Ned i vekt før graviditet ♡

Nukis

Forumet er livet
Februarhjertene2017
Marsboerne2017
August 2018
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Julemiraklene 2025
Kort oppsummert;
- I 2020 gikk jeg ned totalt 34 kg, de første 20kg ble borte på 3,5 mnd. Dette som et resultat av kosthold og trening.
- I 2021 gikk jeg opp 16kg igjen..
- I år var planen å gå ned de 16 kg igjen, men har fått en ræva start på året med kink/vond korsrygg som ikke blir bedre. Jeg har hatt gallesteinsanfall, fått påvist gallesteiner og søkt om operasjon. Jeg har hatt korona og sliter med long covid.
- Året har altså gått i dass, både treningsmessig og kostholdsmessig.
- Jeg har ikke turt å veie meg nå siden midt i januar, er tyngre nå enn jeg har vært på veeldig lenge.

- Målet nå er å gå ned så mye i vekt som jeg klarer frem til sommeren - for da starter prøvingen på mitt barn nr 3.. og jeg vil for en gangs skyld være FIN gravid. Ikke bare et berg.. men sliter med å komme i gang med sunne vaner...

- Først må jeg komme meg på vekta... ta tak i kostholdet... og komme meg i aktivitet!!!

Last edited:
Sniker meg innom og heier på deg! Du har klart det før, så da klarer du det nå også ❤️❤️

Startvekt 01.03.22: 85 kg :banghead: :depressed:

Nyter en nutrilettbar før morgenmøtet på jobb, og håper den varer i magen frem til lunsj..

Heier på deg! :gen014

Huffamei, denne uken gikk ikke som jeg håpet.. jeg unngår vekta i et par dager, håper jeg klarer å holde meg SUNN fremover nå!

Føler meg dritt for tiden, selvbildet stuper.. var så fornøyd med meg selv for 2 år siden! Også ødela jeg alt..

Ja starten som jeg hadde i februar og mars gikk ikke som planlagt. Påska kom, og det samme gjorde kiloene.. etter påska viste vekta 89,7!

MEN! Tok et hardt oppgjør med meg selv at eg IKKE ville se 90tallet - som eg for 2 år sia vinka hade til for godt..

På 22 dager har jeg klart å gå ned 7,9 kilo!!
Igår veide jeg 81,8! Og igår opererte jeg ut galleblæra, spiste ikke på 24 timer, men ble litt kebab og et stykke sitronpai på kvelden. Aner ikke hva jeg veier idag eller hva ukene fremover blir etter operasjon - men jeg tenker at fra imorgen av så er kostholdet tilbake på strengt regime!

Jeg har iløpet av de 22 dagene hatt helt kontroll på kalorier som ble spist og drukket , og trent så og si hver dag. Kan huske 1 fridag.. når jeg har trent så har jeg kun gått på mølla, mellom 40-60min på 8-10% stigning. Fart ca 4,3-4,7. Det e nok det! Og kosa meg med netflix samtidig! Har vel kun hatt 2 dager med intervall trening i 30 min. Det kjennes bra ut folkens!

Hadde det ikke vært for operasjonen som kom nå plutselig, så hadde jeg kanskje klart -10kilo på en måned :rolleyes: ingen mål om det nå, da dagene fremover vil være helt rolige..

Ja starten som jeg hadde i februar og mars gikk ikke som planlagt. Påska kom, og det samme gjorde kiloene.. etter påska viste vekta 89,7!

MEN! Tok et hardt oppgjør med meg selv at eg IKKE ville se 90tallet - som eg for 2 år sia vinka hade til for godt..

På 22 dager har jeg klart å gå ned 7,9 kilo!!
Igår veide jeg 81,8! Og igår opererte jeg ut galleblæra, spiste ikke på 24 timer, men ble litt kebab og et stykke sitronpai på kvelden. Aner ikke hva jeg veier idag eller hva ukene fremover blir etter operasjon - men jeg tenker at fra imorgen av så er kostholdet tilbake på strengt regime!

Jeg har iløpet av de 22 dagene hatt helt kontroll på kalorier som ble spist og drukket , og trent så og si hver dag. Kan huske 1 fridag.. når jeg har trent så har jeg kun gått på mølla, mellom 40-60min på 8-10% stigning. Fart ca 4,3-4,7. Det e nok det! Og kosa meg med netflix samtidig! Har vel kun hatt 2 dager med intervall trening i 30 min. Det kjennes bra ut folkens!

Hadde det ikke vært for operasjonen som kom nå plutselig, så hadde jeg kanskje klart -10kilo på en måned :rolleyes: ingen mål om det nå, da dagene fremover vil være helt rolige..
Wow, fantastisk jobba! :gen014

Liten oppdatering her da; etter operasjon ble det lite bevegelse og ikje et strengt kosthold. Så vekta gikk litt opp, men ikke alt jeg hadde gått ned. Så kom sommeren, vekta ble tilsidesatt. Og vipps, så ble det laget en sommerspire, og her sitter jeg nygravid med alt for mange kilo på kroppen. Så nå er jeg spent på om jeg kan omgjøre spisevanene mine fra usunn til sunn - og bevege meg mer - for å få en sunnere kropp i løpet av svangerskapet..

Back
Topp