Nedfor etter svar fra Riksen. Hjelp.

Hhåper

Forelsket i forumet
Hei,

Jeg fikk satt inn et egg etter å ha gått på synarela og gonal f i januar. Jeg fikk positiv test på sykehuset, men mistet dessverre noen dager senere. Jeg fikk fire egg på frys, to i hvert strå. Vi skulle i gang med fryseforsøk nå, men etter å ha ringt til sykehuset for å høre om hvordan tiningen har gått fikk vi negativt svar. Ingen egg hadde overlevd.

Har noen vært borti dette? At ingen egg overlever?

Hvordan gikk det med dere videre?

Er så nedfor, føler bare for å gråte...
 
Skjønner du er lei deg. Det er fortvilende med avbrutt forsøk, men dessverre en del av risikoen.
Da er det fullt forsøk med nytt uttak som er neste for dere tenker jeg...
 
Jeg forstår fortvilelsen deres. Man regner jo med at minst ett embryo vil overleve av de fire. Håper det går bra med dere, og lykke til videre med neste forsøk når den verste skuffelsen har lagt seg :Heartred
 
Uff, så utrolig trist! Føler med deg[emoji20][emoji20]
 
Huff, har ikke opplevd det selv, men så utrolig uflaks :-(

Håper dere får starte raskt opp igjen.

Jeg er skikkelig nedfor i forbindelse med IVF selv, lei av alle nedturene.
 
Tusen takk alle sammen[emoji173]️
Jeg var så sikker på at hvert fall 1 egg ville overleve. Altså, det må jo ha vært noemed kvaliteten deres tenker jeg. Så da spiller det ingen rolle hvor mange man faktisk får på frys, så lenge de ikke er bra nok. Lurer litt påhva jeg skal gjøre videre. Be dem dyrke de noe lenger før de fryses ned kanskje?
 
Huff, har ikke opplevd det selv, men så utrolig uflaks :-(

Håper dere får starte raskt opp igjen.

Jeg er skikkelig nedfor i forbindelse med IVF selv, lei av alle nedturene.
Uff, det skjønner jeg godt. Jeg vet jeg har lest litt om dine historier, men husker ikke helt hvor du er i løypa nå?
 
Uff, det skjønner jeg godt. Jeg vet jeg har lest litt om dine historier, men husker ikke helt hvor du er i løypa nå?

Har hatt to negative fryseforsøk. Har 1 mnd pause nå og så blir det nytt innsett i april. Har du fått vite veien videre for deg?
 
Fryseforsøk er jo bonus og ikke noe man kan forvente. Har aldri hørt om at Riksen har dyrket mer enn to dager...
Det er en veldig komplisert prosess den opptiningen og fragmenter øker risiko for at de ikke skal overleve den. Derfor skal det som frossen ha god kvalitet.
Men sannsynligvis skikkelig uflaks bare, dessverre
 
Fryseforsøk er jo bonus og ikke noe man kan forvente. Har aldri hørt om at Riksen har dyrket mer enn to dager...
Det er en veldig komplisert prosess den opptiningen og fragmenter øker risiko for at de ikke skal overleve den. Derfor skal det som frossen ha god kvalitet.
Men sannsynligvis skikkelig uflaks bare, dessverre

Jeg har blastocyster i fryseren på riksen.

Så de dyrker lengre enn 2 dager nå, men jeg vet ikke helt hvilke kriterier de har, for de fryser også 2-dagers.

Det er jo sykt uflaks at ingen skulle overleve, og det er så kjipt at vi som må gjennom dette også skal oppleve slikt.
 
Hei,

Jeg fikk satt inn et egg etter å ha gått på synarela og gonal f i januar. Jeg fikk positiv test på sykehuset, men mistet dessverre noen dager senere. Jeg fikk fire egg på frys, to i hvert strå. Vi skulle i gang med fryseforsøk nå, men etter å ha ringt til sykehuset for å høre om hvordan tiningen har gått fikk vi negativt svar. Ingen egg hadde overlevd.

Har noen vært borti dette? At ingen egg overlever?

Hvordan gikk det med dere videre?

Er så nedfor, føler bare for å gråte...

Jeg har opplevd det samme som deg, 2 ganger faktisk. Første gang rakk jeg ikke innsett da de hadde stoppet å utvikle seg på dag 3. Gang nr. 2 fikk jeg innsett på dag 2, og trodde jeg kom til å få mange egg på frys, men disse stoppet også å utvikle seg omtrent samtidig som de i første forsøk. Hadde mange egg på begge forsøkene og har både prøvd kort og lang protokoll. Snakket med sykepleieren som fortalte at det skjer ganske ofte, så har ikke gitt opp enda. Har et håp om at det skal gå bra til slutt[emoji1317][emoji5]
 
Jeg har blastocyster i fryseren på riksen.

Så de dyrker lengre enn 2 dager nå, men jeg vet ikke helt hvilke kriterier de har, for de fryser også 2-dagers.

