Ned i vekt..

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Jeg er 9+3 i dag, og har gått ned 2 kg de siste ukene. Jeg prøver å spise så mye jeg kan, men er kvalm og sliter med matlysten. Noen som vet om jeg må gjøre noe med dette? Eller får den lille det den trenger?

Hvis du for i det noe som helst tar vel babyen det og derfor blir det mindre for deg og du går ned. 
Hvis du for i deg noe i løpet av dagen tror jeg det går bra for den lille. Bare prøv å velge sunne og vitaminrike ting når du orker å spise. Litt dumt hvis spiren bare for kola og boller.... ikke akkurat noe næring til å vokse av i deg :) 

Jeg går alltid ned i vekt i begynnelsen av svangerskapet. Til nå har jeg gått ned 3kg. Har forstått at den lille tar det den trenger først og så får jeg restene...

Da går heilt sikkert fint! Eg gjekk ned 7 kg dei første mnd sist svangerskap :)

I starten av svangerskapet trenger ikke babyen så mye mat siden den er så liten. Så den får/tar det den trenger av deg. :)

helt vanlig :D du blir fort nok stor og fremtung :D

jeg har gått ned 3 kilo siden jeg ble gravid! 
tror ikke det er krise, men mindre man virkelig raser ned. få i deg veske og vitaminer hvertfal

Godt å høre! :) Hadde vært veldig slitsomt å stresse med mat i tillegg til alt annet. Prøver å være sunn, men det har blitt noen mariekjeks og lyse knekkebrød, må jeg innrømme. Ikke alltid jeg får ned så mye annet. Heldigvis er frukt og bær noe av det jeg faktisk har lyst på om dagen, og jeg får brekninger bare jeg lukter sjokolade eller cola, så helt ille er det ikke. :)

Det er ikke så farlig i begynnelsen. Og det går bra resten også som regel.. selv om det ikke er så heldig..

Med nr 1 raste jeg nes 10 kg de første to mndne, lå rett ut over do.. etter svangerskapet og han var ute veide jeg nesten 20 kg mindre enn før jeg ble gravid. Og, jeg fikk en stor sunn gutt 10 dager før termin på over 4 kg.. Tror han spiste meg opp innenfra jeg :P
Sist gikk jeg ned 5 kg på 7 uker, og denne gangen så langt 3,5, så denne er den beste hittil.. hehe.. Håper derfor det blir bedre framover også :)

Men som sagt over.. viktig at du får i deg det du trenger  av næringsstoffer, så prøv å spise forholdsvis sunt. Og ta gjerne kosttilskudd beregnet for gravide, så er du sikker på du får i deg de vitaminene og mineralene du og babyen trenger ;)

Sylvia80 skrev:
Det er ikke så farlig i begynnelsen. Og det går bra resten også som regel.. selv om det ikke er så heldig..

Med nr 1 raste jeg nes 10 kg de første to mndne, lå rett ut over do.. etter svangerskapet og han var ute veide jeg nesten 20 kg mindre enn før jeg ble gravid. Og, jeg fikk en stor sunn gutt 10 dager før termin på over 4 kg.. Tror han spiste meg opp innenfra jeg :P
Sist gikk jeg ned 5 kg på 7 uker, og denne gangen så langt 3,5, så denne er den beste hittil.. hehe.. Håper derfor det blir bedre framover også :)

Men som sagt over.. viktig at du får i deg det du trenger  av næringsstoffer, så prøv å spise forholdsvis sunt. Og ta gjerne kosttilskudd beregnet for gravide, så er du sikker på du får i deg de vitaminene og mineralene du og babyen trenger ;)

Ojojoj, ser at du har vært mye dårligere enn meg! Skal slutte å klage, jeg! Hehe... 

Ja, prøver å spise forholdsvis sunt, får i meg frukt og bær, og tar omega3, men må innrømme at jeg nok hadde spist sunnere hvis jeg hadde hatt egen kokk. Å lage maten er vanskeligere enn å spise akkurat nå, så det blir litt ferdigmat. :/ Men jobber med saken! :)

Romle skrev:

Sylvia80 skrev:

Ojojoj, ser at du har vært mye dårligere enn meg! Skal slutte å klage, jeg! Hehe... 

Ja, prøver å spise forholdsvis sunt, får i meg frukt og bær, og tar omega3, men må innrømme at jeg nok hadde spist sunnere hvis jeg hadde hatt egen kokk. Å lage maten er vanskeligere enn å spise akkurat nå, så det blir litt ferdigmat. :/ Men jobber med saken! :)

Hihi.. nei klage har du lov til!! Det er ikke godt enten en er litt, mye eller veldig dårlig.. 
Jeg fikk jo en liten fordel med første mann da, hadde ingen kilo som måtte av etterpå.. ;)

Forrige svangerskap gikk jeg opp 3 kilo tilsammen i løpet av svangerskapet. Det vil jo egentlig si at jeg gikk ned i vekt siden baby, morkake, fostervann og generelt vann veier litt det også.. Legen kommenterte ikke noe annet enn positivt på dette, siden jeg hadde noen kilo for mye. Gikk veldig mye ned i vekt etter fødsel.

Sylvia80 skrev:

Romle skrev:

Sylvia80 skrev:

Hihi.. nei klage har du lov til!! Det er ikke godt enten en er litt, mye eller veldig dårlig.. 
Jeg fikk jo en liten fordel med første mann da, hadde ingen kilo som måtte av etterpå.. ;)

Hehe, en mindre ting å tenke på! ;) 

mklu83 skrev:
Forrige svangerskap gikk jeg opp 3 kilo tilsammen i løpet av svangerskapet. Det vil jo egentlig si at jeg gikk ned i vekt siden baby, morkake, fostervann og generelt vann veier litt det også.. Legen kommenterte ikke noe annet enn positivt på dette, siden jeg hadde noen kilo for mye. Gikk veldig mye ned i vekt etter fødsel.

Det er vel kanskje som de sier da, at babyen tar det den trenger? Så lenge h*n var frisk og fin da, så klart. :)

Back
Topp