Navnetråd!

linegj

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Et sted å dele og diskutere navn! Er det noen du liker ekstra godt eller et navn du aldri har hørt før? Jeg trenger iallefall inspirasjon til navn!

Liker Liam, Imre, Ailo, Magnus, Daniel og Isak :) jente har jeg ikke tenkt så mye på:p

Liker Liam, Imre, Ailo, Magnus, Daniel og Isak :) jente har jeg ikke tenkt så mye på:p

Helt motsatt til meg har massevis av jentenavn jeg liker, men guttenavn har jeg ikke tenkt på!
Fine navn, av de du nevner liker jeg Liam og Isak ekstra godt!

Jentenavn:
Mèlodie/Melody
Milea
Lavina
Coral
Eleah

Guttenavn:
Milan
Mio
Theo
Romeo
Valentin
Leo

Det var hvertfall noen jeg kom på i farten.

Linnea
Nikoline
Anniken/a
Eveline
Johanna
Andrine

Kasper
Adrian
Aslak
Oliver
Tobias
Sebastian
Patrik

Disse liker jeg utrolig godt, men de fleste guttenavne er allerede i omgangskretsen vår så blir litt unaturlig å bruke de.. Jentenavnene derimot kjenner jeg ingen som heter :)

Blir det gutt skal han hete Johannes, så der er det ingen "diskusjon".

Jentenavn er håpløst.
Vi har en jente nå som heter Anna Christine. Bruker alltid begge navn.

Jeg liker Eva, Else (men det går ikke pga frost), Camilla og så er jeg tom for ideer.

Hvis det blir jente, så er navnet i boks, Ella etter bestemor :)
Gutt litt verre, men liker navnet Elias :)
Sønnen min heter Edwin Michael :D

Jeg liker gamle navn: Walter, Konrad, Marton, Anton, Ludvig osv. Men mannen gjør ikke. Han vil kalle opp etter bestefaren, da blir det Einar dersom det blir gutt. Hvis det blir jente er favoritten Jenny.

Jeg liker også Imre, synes det er et helt nydelig navn ❤️ Mannen er dessverre ikke enig :(

Jeg tror kanskje jeg har funnet et guttenavn og et jentenavn .... men for oss er det kjempe vanskelig å finne noe som passer, for vi har en hel liste med kriterier:

- navnet må kunne uttales fint på Engelsk og Norsk
- navnet må ikke være får "poppis" - jeg ønsker ikke at barnet mitt skal gå i klassen med 3 andre med samme navn.
- Navnet må passe til mellomnavnet til meg og samboeren da vi skal gi den førstefødte jente mellomnavnet mitt, som jeg fikk av min mamma. Jeg ønsker å fortsette tradisjonen og gi mellomnavnet mitt og samboeren videre til barna vår :)

Jeg liker Eva, Anne, Ida... Guttenavn er litt vanskeligere men liker Iver og Håkon

Har funnet et jentenavn, men jeg er overbevist om at jeg får en til gutt, og det blir litt værre.. har skrevet ned disse navnene, men ingen av de føles helt rett ut:
Brynjar
Tian
Olander
Greger
Evander
Eine
Vetle
Georg

Vi har Vanja og Synne fra før:happy:
Gubben vil ha Tom om det blir gutt, etter seg selv. Men det vil ikke jeg... Jeg har mer lyst på Elias, Tobias, Liam, Isak... Men disse liker ikke han:banghead:
Jentenavn har jeg ingen forslag på.

Vi har ikke snakket om det enda. Kommer aldri til å bli enige føler jeg (hver gang) :p
De to andre har navn som er enkle men sjeldne. Satser på å finne noe i samme kategori :)

Jentenavn :
Mie
Andrine
Mathea
Emilie

Guttenavn :
Matheo
Mathias
Leander
Aron

Sliter veldig med guttenavn. Jentenavn har vi klart. Blir oppkalling etter bestemødre (oldemødre til barnet) og litt andre damer i slekta.

Men guttenavn er jeg blank på. Beste forslag hos oss hittil er Alfred, Johannes, Peder ellers liker jeg Bror veldig godt. Men med to etternavn på B, så tror jeg det blir litt voldsomt :p

Vi har snakket litt om navn, men ikke noe vi har bestemt enda. Jenta vår er oppkalt etter oldemoren min :)

Back
Topp