på ul i uke 5 og en ny en ca uke 7. Den lille hadde ikke vokset siden første ul i uke 5 (litt usikker pga dårlig ul men litt sikker) Ingen bankende hjerte å se. Mindre symptomer.

Hcg

1 måling 180337

2 måling 157319

nedgang på ca 15%

ca uke 8

Synes hcg var høy for å være MA i uke 5, vet den kan stige litt etter MA men viste ikke så mye.
Er det bare så si seg garanter MA her el?

Nei, jeg vet dessverre ikke. Hvis du har vært på UL, har du ikke fått snakket med lege? Du burde jo få informasjonen du trenger fra en lege.

Ikke kjekt å måtte bekymre seg gjennom helga. Kanskje noen andre her har erfaringer? Krysser fingrene for deg!

Huff da, det hørtes ikke bra ut... Har dessverre ingen erfaring med dette, men sender en klem din vei!

*sniker fra mai*
Ligner på min opplevelse i vinter... Var på ul i uke 5 ca, så kun tom fostersekk, og igjen i uke 7, kun samme tomme fostersekken. Tok hcg med 2 dager mellomrom, gikk fra 12000 til 10 tusen... Begynte å blø en ukes tid etter dette...

Lurer veldig nå

Vet nedgang er dårlige greier.

Kort fortalt:
Var på ul i uke 5 og en ny en ca uke 7. Den lille hadde ikke vokset siden første ul i uke 5 (litt usikker pga dårlig ul men litt sikker) Ingen bankende hjerte å se. Mindre symptomer.

Hcg

1 måling 180337

2 måling 157319

nedgang på ca 15%

ca uke 8

Synes hcg var høy for å være MA i uke 5, vet den kan stige litt etter MA men viste ikke så mye.
Er det bare så si seg garanter MA her el?
Kan du skrive hvilken da du tok hcg? Jeg tok 8+1 og 8+3

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Skjønner du er bekymret.
Ingen av oss er eksperter, og det er "vanskelig" å uttale seg slik at det ikke skaper uro for deg.
Jeg er i litt samme situasjon som deg. Min HCG har ikke sunket så langt, men ikke økt/dobblet seg så mye som den skal.

Det de sa på sykehuset når jeg var der på torsdag var at HCG i seg selv ikke sier alene at noe er galt, legen var overhode ikke så bekymret over mine HCG målinger som jeg var. Derimot viste det seg på UL at han ikke fant et foster, anlegget og alt var der og inntakt, men ikke selve fosteret. Konklusjonen ble at jeg må ta ny HCG og ny UL på torsdag. Dette for og utelukke at jeg ikke er kortere på vei, og dersom det oppstår et mirakel ser vi et foster da.

Når jeg hadde MA sank ikje min HCG i det hele tatt, kroppen min fanget ikke opp at fosteret var dødt.

Min erfaring er at HCG sier ikke alt, men gir en indikasjon på at noe KAN være galt.
Ønsker deg lykke til i morgen, håper du får alle svar da.
En go klem til deg.

Kan du skrive hvilken da du tok hcg? Jeg tok 8+1 og 8+3

Jeg målte
8+2 188'000
8+4 185'000
Og må til legen for nye blodprøver! Det eneste jeg har kommet fram til ved all googlingen, er at hcg begynner å synke mellom uke 8-12 for å stabilisere seg på et lavere nivå resten av svangerskapet, ca 20'000, og at hcg som regel halveres annenhver dag om fosteret ikke lever lenger!

Jeg målte
8+2 188'000
8+4 185'000
Og må til legen for nye blodprøver! Det eneste jeg har kommet fram til ved all googlingen, er at hcg begynner å synke mellom uke 8-12 for å stabilisere seg på et lavere nivå resten av svangerskapet, ca 20'000, og at hcg som regel halveres annenhver dag om fosteret ikke lever lenger!
kan det være mulig at du er lenger på vei? det er helt normalt at hcg nivået daler fra uke 11...
du har jo veldig høyt hcg nivå... nivået skal ligge fra 7600-200000 i uke 8.

kan det være mulig at du er lenger på vei? det er helt normalt at hcg nivået daler fra uke 11...
du har jo veldig høyt hcg nivå... nivået skal ligge fra 7600-200000 i uke 8.
Nei! Eneste mulige termin er 1 april! Men jeg er 90% sikker på at jeg hørte hjertelyd igår! Så forhåpentligvis er det fortsatt liv :) Men har fått blodprøveskjema i posten, så må til legen for ny hcg likevel! Om den har gått mer ned, så håper jeg på ultralyd :)

Nei! Eneste mulige termin er 1 april! Men jeg er 90% sikker på at jeg hørte hjertelyd igår! Så forhåpentligvis er det fortsatt liv :) Men har fått blodprøveskjema i posten, så må til legen for ny hcg likevel! Om den har gått mer ned, så håper jeg på ultralyd :)
ja ok.. masse lykke til :) håper alt står bra til i magen :)

Vært hos legen i dag? Merkelig at de bare sendte deg hjem uten mer informasjon enn at hcg har sunket...

Krysser fingrene for deg! Satser på det var hjertelyden du hørte :D

Krysser fingrene

Var til legen i dag, ettersom hcg har sunket så sender han meg til sykehuset til ul, skulle få komme i morgen eller onsdag. Så får jeg et sikkert svar :) Tok ny hcg for sikkerhet skyld også.

Var til legen i dag, ettersom hcg har sunket så sender han meg til sykehuset til ul, skulle få komme i morgen eller onsdag. Så får jeg et sikkert svar :) Tok ny hcg for sikkerhet skyld også.
Lykke til :)

Back
Topp