Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror vi blir til å få store problemer med å finne et navn. Har egentlig ingen navn jeg virkelig liker. Er mange finne navn. Men det er stor forskjell på er fint navn, og noe jeg vil kalle mitt eget barn. Vet mer vilke navn jeg ikke liker. Blir nok ikke til å gi noe navn før barnet er født. Må møte det ordentlig for å se hva som passer. Men er jo greit å leite litt å se hva vi liker på forhånd. Spesielt når vi ikke har noen fra før. Mannen har et guttenavn. Men føler vi trenge flere alternativer. Selv om d er er fint navn.
Oi, navn tenker jeg ikke en gang på nå! Har tenkt mye på navn før (helt siden jeg var liten, men smaken har jo forandret seg litt opp gjennom årene), og har vært ganske sikker, men så har jeg ombestemt meg. Sikkert minst 15 aktuelle guttenavn og iallefall fem aktuelle jentenavn (synes det er mange flere fine guttenavn enn jentenavn av en eller annen grunn).
Før tenkte jeg veldig internasjonalt, og har selv et internasjonalt navn da jeg bare er halvt norsk, men jo eldre jeg har blitt jo mer har jeg tenkt at norske navn er flotte, og synes det er viktig at det skal være enkelt for barnet å bruke her. Kjedelig å måtte stave navnet sitt fordi folk alltid skriver det feil!
Hvor er den andre halvparten fra? og hvor internasjonalt er navnet ditt?
edit: jeg mener er det engelsk uttale etc?
Mannen min er fra Italia så vi får litt den utfordringen at vi må ha et navn som funker begge steder.
Men vi ønsker oss egentlig urnorske navn begge to. Men det må være noe som svigermor kan uttale. hehe
Jeg vil ikke svare på hvor andre halvparten er fra, liker å kunne være litt anonym her, hehe. Men selv om navnet er internasjonalt fungerer det fint i Norge og uttales på norsk måte. Men må alltid stave det, og det er litt kjedelig så vil gi barnet/barna navn som er rett fram med tanke på skrivemåte/uttale.