nedfryste småtroll,hva skjer?

babytutta

Forumet er livet
sambo fikk fryst ned sæd i fjor i forbindelse med kreft,skal inn på sjekk nå den 22 august da vi har spurt om dette, og viser det seg at han ikke kan få barn (da den ene testikkelen han har igjen ikke er frisk) må vi nok få hjelp ja. tar da utg punkt i at jeg er frisk.
kan noen fortelle meg hva som skjer og evt. hvor lenge vi må vente på å bli kunstig befrukta? tar til meg allllllll info dere har
og ja, hva sier dere at det heter når jeg evt. blir insiminert? er det kunstig befrukting?

...... dytt

Tja hvilken behandling du faar er vel avhengig av hvor mye saed dere har paa frys..  Kanskje de proever en inseminering i foerste omgang om dere har nok spermier..hvis ikke blir det enten IVF eller ICSI kan jeg tenke meg

Jeg kjenner et par som nolder på med det samme; han ble steril pga. kreft og ho er frisk. Ho er nå ca. 20 uker på vei tror jeg. Eneste forskjell er vel at det foregår på Riksen i  stedetfor andre  plasser (tror jeg). Foregår ellers på samme måte som for oss andre mener jeg. Enten IVF eller ICSI.
Masse lykke til [:D][:D][:D]

vi har fryst ned 6 "strå"..så det kan være flere måter å gjøre det på altså...noen som sa noe om kunstig, at de ble befruktet utenom,for så å settes inn i meg. hvem bestemmer dette da?
er bare så nyskjerrig....sambo skal sjekke 22 aug..om de da sier at vi lite sannsynlig kan få barn,må vi stå i kø i evigheter o.l?
har planer om å prøve frem til des,for så å ta et opphold...pga økonomien og utdanning...så blir 6 mnd med prøving om vi ikke trenger "assistanse"

ORIGINAL: babytutta

vi har fryst ned 6 "strå"..så det kan være flere måter å gjøre det på altså...noen som sa noe om kunstig, at de ble befruktet utenom,for så å settes inn i meg. hvem bestemmer dette da?
er bare så nyskjerrig....sambo skal sjekke 22 aug..om de da sier at vi lite sannsynlig kan få barn,må vi stå i kø i evigheter o.l?
har planer om å prøve frem til des,for så å ta et opphold...pga økonomien og utdanning...så blir 6 mnd med prøving om vi ikke trenger "assistanse"

Dette avgjoeres nok av legen din. De kommer nok til aa ta den loesningen de mener er best for dere. Du kan jo spoerre de hvilken metode de tror dere maa ta naar den tid kommer.[:)]

Back
Topp