navnevalg

Anonymforøyeblikket

Forelsket i forumet
kansje jeg er litt tidlig ute. men jeg er alltid like treig med å finne navn.. å det er ALLTID like vansklig.. noen som har jente og guttenavn forslag?

Huff, jeg er så kresen på navn :p
Så jeg burde kanskje være litt tidlig ute selv. Jeg syns lissom alle navn er så vanlige! Så jeg vil også gjerne ha noen tips:)

Jeg og er kresen på navn.. Vil ikke ha et navn som alle andre har. Har begynt å sett litt i gamle slektsbøker for inspirasjon! Mye gamle og kjempefine navn som veldig få har! :-)

Navn er sinnsykt vanskelig.. Er storfornøyd med navnevalget på 1.mann men synes det er vanskelig med neste.. har hatt ett navn i tankene i noen år, men er begynt å bli litt usikker.. Dessuten har vi INGEN guttenavn.

Jeg har lagt ned veto på jentenavnet. Har to jeg skal kalle opp med dobbeltnavn siden jeg sikkert ikke får flere, som jeg har bestemt for mange, mange år siden. Tilfeldighetene har det til at han har en variant av det ene navnet i familien, så jeg tenker at med litt kvinnelist skal jeg klare å overtale han. Guttenavn er mer åpent, men blir nok noe norrønt, rotnorskt og tradisjonsrikt der og. 

Jeg finner inspirasjon i navn jeg hører eller ser, men er som sagt litt gammeldags i mine navnepreferanser. Chrissander, Xander, Michelle Cecilia og de evige Emma, Emilie, Lucas og Leander er ikke my cup of tea for å si det slik. Kirkebøker, bygdebøker og dødsanonser er derimot rene gullgruver om man er på navnejakt. 

Guttenavnet her er allerede bestemt, det la jeg ned veto på med en gang vi diskuterte å prøve å få barn ;-) Så det blir Magnus etter min bestefar. Jentenavn er vi helt blanke på, så kommer det en liten jente har vi et problem :-)

Vi hadde tenkt ut 2 navn før vi fikk barn. D ene var John Christian, oppkaldt etter begge bestefedrene. D andre er Ida Dorthea, oppkaldt etter begge bestemødrene. Syns d er veldig koselig. Men blir d en gutt til må vi og bla i slektsbøker for har vi først kalt opp den ene vil vi gjøre d med den andre. Å gutten vår er veldig fornøyd med navnet når jeg sa han hetter etter begge bestefedrene.

Tørr ikke begynne å tenke på dette før om mangen uker.

her ble guttenavnet bestemt i det vi fant ut vi skulle prøve! :)
Jeg spurte mannen hva han ville kalt babyen skulle det bli en gutt og det første navnet han sa var det jeg virkelig ville ha også. skikkelig tankeleser han mannen min! ;)

jentenavn fant vi ut at vi skulle kalle ho opp etter mi tante som døde av kreft 8 dager før julaften 05 da jeg var 15, og ho var som ei mor for meg så det syntes jeg var fint :)
jeg vurderer å finne et fint navn å putte foran sånn at det blir et dobbelnavn men er ikke sikker på om det går enda ;)

jeg er veldig glad i de populære navnene, men førstemann fikk et mer tradisjonelt navn :) Andreas :)

Førstemann heter Carl Magnus. Som er minste motstandsvei :p Mannen skulle absolutt ha en Carl, jeg ville ikke ha så kort - så etter LAAAANG tid og mye diskusjon, gikk han med på Magnus. Jeg er veldig glad i det navnet, da. Men jeg har fremdeles problemer med at guttungen heter Carl Magnus... Bruker for det meste Calle, faktisk. Han er liksom ikke Carl Magnus enda....... Håper det endrer seg etterhvert!

Jente skal hete Elvine Marie, oppkalling.

Ny gutt? INGEN anelse :p Der blir det nok en kamp ja.

mammatilto2 skrev:
kansje jeg er litt tidlig ute. men jeg er alltid like treig med å finne navn.. å det er ALLTID like vansklig.. noen som har jente og guttenavn forslag?

