Ned i vekt før prøving

Oktoberstorken

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Jeg har begynt på en slankeprosess.. Vil ikke bli gravid før startvekta er mellom 58-60 kg. Veier nå 68 kg men sliter med å gå ned. Har lastet ned Lifesum i dag og håper den vil hjelpe meg å få dette til. Går å kikker på klokka for å holde meg til ca samme tidspunkt for frokost og lunsj.. de første dagene er tunge som fy....:banghead:

Flere som prøver å miste noen kilo før prøving??

Jeg slanker meg ikke i den forstand, men jeg holder på endre kostholdsvanene mine for å redusere fettprosenten min :)
Dette er endringer jeg holder på med, mens vi prøver. Jeg er en god del større enn deg. 164cm høy og veier 91kg.
Det er kveldene som er verst for meg. Da kommer søtsuget og behovet for å kosespise

Jeg har også planer om å gå ned i vekt, men prøver samtidig. Veier 69 kg, og vil ned til ca 60.

Jeg har vært igjennom en prosess det siste året og gikk ned 25 kg, men fikk en skade i beinet og har gått opp 2-3 pga at jeg ikke får rørt meg så mye som jeg ønsker. Men det er jo bare barnemat. Skal fortsette i gode vaner uten å tenke på at det er noe slankepress. Jeg har brukt VGs vektklubb og anbefaler det! Håper dere lykkes og lykke til! [emoji16]

Har lyst til å gå ned rundt 10-15 ca ihvertfall før jeg blir gravid. Men vi er aktive prøvere, så om det blir 1 kg eller 10 vil tiden vise [emoji28]

Har lyst til å gå ned rundt 10-15 ca ihvertfall før jeg blir gravid. Men vi er aktive prøvere, så om det blir 1 kg eller 10 vil tiden vise [emoji28]

Jeg er også fra Trondheim forresten ;) Mye du kan gjøre for å starte. Men tror det viktigste er å få opp hverdagsaktiviteten men ikke minst å passe på hva man spiser :)

Skal ikke gå ned selv, men vil bare si st jeg heier på dere!! Gikk selv ned nesten 15 kg for rundt fem år siden og har holdt vekten siden, selv med en graviditet i mellomtiden.

Hadde veldig god nytte av Lifesum. Var helt nazi og veide og skrev ned alt jeg spiste de første månedene. Etter en stund hadde jeg god kontroll på kaloriinnholdet på de fleste matvarer.

Var nede i målvekt etter ca seks måneder ( men da skal det sies at jeg holdt et sykt strengt regime, og hadde ingen sprekker).

Nå er det flere år siden jeg sluttet å telle kalorier og har god kontroll på hvor mye næring jeg trenger for å ikke øke i vekt. Spiser gjerne godteri og usunne ting av og til, men ikke like ofte og mye som før.

Mine beste tips den første tiden er: unngå alt av flytende kalorier, unngå alt av sukker, spis masse grønnsaker (dobbelt så mye som du synes er masse), gå 10.000 skritt hver dag.

Lykke til!!

Jeg er også fra Trondheim forresten ;) Mye du kan gjøre for å starte. Men tror det viktigste er å få opp hverdagsaktiviteten men ikke minst å passe på hva man spiser :)
Å, så gøy [emoji2]
Kveldskosen og dørstokkmila er nok mine værste svakheter [emoji28] Men må bare ha selvdisiplin nok!

Å, så gøy [emoji2]
Kveldskosen og dørstokkmila er nok mine værste svakheter [emoji28] Men må bare ha selvdisiplin nok!

Akkurat :) Samme her da, men en dag så bestemte jeg meg bare. Har holdt på siden april nå, men satte meg realistiske mål. Trente i en periode nesten hver dag (5-6 dager i uka). Men da med ganske lav intensitet halvparten av øktene, kjøpte en treningsykkel hjemme. Det var genialt! For da hadde jeg ingen unnskyldninger. Men den VG vektklubb-appen er genial. Så får man både coach og treningsbrev inne i appen hver uke. Ga meg mer motivasjon. Men klart det som har vært mest motiverende er å se resultater raskt med målebånd og ikke minst å trene sammen med noen :) Prepping av mat på forhånd og ha sunne alternativer tilgjengelig er alfa omega. Laget lunsj på søndager for hele uka. Feks en gryte eller lignende, da visste jeg hele tiden hvor mye jeg fikk inn av kcal og det var mye lettere å holde oversikt over hele dagen!

Takk for masse gode tips [emoji108]
Det jeg sliter mest med er nok motivasjonen, så må bare finne den, så skal jeg nok klare det jeg vil [emoji1][emoji1]

Takk for masse gode tips [emoji108]
Det jeg sliter mest med er nok motivasjonen, så må bare finne den, så skal jeg nok klare det jeg vil [emoji1][emoji1]

Ja, det er nok nøkkelen! Men man får raskt resultater og når man klarer å gjennomføre de målene man har satt seg så fører det til mer motivasjon [emoji16] lykke til!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp