Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Thunderella
Må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner hva alt dette "ammepresset" alle snakker om er..
Ja, de oppfordrer til å fullamme barnet, og ja, de påpeker at amming er best for barnet. Men det er det jo!!
Utenom dette så respekterer alle sykehusene om man ikke vil amme, og helsestasjonen og alt kan bidra med like mye hjelp på flaskefronten som på ammefronten.
At det er et nederlag å ikke kunne amme tror jeg er noe som skjer i hodet på mange kvinner. Vi vil jo alltid det beste for barna, og mange har jo sett for seg og gledet seg til ammingen! Når dette ikke funker tror jeg dessverre det oppfattes som et nederlag!
Dette er jo veldig trist, for flaskebarna har like fantastiske foreldre som ammebarna! Og flaskebarna vinner faktisk på fordelen av at de kan ha intime matsituasjoner med pappaen også! Ikke bare mammas kjipe pupp.. ;)
Og hva diskriminering/det å måtte forsvare seg gjelder så tror jeg det alt i alt går opp i opp. Mange flaskemammaer opplever å måtte forsvare hvorfor de vil/må gi flaske de første 6/8 mnd.. Mens ammende kvinner må forsvare hvorfor de velger å fortsatt amme etter 6/8 mnd..
Når brystbarnet nærmer seg året så tror jeg samtlige ammende mødre har møtt kommentaren "Er det ikke snart på tide å kutte ut det der?"
ORIGINAL: Nemina
Jeg syns ikke det var et nederlag..
Vi fikk det mye bedre begge to med flaska.
Ble mye pes og slit og ikke kos den første tiden med det at jeg ikke fikk melk.