Navnevalg!!

st1gal

<3 Venter en februarbaby 2015 <3
Noen som har begynnt å se på navn? Eller har de vært i boks i flere år? :P Om du er ute etter ett unikt navn, vil ha ett som ligger på topp, elelr om du prøver å unngå topp 100 navn, så kan der søke her: http://www.ssb.no/befolkning/statistikker/navn

Jeg lager lister, og det som var litt rart var at jeg fant listen fra sist gang, og når jeg sammenligner med den jeg har nå er det mye som er annerledes. Er ikke det litt rart? Jeg tror det har en sammenheng med at nå er det viktig for meg at navnet på bebissen passer sammen med henne vi har fra før, og den første listen hadde vi litt forskjellige typer navn.. Jeg har hatt listen lenge før jeg ble gravid, så den har ligget litt rolig etter at jeg ble gravid for har hatt andre viktigere ting å tenke på.. Men jeg gleder meg til å ta den frem å begynne letingen etter det "perfekte" navn.. Jeg syns det er lettere med jentenavn enn med guttenavn foresten.. Noen som har lyst å legge ut evt lister foresten?? Kjekt med litt insprasjon kanskje? Jeg er på "jakt" etter et vanlig navn, men det skal ikke ligge på topplister og selv om det er vanlig vil jeg ikke at så mange skal hete det. Det klarte jeg med forrige, så håper på det igjen.. ET helt vanlig navn har vi valgt, og til nå er det ingen, verken i bygda eller i barnehagen (som vi vet om) som heter det samme. Det syns jeg er litt viktig ..

jeg er også sånn sleeping beauty : at det må passe med de to andre bærtene i hus. så det ikke blir veldig merkelig.

nå er det ikke mange som har de navna jeg har valgt ut. å blir det gutt. så er det bare 6 stykker som har det navnet :)

jeg er opptatt av unike navn :) samtidig som at de er fine så klart. og at de skal passe til barna.

hun første har ett søt rolig navn
nr to er litt mer crazy.
å blir det gutt blir det manndig navn men jente navn... GAH

Jeg står helt fast når det gjelder navn! Lager lister, liker navnene, men vet ikke om jeg liker dem når jeg ser dem på papiret i ettertid :D Har listen fra sist svangerskap, men navnene passer ikke til navnet til datteren vår, så samme dilemma som de over :P

Jeg er litt opptatt av å finne alternativer snart, sånn at jeg får smake på navnene helt frem til fødselen... Begynner å bli stressa...

Vi begynte og tenke på navn med en gang. Men syns det er så vanskelig at vi venter til etter OUL for mer tenking, så slipper vi og tenke ut til begge kjønn. Spesielt guttenavn er vanskelig hos oss! :P

Vi prøver å ikke tenke på det før vi vet kjønn. Men jeg har et par navn som jeg har tenkt på likevel :p Har heldigvis god tid ennå, navn er vanskelig, og i alle fall når det skal passe med de to fra før!

Tipper forresten "Nelia" kan bli et populært jentenavn fremover..;) selv kommer vi nok til å gå for et "vanlig" navn, men ikke nødvendigvis populært :)

Vi venter til OUL men har snakker om hvordan vi skal legge frem forslagene. Begge lager en liste hver og så starter diskusjonen :) Jentenavn er enklere. Rart det der.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har bestemt oss for å vente til etter OUL med å ta den "slå-i-bordet-diskusjonen".. hihi! Vi har allikevel noen favoritter.

Hva syns dere om navnet "Edvard" (uttalt som Edvart)? Har forelsket meg litt i det navnet, merker jeg.. :love017 Det er igrunn litt rart, for det er ikke et navn som jeg typisk ville gått for. Av jentenavn har jeg veldig mange jeg liker.

Jentenavn og guttenavn er i boks.. Sprøtt det der :p altså faren vil ikke ha guttenavnet da men :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har bestemt oss for å vente til etter OUL med å ta den "slå-i-bordet-diskusjonen".. hihi! Vi har allikevel noen favoritter.

Hva syns dere om navnet "Edvard" (uttalt som Edvart)? Har forelsket meg litt i det navnet, merker jeg.. :love017 Det er igrunn litt rart, for det er ikke et navn som jeg typisk ville gått for. Av jentenavn har jeg veldig mange jeg liker.

Synes Edvard er kjempefint :-)

Har jentenavn klart, er litt enklere det. Men guttenavn derimot, tror det kan bli en heftig diskusjon om navn hvis det viser seg at det er en liten gutt inni magen;)

Back
Topp