Ned i stilling pga graviditet

har de en forklaring til hvorfor svangerskap ikke passer på den avdelingen?

Hvordan går det? Funnet ut noe? :)

Var hos legen på mandag som var, ble da sykemeldt til 16 september. Blir mest sannsynlig sykemeldt resten av svangerskapet også ifølge legen min, dette er pga magesmerter di ikke finner ut av, men alt er bra med barnet, har også fått bekkenløsning, i tillegg til at jeg har hodepine/migrene hver dag :/
Men uten at arbeidsgiveren min vet dette, mistet jeg den lille stillingen min også. Men siden jeg mest sannsynlig ikke kan arbeide igjen før etter permisjon så er det ikke så mye å gjør, og jeg har ikke krefter til å ta dette videre.
Var ikke slik i forrige svangerskap, da var jeg aktiv til dagen jeg fødte, så var ikke helt forberedt på å vær så dårlig nå :p

Omg, er i nesten samme situasjon selv. Her er hovedtillitsvalgt koblet inn, og t.o.m rådmannen i kommunen sier at det er i grenseland måten jeg blir behandlet på.. Møte til uka.. :nailbiting:

Er du sykemeldt eller er kan du jobbe? Er ikke greit uansett, men om du kan jobbe har di ihvertfall ingen grunn! :o

har de en forklaring til hvorfor svangerskap ikke passer på den avdelingen?

Ja, det er en høyrisiko avdeling og dette var jeg klar over. Men det har aldri vært problem med å skifte avdeling for di som har jobbet der visst di plutselig ikke kan jobbe på denne avdelingen lenger av forskjellige grunner. Di trenger folk hele tiden på andre avdelinger, og jeg har jobbet en del den siste tiden på den avdelingen hvor jeg faktisk kan jobbe som gravid, pga at di mangler folk og di trenger folk med medisinkurs.
Men nå kommer legen mest sannsynlig til å sykemelde meg resten av svangerskapet ifølge hva han sa på siste legebesøk uansett.

Var hos legen på mandag som var, ble da sykemeldt til 16 september. Blir mest sannsynlig sykemeldt resten av svangerskapet også ifølge legen min, dette er pga magesmerter di ikke finner ut av, men alt er bra med barnet, har også fått bekkenløsning, i tillegg til at jeg har hodepine/migrene hver dag :/
Men uten at arbeidsgiveren min vet dette, mistet jeg den lille stillingen min også. Men siden jeg mest sannsynlig ikke kan arbeide igjen før etter permisjon så er det ikke så mye å gjør, og jeg har ikke krefter til å ta dette videre.
Var ikke slik i forrige svangerskap, da var jeg aktiv til dagen jeg fødte, så var ikke helt forberedt på å vær så dårlig nå :p

Kjipt å bli sykmeldt :( best å konsentrere kreftene dine på deg selv, men håper du likevel sender en mail om dette tilfelle det blir "bråk" når du er ferdig i permisjon og skal tilbake i jobb :)
Masse god bedring og håper du får til å nyte tiden selv om du ikke føler deg bra :)

Ble du sykemeldt før kontrakten gikk ut, får du samme lønn resten av sykeperioden din, samt at det blir grunnlaget for beregning av svangerskapspenger. Kjedelig å ikke være i form! God bedring og lykke til:)

Er du sykemeldt eller er kan du jobbe? Er ikke greit uansett, men om du kan jobbe har di ihvertfall ingen grunn! :eek:
Føler sjøl jeg kunne ha jobba da, men i og med jeg går ren nattstilling og er alene på avdelingen, var det vanskelig å tilrettelegge på natt. Ikke fått noe tilbud om tilrettelegging på dag/kveld heller, så må få en avklaring på om jeg da i stedet for sykemelding må få svangerskapspenger. Leder sa rett ut "det enkleste er vel at du er sykemeldt resten av tiden.." Jeg har vært i kontakt med forbundet som mener jeg har en sak her, ermene er bretta opp, jeg er klar til kamp:blackeye::rulez

Føler sjøl jeg kunne ha jobba da, men i og med jeg går ren nattstilling og er alene på avdelingen, var det vanskelig å tilrettelegge på natt. Ikke fått noe tilbud om tilrettelegging på dag/kveld heller, så må få en avklaring på om jeg da i stedet for sykemelding må få svangerskapspenger. Leder sa rett ut "det enkleste er vel at du er sykemeldt resten av tiden.." Jeg har vært i kontakt med forbundet som mener jeg har en sak her, ermene er bretta opp, jeg er klar til kamp:blackeye::rulez

Wow!! Såpass! Den uttalelsen alene var ufin! Leder er pliktig til å holde deg i jobb så lenge som mulig.
Jeg hadde klikket om jeg skulle vært hjemme hele høsten...

Wow!! Såpass! Den uttalelsen alene var ufin! Leder er pliktig til å holde deg i jobb så lenge som mulig.
Jeg hadde klikket om jeg skulle vært hjemme hele høsten...
Tror du ledera ble paffe når jeg troppa opp med hovedtillitsvalgt ved min side?! :D De la hele ansvaret over på personalsjefen nå plutselig... Men hva med å innhente litt informasjon selv som leder, og ta litt ansvar..?! Jeg har en sak i fht likestillingsloven dersom jeg må ned i stilling. Men skal IKKE ned i lønn i følge forbundet, noe lederne mente jeg skulle!! To be continued...

Tror du ledera ble paffe når jeg troppa opp med hovedtillitsvalgt ved min side?! :D De la hele ansvaret over på personalsjefen nå plutselig... Men hva med å innhente litt informasjon selv som leder, og ta litt ansvar..?! Jeg har en sak i fht likestillingsloven dersom jeg må ned i stilling. Men skal IKKE ned i lønn i følge forbundet, noe lederne mente jeg skulle!! To be continued...

Spennende!! Bra du viser at dette ikke er akseptabelt. Har inntrykk av at mange godtar for mye. Hjalp ei på jobb selv nettopp så spent på hva som skjer der framover :)

Fortell hva som skjer videre :)

Spennende!! Bra du viser at dette ikke er akseptabelt. Har inntrykk av at mange godtar for mye. Hjalp ei på jobb selv nettopp så spent på hva som skjer der framover :)

Fortell hva som skjer videre :)
Ja de trodde kanskje jeg bare skulle nikke og godta hva som helst.. Da tok de feil! Kommer med fortsettelse når jeg hører mer fra tillitsvalgt. ;)

Back
Topp