Navntips

Trultersen

Blir kjent med forumet
Både jeg og mannen er veldig sikre på at det er en jente og derfor har vi navnet klart. Men ønsker gjerne tips til guttenavn dersom det skulle vise seg å være en gutt:)

Ulrik, Brage, Njål, Tord, Mathias, Sander,
Kristian, Martin

Heebhar vi to gutter og ingen ide hva neste skal hete verken gutt eller jentenavn

Jeg håper jeg får gjennomslag på Kasper om det blir gutt. Men vi har ikke snakket om det enda. Har ei jente fra før :)

Men kan komme med litt andre navn:
Albert, Kristoffer, Trygve, Theo, Emrik, Alexander, Konrad, Even, Philip, Rasmus, Daniel, Henrik, Johannes, Mathias, Ole, Noah, Emilian, Theodor, Isak, Sebastian, Imre.

Bestefaren til samboeren min het Valdemar. Jeg syns det var et skikkelig merkelig navn i starten, men nå syns jeg det er såååå vanvittig kult! Hadde jeg vært norsk så kunne jeg tenkt meg å kalle ungen for det.

Får jeg gutt skal han hete Konrad.

Jeg sliter mer med jentenavn :p Såå usikker der!

Og er jo bare jeg som bestemmer, så nesten ekstra vanskelig :arghh::hilarious:

Vi har en liten liste med navn på begge kjønn, og har egentlig gått for å kalle opp etter noen i familien :) Så vi har både:

Aksel, Erik, Sander, Simen, Martin, Mathias, Lukas, Elise, Sandra, Sofie, Martine, Nora, Ida og Maja på blokka vår. :Heartpink

Alle er enten direkte oppkalt eller inspirert av navn som går igjen i familiene våres. Vi har bestemt oss for å ikke gi noe navn før vi har fått møte lille, slik at vi kjenner at navnet passer, er det fler som gjør det?

Jeg liker sjeldne navn, men har brukte liksom det navnet jeg elsket mest sist så jeg er blank denne gangen :p Får vente til oul å se om vi får vite kjønn før vi begynner med den samtalen her hjemme.. sist bestemte jeg ene navnet og han det andre (dobbelt navn) så får se denne gangen da..

Jeg har egentlig alltid vært bestemt på Eirik, dersom det sku bli gutt.
Men etter jeg mistet pappa i september har jeg funnet et annet navn; Johannes❤️
I pappa sin familie er det hovedsakelig 3 navn som har vært veldig ofte brukt. De tre er egt veldig like, og Johannes er ett av de. Pappa hadde to fornavn, som da var de to andre navnene som har gått i familien. Jeg føler derfor et sterkt bånd til navnet Johannes.
Og noe litt ‘stilig’: i begravelsen til pappa sa presten at han skulle lese opp det korteste bibelverset, som da står skrevet i johannesevangeliet. Da jeg hørte det ble jeg bestemt på at om jeg får gutt, så blir det selvfølgelig en Johannes!

Når det kommer til jentenavn så har jeg en liste, men jeg synes det er mye vanskeligere å velge et av de, da ingen treffer meg helt liksom. Og så sier magefølelsen gutt, så har liksom ikke tenkt så mye på jentenavn enda.

Back
Topp