Det er jo sykt uflaks at ingen skulle overleve, og det er så kjipt at vi som må gjennom dette også skal oppleve slikt.
Så bra at de også dyrker lenger nå. Har aldri hørt noen få det før der.

Ja, absolutt. Men samtidig skulle en vært forskånet fra å miste om en først må gjennom hele IVF-sirkuset for å bli gravid
 
Har hatt to negative fryseforsøk. Har 1 mnd pause nå og så blir det nytt innsett i april. Har du fått vite veien videre for deg?
Du må ha masse lykke til! Jeg fikk beskjed om å ringe inn neste mens, så lage en plan. Det må jo bli nytt forsøk med spray og sprøyter tenker jeg.
 
Fryseforsøk er jo bonus og ikke noe man kan forvente. Har aldri hørt om at Riksen har dyrket mer enn to dager...
Det er en veldig komplisert prosess den opptiningen og fragmenter øker risiko for at de ikke skal overleve den. Derfor skal det som frossen ha god kvalitet.
Men sannsynligvis skikkelig uflaks bare, dessverre
Takk for svar. Ja, de sa at eggene var kjempefine før de ble frosset, så hva har skjedd vet jeg ikke. Maks uflaks er det jo at ingen av de fire overlevde.
 
Jeg har blastocyster i fryseren på riksen.

Så de dyrker lengre enn 2 dager nå, men jeg vet ikke helt hvilke kriterier de har, for de fryser også 2-dagers.

Det er jo sykt uflaks at ingen skulle overleve, og det er så kjipt at vi som må gjennom dette også skal oppleve slikt.
Jeg får spørre om det neste gang jeg prater med dem. Syns det er så vanskelig å få gode bok svar fra dem, fordi de er s korte i svarene deres og forsøker nesten å bare bli ferdig så fort som mulig.
 
Jeg har opplevd det samme som deg, 2 ganger faktisk. Første gang rakk jeg ikke innsett da de hadde stoppet å utvikle seg på dag 3. Gang nr. 2 fikk jeg innsett på dag 2, og trodde jeg kom til å få mange egg på frys, men disse stoppet også å utvikle seg omtrent samtidig som de i første forsøk. Hadde mange egg på begge forsøkene og har både prøvd kort og lang protokoll. Snakket med sykepleieren som fortalte at det skjer ganske ofte, så har ikke gitt opp enda. Har et håp om at det skal gå bra til slutt[emoji1317][emoji5]
Du må ha masse lykke til! Men forsøkte de å dyrke videre til blastocyst da de falt bort, eller er det den normale prosessen? Har vært gjennom dette, men er ikkesåå mye klokere for det er veldig rullebånd følelse der. Får aldri spurt om alt jeg vil.
 
Du må ha masse lykke til! Men forsøkte de å dyrke videre til blastocyst da de falt bort, eller er det den normale prosessen? Har vært gjennom dette, men er ikkesåå mye klokere for det er veldig rullebånd følelse der. Får aldri spurt om alt jeg vil.

Ja, på første forsøk var det 2 egg som ble dyrket til blastocyst, men da var det midt i en helg og for sent for innsett, så de ble frosset ned. Dessverre gikk ikke opptiningen bra, så litt frustrerende å tenke på i ettertid. Det ene ble satt inn, men var ikke optimalt, og ble negativt. Andre forsøket jeg nettopp hadde var det ingen av eggene som klarte seg videre. Du må ha masse lykke til videre[emoji5] Ordner seg til slutt[emoji1317]
 
Takk for svar. Ja, de sa at eggene var kjempefine før de ble frosset, så hva har skjedd vet jeg ikke. Maks uflaks er det jo at ingen av de fire overlevde.
er nok bare uflaks dessverre. Som sagt er det en veldig komplisert prosess de skal gjennom til opptining. Noen ganger er man uheldig og ingen overlever og andre ganger overlever liksom alt som tines..
 
Jeg har opplevd det samme. Hvordan gikk det for deg neste gang?

Vi skulle hatt andre Ivf forsøk i forrige uke. Vi hadde fem -5 dagers på frys. Dagen vi hadde gledet oss sånn til, ble en stor skuffelse. I stedet for å få satt inn 2 , så fikk vi beskjed om at ingen av de 5 overlevde tining. På 1 år har vi kun fått gjennomført ett forsøk. Nå er vi tilbake til start og må begynne helt på nytt med hormoner og uthenting. Siden embryo ikke gentestes i Norge føles dette som lotteriet med de dårligste odds.

Har noen erfaring med klinikker i utlandet? Hva koster det? Hvor er de flinkest. Vi skal gjennomføre de siste to forsøkene i Norge, men etter det tror jeg det må bli utlandet. Litt fortvilt akkurat nå.
 
Sender deg en klem og krysser fingrene for at det blir baby av neste forsøk❤️
 
Back
Topp