Navnevalg på lillesøster..

Lebela

Andre møte med forumet
Hei! Jeg trenger litt kvalifisert synsing. Ida på snart 3 har nylig fått en lillesøster. Men hva skal hun hete?? Forslagene er Adele, Emilie og Pia.. Vil gjerne at det skal passe til storesøsters navn, og jeg liker egentlig Adele men sliter med å overbevise resten av familien. Er det for spesielt? Pia er jo kort og greit, og ikke mange heter det heller. Emilie er jo veldig søtt men har vært poppis lenge, frykter det blir mange av den i vennekretsen.. Noen som har noen synspunkter??
 
Last edited:
Pia og Adele har ulik stil, men folk blir vant til det meste og begge navnene er fine etter min mening. Hvem er det som må overbevises, pappaen? Eller annen familie? Kan jo sjekke ut opprinnelsen til navnet Pia og se hva slags andre navn som dukker opp.
 
Jeg synes Adele er kjempefint og Ida og Adele klinge jo bra sammen :)
Synes ikke at det er for spesielt heller :) er jo lett å uttale :)
Ellers så passer jo Ida og Emilie også godt :)
 
Et navn jeg synes passer til Ida, er Mia...Pia er også kort og passer fint til Ida.
 
Jeg synes alle klinger godt sammen med Ida, dog ganske forskjellige navn de tre :p Personlig synes jeg Emilie er finest av navnene, men skjønner det du sier om at det er populært. Pia passer godt med Ida, deler t.o.m 2/3 bokstaver, selv om de ikke ligner på hverandre fonetisk. Søtt navn, men det jeg liker minst av disse tre. Adele er fint, klassisk men moderne, jeg ville tenkt mest på uttaleognat det kan være litt krøll sånn sett, men altså det er ikke større problem enn å måtte rette uttale en gang i blant. Alle er fine navn uansett så det blir fint hva enn dere velger :joyful:

Gratulerer med den lille :D
 
Blandet visst Ida og Pia:oops: Ida og Pia passer bra sammen, syns jeg :happy:
 
Ida og Pia går godt sammen.
Ellers kan du jo gå for en annen vokal, i et kort navn.
Ada
Ayla
Eva
Ea
Eila
Oda
Una
Åsa
 
Ville brukt det navnet som du liker best. Man blir vant med alt, og overtenker man så passer plutselig ingen navn sammen. Ville gått for Adele om din samboer er enig, og ikke luft navnevalg for annen familie før navnet er bestemt av dere to - andre vil alltid føle for å ha en finger med i spillet om det kan virke som om de har noe å si
 
Jeg hadde valgt Adele! Jeg liker ikke Ida og Pia sammen, de blir liksom for like synes jeg. Emilie er så vanlig, men er veldig fint da!
 
Sliter med at samboeren ikke er helt komfortabel med Adele.. og da blir jeg også litt usikker, er det for spesielt og for vanskelig å hete på norsk..? Pia er kanskje for likt med Ida. Hva mener dere om Leah? For motenavn? Oppbrukt..? Kort og «slapt» eller helt Ok? Jeg sliter litt med Emilie da jeg syns det er litt for vanlig... Kunne også i utg pkt tenke meg et litt kortere navn til Ida. Forslagene over er nok enten for likt Ida eller for unormale til at jeg får med sambo på det
 
Sliter med at samboeren ikke er helt komfortabel med Adele.. og da blir jeg også litt usikker, er det for spesielt og for vanskelig å hete på norsk..? Pia er kanskje for likt med Ida. Hva mener dere om Leah? For motenavn? Oppbrukt..? Kort og «slapt» eller helt Ok? Jeg sliter litt med Emilie da jeg syns det er litt for vanlig... Kunne også i utg pkt tenke meg et litt kortere navn til Ida. Forslagene over er nok enten for likt Ida eller for unormale til at jeg får med sambo på det

Leah synes jeg er veldig fint og kunne egentlig tenkt meg selv, men forloveden er ikke enig. Er kanskje et navn som er på navnetrenden om dagen, men ville ikke tenkt så mye på slikt om dere finner noe dere liker. :)

Liker også Linnea veldig godt, selv om det er et lengre navn :) (kom bare på det når jeg såg Leah) ;)
 
Sliter med at samboeren ikke er helt komfortabel med Adele.. og da blir jeg også litt usikker, er det for spesielt og for vanskelig å hete på norsk..? Pia er kanskje for likt med Ida. Hva mener dere om Leah? For motenavn? Oppbrukt..? Kort og «slapt» eller helt Ok? Jeg sliter litt med Emilie da jeg syns det er litt for vanlig... Kunne også i utg pkt tenke meg et litt kortere navn til Ida. Forslagene over er nok enten for likt Ida eller for unormale til at jeg får med sambo på det
Leah er jo veldig populært, men absolutt et fint navn. Kanskje du liker Lena som er litt mer sjeldent?
 
Tror faktisk vi klarer å bli enige om Adele.. Jeg trenger bare å overbevise meg selv om at det ikke blir for spesielt. Og så hadde det kanskje vært kult med ett 3 bokstavers navn til.. Synspunkter?
 
Last edited:
Skjønner ikke hva som skal være for spesielt med Adele? :) Det er et navn som begynner å bli vanlig :) Fint navn. Navn på 3 bokstaver: Oda, Ada, Mia, Pia(som nevnt), Ine/Ina, Eva, Lea, Eli, Lia, Ila, Ira, Liv, Tea, Sol :)
 
Synes Pia er helt nydelig jeg. Passer veldig godt til Ida. Emilie og Leah passer også fint til Ida. Synes kanskje Adele blir litt tungt til Ida synes jeg, men et veldig fint navn. Hva med Lilly, Eva, Kaja, eller Heidi?
 
Hei! Jeg trenger litt kvalifisert synsing. Ida på snart 3 har nylig fått en lillesøster. Men hva skal hun hete?? Forslagene er Adele, Emilie og Pia.. Vil gjerne at det skal passe til storesøsters navn, og jeg liker egentlig Adele men sliter med å overbevise resten av familien. Er det for spesielt? Pia er jo kort og greit, og ikke mange heter det heller. Emilie er jo veldig søtt men har vært poppis lenge, frykter det blir mange av den i vennekretsen.. Noen som har noen synspunkter??
Liker du og far Adele så hadde jeg gått for Adele :)
 
Back
Topp