Navnevalg...

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Har dere navnet klart før barnet kommer ut?
Kanskje dere har noen alternativer, men vil vente til barnet kommer ut slik at dere får hilset på h*n?
Eller har dere ikke i det hele tatt tenkt over navn enda og stresser ikke med det heller?

Har både jente og guttenavn klart, men ikkje fastlåst. Må først sjå den lille før vi bestem oss heilt.

Første fikk navn rett etter ho kom ut, det var heilt rett! Nr 2 (guten) var vel 2-3 veker før navnet var heilt bestemt. Og frøkna fekk navnet sitt med eingong ho kom ut :)

Vi har navn klart[emoji173][emoji7]

Navnet er klart, med mindre vi ombestemmer oss etter hun er født da ;)

Ja, vi har navnet klart. Men vi kommer ikke til å dele det med noen før barnet er født, fordi vi ikke er interessert i å høre på skepsis og negative reaksjoner.

Vi har såvidt snakket om navn i det hele tatt, men stresser ikke. Ungen får nok tidsnok et navn :)

Vi har klart! Men valgt å ikke dele. Både fordi det føles «feil» når barnet ikke er her enda, men også fordi om man deler så åpner man for at alle skal slenge ut med sine meninger og tror de kan påvirke valget (selv om man ikke ber om det) :grumpy:

Ikke valgt, men diskutert noen alternativer :-)
Kommer ikke til å bestemme før han er ut heller for vi vil se han før det bestemmes!
Storebror fikk sitt navn når han var 10 dager, så vi stresser overhode ikke

Vi finner ingen vi liker begge to, leser gjennom liste etter liste..så vi får nett se etterhvert [emoji6]

Navnet er klart :)

Vi finner ingen vi liker begge to, leser gjennom liste etter liste..så vi får nett se etterhvert [emoji6]
Godt å høre det ikke bare er vi som ikke finner navn. Nå har jeg lagt vekk tankene mine en stund på navn for å kanskje komme på noe lurt [emoji4] Håper vi finner et før fødselen, men det begynner å nærme seg!

Godt å høre det ikke bare er vi som ikke finner navn. Nå har jeg lagt vekk tankene mine en stund på navn for å kanskje komme på noe lurt [emoji4] Håper vi finner et før fødselen, men det begynner å nærme seg!

Det ER så vanskelig!!! Spesielt guttenavn synes vi! Vi vet ikke kjønn så må ha noen alternativer til begge kjønn [emoji173]️ kanskje det magisk faller ned i hodet på oss når baby kommer? [emoji23]

Navn er klart. Tok tid og ble et kompromiss. Ingen fikk førstevalget sitt. Men altså, hans førstevalg var Korfitz!

Navn er klart. Tok tid og ble et kompromiss. Ingen fikk førstevalget sitt. Men altså, hans førstevalg var Korfitz!
Blir vel fort sånn når man er to, må inngå kompromiss. Men er det et navn? [emoji15] [emoji87] Min samboer har tulla med Bergljot siden starten fordi det begynner med Berg og han er fra Bergen. Og nå har det begynt å vokse på han.. Ikke lett å bli enige, håper vi finner et snart [emoji4]

Det er virkelig ikke lett [emoji1] Må jo finne et navn, helst vil jeg ha et par alternativer før fødselen...men vi får se [emoji1]

Blir vel fort sånn når man er to, må inngå kompromiss. Men er det et navn? [emoji15] [emoji87] Min samboer har tulla med Bergljot siden starten fordi det begynner med Berg og han er fra Bergen. Og nå har det begynt å vokse på han.. Ikke lett å bli enige, håper vi finner et snart [emoji4]

Ja, det er en kjent dansk politiker fra 1600-tallet ;)

Berliot er jo et damenavn ;)

Det ER så vanskelig!!! Spesielt guttenavn synes vi! Vi vet ikke kjønn så må ha noen alternativer til begge kjønn [emoji173]️ kanskje det magisk faller ned i hodet på oss når baby kommer? [emoji23]
Vi vet heller ikke kjønn så må ha navn til begge [emoji23] men vi synes det er vanskeligst med jentenavn. Håper det kommer når det nærmer seg [emoji4]

Vi har ikke blitt enige enda...:rolleyes: Men har skrevet ned mange forslag så får se hva som passer best når han blir født ;)

Back
Topp