ned i vekt...

~lille lavendel~

Forelsket i forumet
andre som er normalt tynne/ undervektige som sliter med å få i seg nok mat? jeg veier alt for lite fra før og nå er jeg redd jeg ender opp som et beinrangel :( spiser det jeg orker men føler det ikke er nok. stresser også en del med dette..

Jeg sliter litt med å få i meg nok mat, men har foreløpig bare gått ned ett kg (uke 8+2). Håper vekta snart kryper opp igjen, for jeg har ikke mye å ta av. Jeg prøver å kompensere litt med å spise mange måltider i helgene, for det er spesielt i ukedagene det blir litt for lite mat. Jeg håper faktisk å legge på meg litt mer enn tidligere svangerskap, fordi jeg tidligere har rast ned i vekt etter fødsel og blitt alt for beinranglete.

hei. hadde det sån i forje svangerskap. veide da ca 59 og raste ned til 55, 54. gikk ikke oppigjen før jeg var fem mnd på vei. men gikk bra fikk stor sunn baby. raste ned 10 kg etter fødsel men har nok gått opp de igjen o_O så denne gangen håper jeg å gå ned litt hehe :rolleyes:

Hei. Kjempe fint å finne ein tråd med eit problem eg og slite med.. Eg er liten og veg ikkje mykje, da har eg aldri gjort. Eg er berre normalt tynn og har aldri hatt noke problem med mat anna enn at eg aldri legg på meg :p For andre er jo da ofte ein drømmesituasjon, å kunne ete akkurat kva man vil uten at man går opp i vekt. Til vanleg er ikkje dette eit problem, men no som eg er gravid ønsker eg ikkje å gå masse ned i vekt. Eg og slite med å få i meg nok mat, har lite matlyst og er litt kvalm. Har heldigvis spydd lite, så er veldig glad for det. Sjekka vekta no i jula og hadde gått ned 2 kilo, men har eit håp om at da ikkje skal bli fleire. Har heller ikkje fått noke særleg mage endå, men antar den kjem etterkvart. :) Er heldigvis ikkje så bekymra for at babyen ikkje skal få da den treng, for har fått med meg at babyen tar da den treng uansett. Håper da går bra med dåke andre og at vi alle får i oss nok mat til å ikkje bli beinrangler etterpå. ;)

Jeg har gått ned 5 kg siden jeg ble gravid pga kvalme og oppkast. Men har heldigvis litt å ta av! Og går vel opp nok etterhvert så

Jeg har gått ned 7 kilo de siste 12 ukene :s Litt bekymra jeg og for det er kilo jeg absolutt ikke trengte å gå ned, men legen min sier at babyen får det den trenger akkurat nå, og så lenge jeg ikke fortsetter å gå ned mye framover så går det nok bra!

Uff, ja får håpe du ikkje går ned meir då. Da som er betryggande og som eg ikkje bekymra meg noke særlig for er det at Babyen får det den treng. Eg er heller meir bekymra for at eg skal dette av sia babyen tar energien.. :P Men forhåpentligvis går da nok heilt fint. :D

Back
Topp