Navnevalg

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
hvordan går dere fram for å finne det O-store rette navnet til poden? Sitter dere med bok? Alfabetisk liste? Lager du og mannen hver deres liste? Husker egentlig ikke hvordan vi gjorde det sist, men syns det er så vanskelig å finne navn :) Kanskje blir det lettere etter ultralyden? :)
 
Kikker litt på navnetråder rundt på nettet. Og skriver opp de jeg liker. Kan nok hende det blir enklere da vi får vite kjønn :)
 
Kikker litt på navnetråder rundt på nettet. Og skriver opp de jeg liker. Kan nok hende det blir enklere da vi får vite kjønn :)
Ja, da blir det kanskje lettere å se for seg hvem som faktisk bor inni der og prøve ut navn! :)
 
Forrige gang hadde vi snakket en del og tenkt og klart å enes om et jentenavn, men så viste det seg at det var en gutt på oul.

Nå har tiden gått så fort synes jeg, og vi har ikke rukket å snakke så mye om det ennå.

Oul på torsdag, så blir spennende å se!
 
Forrige gang hadde vi snakket en del og tenkt og klart å enes om et jentenavn, men så viste det seg at det var en gutt på oul.

Nå har tiden gått så fort synes jeg, og vi har ikke rukket å snakke så mye om det ennå.

Oul på torsdag, så blir spennende å se!
Ja, det blir jo spennende :)
 
Vi har begge likt ulike navn i årevis og har noen fine i familien. Så har blitt de som har blitt diskutert og valgt fra :)
 
Vi har begge likt ulike navn i årevis og har noen fine i familien. Så har blitt de som har blitt diskutert og valgt fra :)
Oppkalling er fint. Vi har oppkalt vår nr 2, og hadde nokså klart et oppkallingsnavn til nr 3 nå hvis det ble gutt - men her var det jente på ul :Heartpink
 
Vi har leitet på nett og sett i navnebøker, men vi fant ikke navn til de to vi har sammen før etter de var født. Mellomste var 6 uker da han fikk navn, og ble døpt da han var 8 uker, så begynte haste litt :p

Vi har gjerne tenkt på noen navn på forhånd, men så har ikke det passet.

Skulle gjerne funnet navn tidligere denne gang, men mannen er helt håpløs, liker ingen navn, forbinder de med forskjellig, enten personer eller annet.

Han liker f.eks ikke navn på O, for han mener at da ser han for seg ett egg! Altså.. ja, jeg gir litt opp..
Mitt favoritt jentenavn er Oline, men det skjer ikke, prøvde overtale han sist, og prøver denne gang, men går ikke
 
Vi har leitet på nett og sett i navnebøker, men vi fant ikke navn til de to vi har sammen før etter de var født. Mellomste var 6 uker da han fikk navn, og ble døpt da han var 8 uker, så begynte haste litt :p

Vi har gjerne tenkt på noen navn på forhånd, men så har ikke det passet.

Skulle gjerne funnet navn tidligere denne gang, men mannen er helt håpløs, liker ingen navn, forbinder de med forskjellig, enten personer eller annet.

Han liker f.eks ikke navn på O, for han mener at da ser han for seg ett egg! Altså.. ja, jeg gir litt opp..
Mitt favoritt jentenavn er Oline, men det skjer ikke, prøvde overtale han sist, og prøver denne gang, men går ikke

Egg! Haha!
 
Sist brukte vi navnebok. Skal sies at vi fant navn ganske raskt og var veldig enig.
Nå er vi fortsatt enige om guttenavn, men TUL tippet jente.. og er det jeg har hatt magefølelse på hele tiden, så jeg tror vi må finne nytt jentenavn.
Jeg har jentenavn nå, men tror ikke han liker det... han vil ikke snakke om jentenavn før oul heller han ønsker seg nemlig gutt denne gangen ;)
 
Her lagde vi hver våres lister og plukket ut sammen 4 navn som vi hadde klart til baby kom ut. Skal sies at de navnene som var på første plass ble ikke valgt men heller de som lå lengre ned på listen :p
 
Vi har leitet på nett og sett i navnebøker, men vi fant ikke navn til de to vi har sammen før etter de var født. Mellomste var 6 uker da han fikk navn, og ble døpt da han var 8 uker, så begynte haste litt :p

Vi har gjerne tenkt på noen navn på forhånd, men så har ikke det passet.

Skulle gjerne funnet navn tidligere denne gang, men mannen er helt håpløs, liker ingen navn, forbinder de med forskjellig, enten personer eller annet.

Han liker f.eks ikke navn på O, for han mener at da ser han for seg ett egg! Altså.. ja, jeg gir litt opp..
Mitt favoritt jentenavn er Oline, men det skjer ikke, prøvde overtale han sist, og prøver denne gang, men går ikke
Oline er jo så nydelig! Har det høyt på min liste, men tror det må utgå, for det er ganske likt navnet til jenta vi allerede har. :) Men ja, morsom kar du har da, som ser for seg egg med O-navn :hilarious:
 
Vi passer på å unngå navn som er på topp-ti-lista, og navn som rimer på "uheldige ting" eller som kan skape trøbbel senere. Ellers må det kunne uttales på norsk og engelsk, og det er en bonus hvis det betyr noe fint! Vi har hatt en intern idémyldrings-wiki som vi kan fylle på når vi kommer på noe!
 
Vi må finne guttenavn i stedet for jentenavn :D
 
Vi må finne guttenavn i stedet for jentenavn :D

Gratulerer ❤️ men hadde ikke dere et guttenavn dere tenkte på? :) (jeg har jo selv byttet utallige ganger så ikke sikkert dere har det lengre:p)
 
Gratulerer ❤️ men hadde ikke dere et guttenavn dere tenkte på? :) (jeg har jo selv byttet utallige ganger så ikke sikkert dere har det lengre:p)
Jo vi hadde ett navn, men nå er jeg jo selvfølgelig usikker haha :hilarious: må nok ta fram navneboka mi, lagde liste med førstemann så jeg kan jo bare ta fram den igjen :D
 
hvordan går dere fram for å finne det O-store rette navnet til poden? Sitter dere med bok? Alfabetisk liste? Lager du og mannen hver deres liste? Husker egentlig ikke hvordan vi gjorde det sist, men syns det er så vanskelig å finne navn :) Kanskje blir det lettere etter ultralyden? :)
Vi var enige om kriteriene i forkant (norrønt-aktig navn, må høres ut som et navn, ikke et rent gudenavn, ikke begynne på T).

Så lette jeg gjennom Norrøn navnebok, og noen lister på nett, og valgte ut ca 50 navn jeg syns var rimelig fine. Så hadde vi flere runder der vi gikk gjennom den lista, fjernet navn, diskuterte, la den bort noen uker, så på den igjen etc. Til slutt ble vi enige. :)
 
Nå som vi vet det er gutt har vi et navn klart som begge liker veldig godt. Jeg hadde et annet som jeg synest er helt nydelig men gubben er uenig der gitt.
 
Back
Topp