Navnevalg!

Bandages

Betatt av forumet
Hei!

Noen som har noen gode navneforslag på lager?
Jeg skal ha en gutt i april, og jeg strever litt med å finne et navn som virkelig sier YES!

Min samboers familie er fra Ecuador, så vi trenger noe som kan fungere på norsk selvsagt, men også som kan funke litt på spansk.

Har tenkt litt på Sebastian, men jeg klarer ikke helt å lande på det. og de tradisjonelle navnene i Norge er ikke akkurat inspirasjonskilder.

Eg syns Benjamin er veldig fint :) men kommer jo helt an på hvilke type navn dere liker da :) så syns eg selfølgelig Lucas , som sønnen min heter er nydelig :) Hehe

Ja Benjamin var fint det og! :)

Lucas er et superskjønt navn, men min samboer har satt seg på bakbeina desverre! 
HEHE

Marco
Rikard (bare legge på -o- på slutten for spansktalende)
Tony

Hva med å google etter spanske navn? Vet det finnes mange fine, men klarer ikke komme på noen nå :-p

ja det var det jeg tentke, men jeg synes mange av guttenavnene på spansk ikke er noe fine, og så minner det meg FOR mye om ferieminner fra sydenferier. HAHAH! :P

Kan ikke bare sette en O etter alt, da hadde jo det blitt riktig festlige navn! :P

Bårdo?
Pero?
KnutO?
hahah

Sebastian og Benjamin er kjempefine navn :) ellers så finnes det jo Bastian også.. Andre navn som eg syns er grei er blant annet:

Adrian, Charlie, Dennis, Jack

Ååå! 

Jack og Charlie var fine navn!! 
tusen takk for fine forslag 

Hihih ja, ikke sannt! Saerlig Jack er eg veldig forelska i, veit ikke heilt korr eg fikk det fra, men det er så fint!

Bandages skrev:
Ååå! 

Jack og Charlie var fine navn!! 

Haha, ja, PerO og KnutO blir jo til og med et fint dobbeltnavn! I tillegg er det jo passe spansk/norsk inspirert!

Jeg synes Emilio er et nydelig guttenavn jeg da:)

- David fungerer ihvertfall :) (kjente en latinamerikansk gutt som het Angel David, syns det var koselig, men Angel fungerer ikke så bra på norsk akkurat =oP)
- Hugo
- Sebastian er jo veldig fint, da :)
- Erik kjenner jeg en spanjol som heter..
- Oskar

Alexander 

Jeg synes du hadde fått mange flotte forslag her! Vi liker det mer traust og norsk så lite å komme med herfra ;-)

Igår kom samboer med et veldig kult navn ut av det blå. Derrick. Funker bra på norsk, som engelsk (sikkert også på spansk). Ellers har man jo alltid favorittnavnet mitt, som min gutt (hvis det blir gutt) hadde fått hete (hadde det ikke vært for samboers misnøye med navnet) nemlig Mio. Det betyr "min" på spansk! <3

HerligLykkelig<3 skrev:
Igår kom samboer med et veldig kult navn ut av det blå. Derrick. Funker bra på norsk, som engelsk (sikkert også på spansk). Ellers har man jo alltid favorittnavnet mitt, som min gutt (hvis det blir gutt) hadde fått hete (hadde det ikke vært for samboers misnøye med navnet) nemlig Mio. Det betyr "min" på spansk! <3

Ah! Eeeeeelsker Mio!!! ...Så mye at jeg valgte å kalle hunden min for det for tre år siden... Kan liksom ikke kalle sønnen min for det samme... Hihi! :)

Back
Topp