Navnproblemer...

BilFrue

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerskattene 2023
Hei! Dette ble visst et veldig langt innlegg, men setter pris på hjelp :-)

Jeg har litt problemer med å slå meg til ro med et navn..
Da vi var litt yngre snakket en venninne og jeg om navn på barn vi skulle ha.. Jeg har alltid ønsker Cecilie, Elin eller Hennie til jentenavn... Og ingen av de navnene var interessante for denne venninnen den gang.. Vi var typ 17 år og single den gang.

Når venninnen min skulle ha barn for noen år tilbake, snakket hun om at Hennie var er av hennes favorittnavn hvis hun skulle ha jente. Jeg tok det opp med henne og vi hadde en diskusjon da det alltid har vært "mitt" navn. Det var hun ikke enig i, og hadde aldri hørt at jeg hadde sagt. Noe jeg var helt sikker på, siden det har vært drømmen siden jeg var liten...

Heldigvis har hun fått to gutter nå, og heldigvis slapp vi den diskusjonen igjen.. *pjoh..*

Nå skal mannen og jeg har barn, og vi har egentlig forelsket oss veldig i Hennie begge to. Klarer ikke finne så mange andre navn vi begge liker godt.

Føler nå på at det blir en greie igjen hvis vi skulle bruke det navnet, og er redd hun skal bli sur på meg for det..
De skal mest sannsynlig ikke ha flere barn.

Synes dere jeg skal gå for det navnet, eller tror dere det kan bli kleint/teit? Er så redd for det. Noen tips?? Burde sikkert ta det opp med henne, men kan bli rart det og..

Hjelp! :-)

Jeg hadde valgt å bruke det navnet! Jeg føler kanskje hun bare var sjalu å likte det navnet, og derfor påsto at hun aldri hadde hørt deg nevnt det!
Bruk det dere, med god samvittighet :)

:happy:
Jeg hadde valgt å bruke det navnet! Jeg føler kanskje hun bare var sjalu å likte det navnet, og derfor påsto at hun aldri hadde hørt deg nevnt det!

Enig!

Min Svåger kom til meg og sa at jeg/vi ikke fikk bruke 2 av navnene jeg hadde øverst på jentenavn lista fordi De to hadde han ALLTID sagt at hans to fremtidige jenter skulle hete. Det bryr jeg meg fint lite om, for JEG hadde ikke hørt noe om det før jeg sa hvilke navn som sto høyest på mine navnevalg i 2014. Og om det er et av navnene vi føler passer når vi ser hva vi får ja så går vi for det. Tok det opp med min Mann hans bror og han var enig med meg. Det er jo i grunnen første mann til mølla vil jeg si:happy:
Min Svåger er også fortsatt singel, og hvem sier han får to jenter eller jenter i det hele tatt ;)
Må jo ta det navnet som føles rett for oss :p
Får vi jente nå så blir det hva vi ønsker samme hvem som føler seg trokka på :)

Det frister veldig, har alltid vært favoritten og nå liker mannen det også <3

:happy:

Enig!

Min Svåger kom til meg og sa at jeg/vi ikke fikk bruke 2 av navnene jeg hadde øverst på jentenavn lista fordi De to hadde han ALLTID sagt at hans to fremtidige jenter skulle hete. Det bryr jeg meg fint lite om, for JEG hadde ikke hørt noe om det før jeg sa hvilke navn som sto høyest på mine navnevalg i 2014. Og om det er et av navnene vi føler passer når vi ser hva vi får ja så går vi for det. Tok det opp med min Mann hans bror og han var enig med meg. Det er jo i grunnen første mann til mølla vil jeg si:happy:
Min Svåger er også fortsatt singel, og hvem sier han får to jenter eller jenter i det hele tatt ;)
Må jo ta det navnet som føles rett for oss :p
Får vi jente nå så blir det hva vi ønsker samme hvem som føler seg trokka på :)

Ja jeg skal nok holde det hemmelig til hun er født isåfall :-)

Jeg hadde nok gått for det navnet . Blir hun sur så får det være hennes problem. Men du sa det først og hun har ikke jenter. Er vanskelig når man ikke har så mange navn man begge liker.
Go for IT

Takk for svar jenter :-) Skal hvertfall holde det hemmelig fremover :-)

Syntes absolutt du skal bruke navnet, Hennie var et nydelig navn også!! Syntes du gjør helt rett i å holde det hemmelig, men brått kan du bli overrasket. Min samboer elsker navnet Erik, men jeg sa at dette ikke går ettersom sønnen til venninna mi heter Storm Erik. En kveld satt jeg å pratet med venninna mi om dette og hun kunne ikke brydd seg mindre, om vi liker navnet Erik så syntes hun at vi skulle bruke det! :)

Så kjipt at du skal ha denne bekymringen for at venninnen din blir sur. Du har alt på ditt rene, du har alltid likt det navnet, så det er i bunnen grunn hun som er frekk her som ligger beslag på ditt navn!
Syntes du skal velge det navnet, blir hun sur eller kommer med negative kommentarer så er det hun som er skikkelig frekk,og egosentrisk.

