Nedfall?

Håperpåtre

Flørter med forumet
Sorry hvis dette blir litt for detaljert.. Men etter at jeg ble gravid har jeg mer og mer fått følelsen av at det er noe som på en måte henger litt ned inni skjeden. Har lest at de fleste får en liten (eller større) grad av nedfall/prolaps etter fødsel og jeg husker jeg følte dette etter at nr 1 kom, men så forsvant det gradvis og har ikke plaget meg før nå. Kan hormonene gjøre at det blir litt "slappere" inni der sånn at jeg har fått tilbake dette?
Jeg var gravid i vinter, men mistet og hadde litt denne følelsen da også, men mest etter at jeg begynte å blø. Etter MAen så merket jeg ikke noe mer.
Har tatt en del knipeøvelser, men sikkert ikke så mye som jeg burde...
Noen som har opplevd å få en sånn følelse når de er gravid? Eller har erfaring med prolaps etter første fødsel og har vært gravide igjen etterpå?
Er btw bare 6+1 så det er jo tidlig og livmoren er jo ikke så tung enda..
 
Hei ☺️ Jeg merket ikke så mye til nedfall etter første, men noen tegn var det. Da jeg ble gravid med nr to ble jeg veldig plaget. Hadde mye vondt pga det, og problemer med å gå på do osv. Det kom gradvis men rundt uke 15 begynte jeg å bli så plaget at jeg dro til lege, fikk time til gyn og påvist prolaps i skjede, (tarm og blære). Fødselen gikk veldig bra og etter ei stund ble det gradvis bedre. På 6 mnd oppfølgingssamtale på gyn var han helt imponert over hvor mye det hadde bedret seg, og etter ammeslutt ble jeg så bra at vi kunne vurdere å få enda en etterhvert. Ble rådet til å kanskje ikke få flere når jeg gikk med nr 2. Er kjempespent på hvordan det blir denne gangen. ☺️ Håper at du ikke blir veldig plaget og at det også retter seg etterhvert til deg. Det er mye av det som er hormonelt, og derfor stor sjanse for bedring etter fødsel og etterhvert ammeslutt. ☺️
 
Hei!
Takk for at du deler din erfaring! :) Så bra å høre at du ble så mye bedre etter nr 2. Det gjorde meg litt mindre bekymret. Håper du blir like bra etter tredjemann også da!
Ja, da er det sikkert hormoner som er grunnen siden jeg ikke merket noe til det før jeg ble gravid. Får kanskje ta en tur til lege/gyn hvis det blir veldig ille utover i graviditeten. Det er ikke veldig plagsomt enda, men en litt rar følelse av at det er noe inni der på en måte. Da kan jeg kanskje regne med at det gradvis blir litt værre utover også da...
 
Back
Topp