Ned press og sammentrekninger

Bkno6619962

Andre møte med forumet
Har de siste dagene hatt så enormt med ned press og sammentrekninger i magen.. Noen ganger blir bare magen veldig veldig stram og hard, mens andre ganger gjør det faktisk skikkelig vondt.. Det var ikke slik sist jeg gikk gravis.. Hadde mye kynnere da også, men dette er noe helt annet.. Flere som har dette? Er akkurat bikket inn i kategorien høygravid og har 38 dager igjen i dag :)

Samme her, har vært innom sykehuset opptil flere ganger. Nå ligger jeg bare hjem å venter på fødsel, og håper at smertene skal gi seg snart :-)

Du får ha lykke til og god bedring! ;-)

Sent fra min mobilapp

Hva sier de på sykehuset da? At det bare er kynnere? Har du hatt på sånn bånd som registrerer de? Gå hjem og slapp av og vent? :)

Jeg får mye stramme mager. Kynnere altså. Og det gjør LITT vondt noen ganger. Jordmor sier at det skal ikke være ubehagelig og vondt vondt liksom. Håper alt er i orden med deg og at alt blir som det skal. :)

Sent from my iPad using BV Forum

hvor langet er du pà vei?jeg er uke 35+3 dager i dag.samma har hàper det at han kommer snart i vardan.

Jeg er 33+4. Men hvis det gjør vondt på deg kan du høre med jordmor. Det slal ikke gjøre vondt. Det er et lite barn vi passer på. Dyrebar bagasje. Da vil vi ikke at noe skal gå gæli.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg var inne på sykehuset med rier i går :/ kom med 2.5 min mellomrom i maaaange timer. Kjentes ikke helt ut som rier fordi de satt bare i magen. Livmorhalsen ble ikke påvirka, så fikk dra hjem. For å slappe av.. Kan nesten ikke røre meg uten at de kommer. Er bare i uke 32+5 og hadde rier som ble stoppa med sprøyter i uke 32+4 med nr.2.
Ligg på sofaen med god samvittighet! :)

Så vidt jeg forstår det så er det ikke farlig om riene er vonde, det er mer det at hvis de er vonde, så er det ekte rier som kan ha effekt på livmorshalsen og evt. må de da stoppes om man er mindre enn 34 fullgåtte uker. Er de ikke vonde, så er det mest sannsynlig kynnere.

Jeg hadde en periode for 2 uker siden der jeg hadde jevnlige rier hvert 2. minutt som varte i 40 sek. I starten så var det bare vondt nederst i magen, men etterhvert tok de seg opp litt og jeg fikk vondt i korsryggen og kjente ilinger/knivstikkingfornemmelse i livmorshalsen. Var da over 34 uker og føden sa på tlf. at jeg bare skulle ta paracet og slappe av. Hvis det var fødsel, så ville det ta seg opp og da var det bare å komme inn på føden og føde - de stoppa det ikke da.

Heldigvis tok de seg ikke mer opp og stoppet av seg selv. Har ikke hatt sånne episoder siden. Nå må jeg bare knipe igjen i 7 dager til, så kan babyen bare komme, vil helst ikke føde prematurt om jeg ikke må.

Back
Topp