Ned i vekt+ livet med barn

MiaDenPia

Elsker forumet
Jeg har ett stort ønske om å gå ned i vekt, trening på treningsenter er ikke noe for meg .... (dvs har ikke råd og mister interessen fort )

Men livet med små barn er veldig hektisk ....

Er 175 høy og ca 90 kg ,

Ønsker å ned til ca 75 kg, noen der ute som har vært der og gjort det ?

Jeg har det akkurat likedan! :/ jeg prøver å gå en tur hver dag, og lengre jo bedre tid jeg har. Så har jeg kjøpt sykkelvogn og skal begynne å sykle mer!

Jeg har det akkurat likedan! :/ jeg prøver å gå en tur hver dag, og lengre jo bedre tid jeg har. Så har jeg kjøpt sykkelvogn og skal begynne å sykle mer!
Har ikke sykkel vogn jeg da, men sykkel sete , er flink til å gå, går minimum 60 minutter, ofte mer, ifølge telefonen , har samsung med aktiv appen , dog ikke fort gange så att jeg svetter ,

Jobber ikke (ung ufør) men just nu hjemme med minsten som har ferie så vi er ute hver dag

Da jeg var gravid med minsten gikk jeg ned ca 10 kg, ved å være skikkelig streng på hva jeg putta i meg, dvs spiste regelmessig og variert, men unngikk kaker etc .... Men så fikk jeg tilfeldigvis smakt noe etter fødsel og da var det på ann igjen... og nå er det så hektisk

For meg funket det å registrere absolutt alt jeg puttet i meg i appen Lifesum. Veldig pes å veie alt man spiser, men det var en enorm oppvåkning å se hvor mye kalorier det er i enkelte matvarer. Etter noen uker med registrering fikk jeg et veldig mye mer bevisst forhold til mat. De fleste spiser alt for mye, mye mer enn de er klar over.

Tenk igjennom hva du spiser... Å gå ned i antall kilo er lett i teorien alt du spiser må bli brukt opp hvis ikke blir det ekstra kilo... Spiser du mindre enn du forbruker tærer du på fettet...

Betyr ikke det er lett i praksis desverre:/

Jeg har ett stort ønske om å gå ned i vekt, trening på treningsenter er ikke noe for meg .... (dvs har ikke råd og mister interessen fort )

Men livet med små barn er veldig hektisk ....

Er 175 høy og ca 90 kg ,

Ønsker å ned til ca 75 kg, noen der ute som har vært der og gjort det ?
Heldigvis for deg så utgjør trening veldig lite når det kommer til vekt. Du må rett og slett se på kostholdet sitt. Småspiser du? Hva spiser du? Drikker du mye brus o.l.? Det er sukker i mye rart, og ofte er det mer kalorier i ting enn man tror.

Når det kommer til trening så er det viktig for kroppen din, men trening er så mye rart. Husarbeid er trening. Gå istedet for bil der du kan. Gå av bussen ett stopp før. Dans til musikk hjemme på stua. Gå en rask tur, og gjør litt styrketrening hjemme. Fyll flasker med vann og bruk som manualer.

I en hektisk hverdag er det lett å småspise, eller la være å spise. Spist frukt når du er litt sulten og det er en stund til mat, eller oppskjærte grønnsaker. Det er lurt å spise jevnlig, både for blodsukkeret og for å holde forbrenningen oppe. Du kan også få i deg enkelte ting som hjelper på forbrenningen, f.eks. chilli.

Last edited:
Er samme høyde og vekt som jeg hadde på mitt høyeste (eller 89 da, men same shit hehe). Nå veier jeg 72 og er veldig fornøyd.
Mat har mye å si. Jeg måtte forandre hele tankegangen min rundt mat og kosthold. Hvordan man forandrer det/hvilken retning Man går, men AT man gjør endringer. (Og så er jo frukt, grønt, linser og bær utrolig bra rent generelt :) )
Og så går jeg veldig mye. Jeg går jo absolutt overalt hvor jeg skal, så blir lite stillesitting. Så merker at jeg fortsatt (sakte men sikkert) går ned.

Spiser frokost , lunch , middag (dog ikke varm mat hver dag) noenganger er middagen kvelds , noenganger spiser jeg ett måltid til, blir mellom 3 og 4 måltider

Akkurat som meg. 174 og veier 88. Begynt på Grete Roede idag. Håper SÅ jeg sksl klare det og bli kvitt kiloene for godt!
Første tipsene var å spise hver tredje time og drikke ett glass vann til hvert måltid. 3 frukt eller bær om dagen. Øke på med grønnsaker.

Må vell sikkert gjøre som da jeg var gravid, hadde alarm på for å huske å spise regelmessig , spiste ca hver 3-4 time, ingen kaker, godter, brus eller chips , av og til en saftis eller to bare , de förste ukene var hardest

Back
Topp