Navnevalg - populært navn

havfrøken

Glad i forumet
Jeg sliter veldig med valg av navn. Navnet jeg liker best er på topp ti listen. Ellers har vi et annet alternativ som samboer liker best. Ville dere brydd dere om navnet var et populært navn?
Jenta vår er straks 8 uker. Hvor lang tid tar det å bli vant med er navn?
 
Jeg ville ikke brydd meg om det var et toppnavn dersom det er det dere liker best [emoji4] Kanskje går det an å ha dobbeltnavn hvis man ønsker å gjøre det mer «spesielt».
 
Vi har unngått topp 10 med vilje. Personlig ville jeg valgt det alternative navnet hvis det står ganske likt mellom de to :)
 
Det eneste navnet vi begge likte er et typisk populært navn, men vi valgte å bruke det likevel [emoji4]
 
Jeg tenkte litt på å unngå de mest brukte navnene, men guttenavnet vi ville ha ligger på topp flere steder i landet. Vi hadde valgt det uansett. Det var oppkalling etter bestefar, og et navn begge likte. Vi fikk jente, så da ble det ikke aktuelt likevel. Men når det er et navn du liker veldig godt, ville jeg valgt det selv om det er populært :)
 
Det eneste navnet vi begge likte er et typisk populært navn, men vi valgte å bruke det likevel [emoji4]

Vi snakket også om et navn vi likte godt også fant jeg etterpå ut at det var på topp ti. Da ble jeg veldig opphengt i det, men mulig vi må gå for det likevel ja.
 
Jeg tenkte litt på å unngå de mest brukte navnene, men guttenavnet vi ville ha ligger på topp flere steder i landet. Vi hadde valgt det uansett. Det var oppkalling etter bestefar, og et navn begge likte. Vi fikk jente, så da ble det ikke aktuelt likevel. Men når det er et navn du liker veldig godt, ville jeg valgt det selv om det er populært :)

Takk for godt råd. Skjønner godt dere vil bruke er navn som er oppkalling etter bestefar:)
 
Eg hadde ikkje brydd meg om populariteten [emoji4] Navnet skal passe baby, og vi som foreldre skal like det, er mine krav [emoji5]
 
Back
Topp