Syntes absolutt du skal bruke navnet, Hennie var et nydelig navn også!! Syntes du gjør helt rett i å holde det hemmelig, men brått kan du bli overrasket. Min samboer elsker navnet Erik, men jeg sa at dette ikke går ettersom sønnen til venninna mi heter Storm Erik. En kveld satt jeg å pratet med venninna mi om dette og hun kunne ikke brydd seg mindre, om vi liker navnet Erik så syntes hun at vi skulle bruke det! :)

Takk, jeg elsker det navnet :-) Og heldigvis gjør mannen det også :-)

Håper virkelig hun er like Allright som din venninne når hun får høre det :-) Men det blir etter fødsel..

Så kjipt at du skal ha denne bekymringen for at venninnen din blir sur. Du har alt på ditt rene, du har alltid likt det navnet, så det er i bunnen grunn hun som er frekk her som ligger beslag på ditt navn!
Syntes du skal velge det navnet, blir hun sur eller kommer med negative kommentarer så er det hun som er skikkelig frekk,og egosentrisk.

Ja jeg husker jeg nevnte det for henne den gang hun nevnte hun ville bruke det, men det nektet hun for og jeg orket ikke noe mer stress enn at jeg bare sa ok. Var egentlig veldig skuffet.

Holder det hemmelig til fødsel, tenker det er vanskelig å si noe på det når hun først heter det, enn hvis vi bare tenker på det.

Takk for svar <3

Takk, jeg elsker det navnet :) Og heldigvis gjør mannen det også :)

Håper virkelig hun er like Allright som din venninne når hun får høre det :) Men det blir etter fødsel..
Jeg krysser fingrene for deg iallfall :) Når hun ser den lille prinsessen så bryr hun seg nok ikke skal du se, selv har hun bare fått gutter som du sa og med tiden så blir hun bare glad for at iallfall en av dere fikk tatt i bruk navnet som dere begge liker så godt :)
Det er vanskelig dette med navn altså... Jeg og samboeren fant et guttenavn vi likte og dette ble ødelagt når vi fortalte det til svigerbror og han bønnfalte oss om å ikke kalle barnet vårt det fordi han hatet navnet så intenst :( liker jo fortsatt navnet, men det føles ikke rett når du vet at onkel til barnet absolutt hater navnet. Nå har vi lært og holder det hemmelig :(

Synes absolutt du skal gå for det navnet :) Hvis hun blir sur for det så får det bli hennes plage og ikke din :)

Jeg krysser fingrene for deg iallfall :) Når hun ser den lille prinsessen så bryr hun seg nok ikke skal du se, selv har hun bare fått gutter som du sa og med tiden så blir hun bare glad for at iallfall en av dere fikk tatt i bruk navnet som dere begge liker så godt :)
Det er vanskelig dette med navn altså... Jeg og samboeren fant et guttenavn vi likte og dette ble ødelagt når vi fortalte det til svigerbror og han bønnfalte oss om å ikke kalle barnet vårt det fordi han hatet navnet så intenst :( liker jo fortsatt navnet, men det føles ikke rett når du vet at onkel til barnet absolutt hater navnet. Nå har vi lært og holder det hemmelig :(

Takk takk :-)

Det hørtes utrolig kjipt ut! :-( Hvorfor måtte han si det da? Han hadde fått et helt annet inntrykk av det navnet om dere hadde brukt det på en nydelig liten gutt <3

Takk takk :-)

Det hørtes utrolig kjipt ut! :-( Hvorfor måtte han si det da? Han hadde fått et helt annet inntrykk av det navnet om dere hadde brukt det på en nydelig liten gutt <3
Jeg tror ikke han tenkte seg om bare :( navnet vi foreslo var Oliver, syntes vel ikke at det faller under uvanlige navn heller, min opplevelse av Oliver er at folk flest liker navnet, skjønner at ikke alle kan elske det, men skjønner ikke hvorfor man skal hate det? :( så spesiellt er det ikke akkurat, selvom han er svensk så tror jeg Oliver et ganske vanlig navn i Sverige også

Jeg tror ikke han tenkte seg om bare :( navnet vi foreslo var Oliver, syntes vel ikke at det faller under uvanlige navn heller, min opplevelse av Oliver er at folk flest liker navnet, skjønner at ikke alle kan elske det, men skjønner ikke hvorfor man skal hate det? :( så spesiellt er det ikke akkurat, selvom han er svensk så tror jeg Oliver et ganske vanlig navn i Sverige også

Vet om mange fine gutter som heter Oliver, bla min nevø. Utrolig kjipt at han hatet det. Ganske sterkt ord! :-( Folk tenker ikke alltid før dem snakker desverre.

Vet om mange fine gutter som heter Oliver, bla min nevø. Utrolig kjipt at han hatet det. Ganske sterkt ord! :-( Folk tenker ikke alltid før dem snakker desverre.
Hate er et sterkt ord ja, han gikk så langt at han bønnfallte oss om å bruke navnet :(

Back
Topp