Navnetråd

Tomaske

Forelsket i forumet
Noen som har begynt å tenke på navn og som eventuelt vil dele?:smiley-bounce016
Har ei jenta frå før selv og har enda navnelista «hennes», men har allerede krysset ut navnene en gang før og føler lista er litt «utgått»:smiley-ashamed005 noen andre som tenker sånn?
Her kan vi vertfall dele navnetips

Begynt å småtenke litt på hva jeg ikke vil ha hvertfall..
Men synes navn er vanskelig er mange fine også har man jo en til man skal være enig med, da

Har hatt lista klar lenge jeg! :D
Vi har lyst å ha et navn som er internasjonalt og kan fungerer i flere språk. Jeg er ikke norsk og for meg er det viktig at familien min i utlandet kan uttale navn lett. Har også lyst å bruke samme forbokstav som vår første barn (S).
Men vanskelig å finne et navn som begge er enige i... mange å velge mellom!

Syns dette er vanskeligere og vanskeligere for hver gang. Eg og tenke at barna ska ha internasjonale navn så alle navn med Æ Ø Å i utgår. Vil helst ha et navn som også ikke alle har
Også tenke eg at navnet ska ha ein skrivemåte så folk ikke må spør om kordan det skrives

Syns dette er vanskeligere og vanskeligere for hver gang. Eg og tenke at barna ska ha internasjonale navn så alle navn med Æ Ø Å i utgår. Vil helst ha et navn som også ikke alle har
Også tenke eg at navnet ska ha ein skrivemåte så folk ikke må spør om kordan det skrives

Det syns jeg også er viktig, det må være lett å uttale og staves. Vi gikk for Stella for vår jente. Bare 200 stk som har det navnet i Norge og bare en måte å skrive det på. I tillegg betyr det "stjerne" på latin, noe som jeg synes det er fint :love2

Vi tenkte på navn før vi ble gravid sist gang. Skrev ned navn vi likte. Men ble litt kluss siden Svensker skal ha 3 navn.. Til slutt ble vi enige om Oliver om gutt og Birgitta om jente. Men jeg vil ha med fra min familie også. Så da ble det Per etter min far og farfar. Og Else fra min farmor.

Off, navn er vanskelig altså.. vi har ikke begynt å tenke på det enda :) vi skal heller ikke vite kjønnet så navn tenker vi nok ikke på før etter fødselen!

Har guttenavn klar (kanskje). Jentenavn er mer usikkert. Har fortsatt navnelisten fra sist. Må stryke en del der.

Har hatt lista klar lenge jeg! :D
Vi har lyst å ha et navn som er internasjonalt og kan fungerer i flere språk. Jeg er ikke norsk og for meg er det viktig at familien min i utlandet kan uttale navn lett. Har også lyst å bruke samme forbokstav som vår første barn (S).
Men vanskelig å finne et navn som begge er enige i... mange å velge mellom!
Vi og tenker internasjonalt! Ingen æ, ø og å eller navn som blir uttalt veldig merkelig i Usa feks :hilarious:

Har guttenavn klar (kanskje). Jentenavn er mer usikkert. Har fortsatt navnelisten fra sist. Må stryke en del der.
I første svangerskap så syns jeg det var kjempe vanskelig å finne guttenavn, var så innstilt på at det ble jente - nå syns jeg jentenavn er vanskelig:scratch

Off, navn er vanskelig altså.. vi har ikke begynt å tenke på det enda :) vi skal heller ikke vite kjønnet så navn tenker vi nok ikke på før etter fødselen![/
Tror ikke jeg har selvkontroll nok til å ikke vite kjønnet:knegg: men syns det er koselig å lese/se video om de som klarer det- virker litt magisk

Vi tenkte på navn før vi ble gravid sist gang. Skrev ned navn vi likte. Men ble litt kluss siden Svensker skal ha 3 navn.. Til slutt ble vi enige om Oliver om gutt og Birgitta om jente. Men jeg vil ha med fra min familie også. Så da ble det Per etter min far og farfar. Og Else fra min farmor.
Kjekt med tradisjoner, vertfall enkelte :-) Samboeren min er forsåvidt norsk men er veldig opptatt av «det gamle», så han ønsker kun oppkallingsnavn, K istedenfor Ch osv

Så enig! Syns det er nesten litt flaut når man må spørre hvordan man skriver navnet eller eventuelt skriver det feil:silent
Er noen fine navn med Æ Ø og Å men utgår for oss og mtp ønske om internasjonalt..

Ønsker Oline om det blir ei jente, men gutt? Ingen anelse! Har jo brukt de to fineste på guttene mine <3

Vi og tenker internasjonalt! Ingen æ, ø og å eller navn som blir uttalt veldig merkelig i Usa feks :hilarious:

Samme har! Vi har allerede utelukka alle navn som kan skrives på flere måter, typ Filip/Philip og Chrisoffer/Kristofer/Christopher osv.
Kjenner nå at det blir vanskelig, særlig å finne et bra guttenavn som begge liker :bag:

Føler det er såå mange fine jentenavn, men kommer ikke på noen guttenavn..
Jentenavn jeg liker er Ella, Freia, Sigrid, Erle, Oline, Nora..

Jeg har hatt jente mavn og gutte navn i hode siden tidlig vgs tia for maaaange år siden, spørs om babyen passer det når den kommer ut er en annen ting.
Har liste med flere alternativer men håper jo å få brukt de som står på topp.

Back
Topp