Navnevalg

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Noen har jo tenkt ut sin nyfødtes navn lenge før de var påtenkt, mens andre velger å se det an.

Hvilke tanker har du om det? :)


Og etter hvilke kriterier velger dere/tror dere at dere blir å velge navn?

:)
 
Her er d alt klart ett navn om d skulle være gutt..Grunnen er at m første jenta så viste vi ikke helt sikkert om d var gutt eller jente (var for urolig på oul så dem turte ikke å si) så hadde da bestemt navn til begge deler..De neste svangerskapene var også jenter så har ikke fått tatt i bruk guttenavnet ennå..Derfor satser vi på at d er gutt nå så vi får tatt d i bruk:) Jeg tror selv d er gutt denne gangen..Er ikke de samme tinga nå som m jentene, men mer lik mitt første som var gutt:) Jeg har en gutt fra før så blir evnt første gutt for sambo;)
 
Vi har jo såklart noen favorittnavn! :) Noen er litt spesielle, men vi elsker de :) Spent på hva som skjuler seg der etter hvert, selv om jeg er bombesikker på gutt!
 
Vi har og guttenavnet klart :) akkurat som vi hadde jentenavnet klart ei uke etter positiv test sist :p

babyjente 27 Juli ♡
 
Vi har jentenavn klart, for det er et navn vi gjerne vil bruke, men har bare fått gutter.

Guttenavn har vi ikke klart og jeg har inke tenkt på det enda. Mannen har tydligvis ett favorittnavn og det passer forsåvidt godt sammen med guttene men jeg er ikke helt der å klare avgjøre det enda. Har sagt til han at jeg skal tenke/smake på navnet så får vi se :)



♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Har noen alternativer til guttenavn som jeg tror vi er litt enige om.. Jentenavn har vi ikke snakka om ;)


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Mannen har skrekkelig lyst på Norønne navn og truer med å kalle en eventuell sønn for Heimdallo_O
Men han har egentlig sagt "Jeg vet du kommer til å bestemme dette uansett". *ler*
Med min forrige så hadde barnefaren bestemt hvilket navn en evt jente skulle få allerede mange år før fødselen og tullete som jeg var lot jeg han få viljen sin. Jeg likte ikke navnet engang :confused:


Men jeg vet ikke hva jeg skal "se etter". Mannen er ikke norsk så vi har jo to land å både velge fra og tilfredstille. Litt kjedelig å ha et navn som farmor og farfar ikke kan uttale :p
 
Vi har en liten liste som vi har skrevet på over flere år. Vi er heldigvis ganske enig over hvilke navn vi liker men det var jo det å skulle bestemme seg:p mest jentenavn hvis jeg husker riktig:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Tror vi blir til å få store problemer med å finne et navn. Har egentlig ingen navn jeg virkelig liker. Er mange finne navn. Men det er stor forskjell på er fint navn, og noe jeg vil kalle mitt eget barn. Vet mer vilke navn jeg ikke liker. Blir nok ikke til å gi noe navn før barnet er født. Må møte det ordentlig for å se hva som passer. Men er jo greit å leite litt å se hva vi liker på forhånd. Spesielt når vi ikke har noen fra før. Mannen har et guttenavn. Men føler vi trenge flere alternativer. Selv om d er er fint navn.
 
Tror vi blir til å få store problemer med å finne et navn. Har egentlig ingen navn jeg virkelig liker. Er mange finne navn. Men det er stor forskjell på er fint navn, og noe jeg vil kalle mitt eget barn. Vet mer vilke navn jeg ikke liker. Blir nok ikke til å gi noe navn før barnet er født. Må møte det ordentlig for å se hva som passer. Men er jo greit å leite litt å se hva vi liker på forhånd. Spesielt når vi ikke har noen fra før. Mannen har et guttenavn. Men føler vi trenge flere alternativer. Selv om d er er fint navn.

Jeg har det litt sånn også. Mange fine navn men mye jeg likevel ikke ville kalt min egen unge likevel.
Vi blir å lage en liste over navn vi har gode assosiasjoner til og så se om noen av de passer når h*n kommer ut :)
 
Oi, navn tenker jeg ikke en gang på nå! Har tenkt mye på navn før (helt siden jeg var liten, men smaken har jo forandret seg litt opp gjennom årene), og har vært ganske sikker, men så har jeg ombestemt meg. Sikkert minst 15 aktuelle guttenavn og iallefall fem aktuelle jentenavn (synes det er mange flere fine guttenavn enn jentenavn av en eller annen grunn).

Før tenkte jeg veldig internasjonalt, og har selv et internasjonalt navn da jeg bare er halvt norsk, men jo eldre jeg har blitt jo mer har jeg tenkt at norske navn er flotte, og synes det er viktig at det skal være enkelt for barnet å bruke her. Kjedelig å måtte stave navnet sitt fordi folk alltid skriver det feil! :D
 
Oi, navn tenker jeg ikke en gang på nå! Har tenkt mye på navn før (helt siden jeg var liten, men smaken har jo forandret seg litt opp gjennom årene), og har vært ganske sikker, men så har jeg ombestemt meg. Sikkert minst 15 aktuelle guttenavn og iallefall fem aktuelle jentenavn (synes det er mange flere fine guttenavn enn jentenavn av en eller annen grunn).

Før tenkte jeg veldig internasjonalt, og har selv et internasjonalt navn da jeg bare er halvt norsk, men jo eldre jeg har blitt jo mer har jeg tenkt at norske navn er flotte, og synes det er viktig at det skal være enkelt for barnet å bruke her. Kjedelig å måtte stave navnet sitt fordi folk alltid skriver det feil! :D

Hvor er den andre halvparten fra? :D og hvor internasjonalt er navnet ditt?
edit: jeg mener er det engelsk uttale etc?

Mannen min er fra Italia så vi får litt den utfordringen at vi må ha et navn som funker begge steder.
Men vi ønsker oss egentlig urnorske navn begge to. Men det må være noe som svigermor kan uttale. hehe
 
Hvor er den andre halvparten fra? :D og hvor internasjonalt er navnet ditt?
edit: jeg mener er det engelsk uttale etc?

Mannen min er fra Italia så vi får litt den utfordringen at vi må ha et navn som funker begge steder.
Men vi ønsker oss egentlig urnorske navn begge to. Men det må være noe som svigermor kan uttale. hehe

Jeg vil ikke svare på hvor andre halvparten er fra, liker å kunne være litt anonym her, hehe. Men selv om navnet er internasjonalt fungerer det fint i Norge og uttales på norsk måte. Men må alltid stave det, og det er litt kjedelig :D så vil gi barnet/barna navn som er rett fram med tanke på skrivemåte/uttale.
 
Jeg vil ikke svare på hvor andre halvparten er fra, liker å kunne være litt anonym her, hehe. Men selv om navnet er internasjonalt fungerer det fint i Norge og uttales på norsk måte. Men må alltid stave det, og det er litt kjedelig :D så vil gi barnet/barna navn som er rett fram med tanke på skrivemåte/uttale.

Jeg har forståelse for at du ønsker å være anonym :) Jeg er bare nysgjerrig fordi vi får samme utfordring med navn uansett hvor og ser etter mulige "løsninger" :)
 
Back
Topp