Navnevalg

Sienna

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Februarhjertene2017
Nå som de fleste har vært på OUL er det sikkert mange tanker om navn for tiden, så jeg lurer på om det er noen som allerede har bestemt/nesten bestemt navn og om det har vært lett å finne frem til navnet? Er dere enig med mannen/samboeren/kjæresten eller har dere helt ulik smak?

Forrige gang hadde vi jentenavnet klart allerede fra før vi ble gravide, og var veldig glad for at vi fikk nettopp ei jente. Denne gangen venter vi også en jente og selv om jeg har en liten liste med navn jeg synes er fine, så er ikke mannen så veldig klar for å diskutere navn virker det som. Vi har nok også litt ulik smak denne gangen, mistenker jeg i og med at han stor sett sier "hmmm.." / "mmhhmm" "nja..." og lignende når jeg foreslår noe :p Vi har jo ikke noe hastverk med å finne navnet, men det er liksom en litt uvant situasjon å være i siden vi hadde det så enkelt forrige gang :)

Samme her!
Vi ble enige om navnet nesten med én gang sist (jente da også), men denne gangen blir det bare krangling hver gang vi prøver å prate om det!
Han er fast bestemt på ett navn, og liker ingen av de 30 navnene jeg har foreslått.
Vanskelig!!

Vi vet ikke kjønn, men vi har bestemt hva den skal hete hvis det er jente. Jeg har hatt lyst på det navnet lenge, og mannen synes det er greit. Om han synes det er veldig fint eller ikke vet jeg ikke, men tror han har blitt så vant til det, jeg har nevnt det med jevne mellomrom.

Foreløpig er vi blanke på guttenavn. Jeg har kommet med et par forslag, men han er ikke helt med på dem. Så får vi se når vi setter oss med navneboka, om han kommer med noen gode forslag. Vi har blitt enig greit de to forrige gangene, så blir nok det nå og.

Med gutten vår fant vi ut at navnene vi hadde å velge imellom ikke passa når han ble født så ble det et annet navn som vi kom på når han var nyfødt. Jeg som foreslo. Når vi skulle ha navn til jenta vår så hadde vi ikke rukket å snakke om navn enda, men ga henne navn når vi så henne. Oppfinnsomheten var ikke så stor, hun ble født i juli og ble kalt Julie. Denne gangen hadde jeg gått og tenkt på et navn, så hørte mannen navnet på tv og sa at det var jo fint, viser seg at det betyr villig kriger og hvis gutten i magen klarer å holde seg der til nærmere termin så passer det fint :)

Vi har funnet navn. Ett som jeg har hatt lenge om vi noen gang fikk jente og både samboeren og lille bror var helt enig å syntes det var veldig fint :) så tommel opp for enkle gutter her i huset :D var ikke like lett når vi fikk førstemann. Var ikke så uenige da heller men bare veldig ubesluttsome Hehe. Så han gikk vel 3uker uten navn men tilslutt sa alle at han er jo en Benjamin og etter det fikk han det navnet :) var ett av de to guttene navnene vi sto mellom da.

Vi har bestemt oss for Jonas Olai

Jeg som foreslo Jonas og mannen som foreslo Olai etter oldefaren hans. Mannen sa "vi får se" et par uker, før han endelig sa at det var ok og at det ble Jonas Olai

Vi venter til etter OUL. Da lager vi en liste hver på x antall navn. Kanskje 5 navn. Deretter sammenligner vi lister og ser om vi blir enige. Vi snakker stort sett ikke om navn før vi setter opp listene våre.

Back
Topp