Nedfrysing av sperm til IVF

Lil-17

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Noen som har peiling på nedfrysing av sperm, og litt info ang. kvalitet ved tining? Er det noen "haker" ved å fryse ned spermen?
Vi må ha fryst sperm som backup til ferskforsøket (regner med det blir ICSI)
Minsker sjansen for befruktning viss de må bruke tint sprm til de ferske eggene?:anyone

Noen som har peiling på nedfrysing av sperm, og litt info ang. kvalitet ved tining? Er det noen "haker" ved å fryse ned spermen?
Vi må ha fryst sperm som backup til ferskforsøket (regner med det blir ICSI)
Minsker sjansen for befruktning viss de må bruke tint sprm til de ferske eggene?:anyone
Jeg ble gravid på første ICSI forsøk med frøsen sperm for 8 år siden:) sperm var da ca 8 år gammel:) Eksmannen fikk testikkelkreft så han måtte fryse ned sperm for å få barn.

Jeg ble gravid på første ICSI forsøk med frøsen sperm for 8 år siden:) sperm var da ca 8 år gammel:) Eksmannen fikk testikkelkreft så han måtte fryse ned sperm for å få barn.[/
Glemte å skrive da fikk jeg inn 2 egg og hadde ca 5-6 på frys.

Jeg ble gravid på første ICSI forsøk med frøsen sperm for 8 år siden:) sperm var da ca 8 år gammel:) Eksmannen fikk testikkelkreft så han måtte fryse ned sperm for å få barn.

Så godt å høre! Fikk du noe info ang. om kvaliteten endrer seg ved tining?
Var det i det offentlige du fekk satt inn to egg? Er det vanlig å gjøre når en har brukt fryst sperm?
Håper selvsagt vi får bruke fersk, men satt igjen med så mange spm. da de sa at de ville ha backup, og fikk ingen info - føler ikke at jeg kan ringe de å mase på de hele tiden.
Livredd for å få avbrutt forsøk pga spermen :nailbiting:

Så godt å høre! Fikk du noe info ang. om kvaliteten endrer seg ved tining?
Var det i det offentlige du fekk satt inn to egg? Er det vanlig å gjøre når en har brukt fryst sperm?
Håper selvsagt vi får bruke fersk, men satt igjen med så mange spm. da de sa at de ville ha backup, og fikk ingen info - føler ikke at jeg kan ringe de å mase på de hele tiden.
Livredd for å få avbrutt forsøk pga spermen :nailbiting:
Jeg har gjort det på Klinikk Hausken, privat. Jeg spurte selv om å sette inn 2 egg og fikk det på grunn av frossen sperm. Jeg tror ikke jeg har fått noe info ang. kvalitet men tror hun nevnte noe om at hun måtte bruke mer væske for å tynne den. Jeg tror ikke du skal bekymre deg for dette, spermen som vi brukte var "gammel" og vi har fått mange befruktede egg:)

Jeg har gjort det på Klinikk Hausken, privat. Jeg spurte selv om å sette inn 2 egg og fikk det på grunn av frossen sperm. Jeg tror ikke jeg har fått noe info ang. kvalitet men tror hun nevnte noe om at hun måtte bruke mer væske for å tynne den. Jeg tror ikke du skal bekymre deg for dette, spermen som vi brukte var "gammel" og vi har fått mange befruktede egg:)

De vet jo hva de gjør, så får bare prøve å slappe avi mellomtiden

Hos oss var kvaliteten på frossen sperm dårlig så vi måtte bruke fersk. Dem sa at d e bedre sjanse å bli gravid med fersk enn frossen. Men må man så må man :)

Så da kan det gå begge veger altså :confused: Satser på fersk! ;)

Back
Topp