Hvordan type navn liker du da? 
Vi har bestemt oss for jentenavn og guttenavnet er nesten klart :) Syns det var litt vanskelig denne gangen siden det må passe litt med storebror ;) Han heter Matteus Alexander. Og hvis vi får jente skal hun hete Evelyne og gutt så blir det noe med Ludvig. Men vi må ha dobbeltnavn siden alle i familien har det 

vi har funnet jente navn. blir d gutt blir han navnløs! hehe. der blir vi IKKE enige. jaja. navløs er jo fint navn d også vel? eller ? hehehe.

Guttenavn:

Oliver
Felix
Oscar
Iver
Kevin

Jentenavn:

Sannah
Emmy
Norah
Emily
Leah

Dette er mine favoritter, har en Theo og Nathalie fra før.. Så må ha noe som passer!

jeg har helt klart for meg navn til gutt. har noen å velge i, men ønsker Hampus, Malte, Vetle eller Birk tror jeg. Noe jeg ALDRI får med min kjære på... har startet kampanjen allerede, men det ser ikke ut til å være håp.. blæ! Navnet til jenta vår var ikke lett å bli enige om heller, men vi er begge veldig fornøyde i dag. Og navnet hennes var faktisk på den første listen min, å da var han også heeelt imot det. Helt til hans søster foreslo det på nytt.. hehe
Hun heter forresten Hedvig, så vil ha noe som passer til det. Liker ikke navn som "alle" har, men liker gamle litt spesielle navn :) 

jeg har tenkt litt på dorthea visst det blir jente.. men kansje litt vela likt på mathea så jenta mi heter? har alltid tenkt på aron som guttenavn. men det er jo så mange fine navn, og vanskelig å velge.. har egentlig alltid tenkt dorthea, men glemte det ut når jeg skulle gi navn til jenta...:p

Jentenavn blir vi ikke enige om...vi har diskutert siden vi fikk jenta vår i 08...
Guttenavn derimot går vi nok for tradisjonen i mannens familie og oppigjenkaller etter bestefaren...blir et veldig traust navn og ikke min favoritt egentlig, men det vokser på meg og er glad i navn som ikke er vanlig nå, og det er definitivt ikke dette navnet!

Det er ikke lett med navn. Da vi fikk første ville jeg lenge ha Aurora, men så fant jeg ut at det var ingen Aurora jeg hadde i magen når jeg fikk tygd på det en stund. Jeg har lenge sagt jeg ville ha Ida Sofie som oppkalling etter begge mine oldemødre, men det trengtes å fordøye litt så vi sto mellom det og Lisa da fødselen startet. Jordmora kikka på faren og spurte hva barnet sku hete å da sa han Ida Sofie, så da ble det det :)

Tror ikke vi diskuterer navn før vi har vært på UL å fått vite kjønnet (om mulig).. da slipper vi finne på så mange i allefall :)

Vi har en fin lang liste med navn, men har ingen anelse om hvilke vi liker best. Enjoy ;) Thomine Theodor Nelia Estin Siril Emina Edvardt Kendra Felix Fabian Viktor Olivia Mariella Regine Evander Severin Isak Ilias Anastacia Alina Adriane Isabel Emilija Thelma Leander Teo Edward Dorian Beathe Adelina Eilert Gabrielle Isabell Edvin Matteus Matea Alva Leana Cedrik Silas Emmeli Olai Ludwig Thalita

Her blir det nok Aron- andre hvis det er gutt. Tenker litt på Kevin- andre, men forloveden er ikke så gira på kevin. Så er 99% sikker på at det blir Aron.

Hos jente blir det nok enten Amalie- Helen eller Sarah- Helen. Jeg håper på at samboer går med på Sarah, for og oppkalle barnet etter min lillesøster som heter Zehra ( tyrkisk navn, som betyr sara på norsk) men jeg vil ha "h" til slutten på sara(h) :D
Så håper samboer er enig. er ikke blitt snakk om det ennå, går alt bra på ultralyden om 3 uker så blir vi nok og begynne og snakke om ting :)

Back
Topp