Navnetoppen

Har bevisst unngått lista, og også navn som har hatt tendenser til å havne på lista :)

Og vi traff! Tror nok vårt valg har et godt stykke å gå før det havner på lista, så vi krysser fingrene for at det ikke blir en "lokal oppblomstring", slik at babyen får lov til å ha fornavnet sitt i fred ;)

Navnet vårt er på lista :) er det navnet vi liker best, så da føles det feil å velge et annet kun pga ei liste :)

Vi har en Oliver.
Vi vet ikke kjønn, og har ikke bestemt oss for navn, men har både Emma og Maia på listen min. Maia etter meg, eller Emma fordi jeg syns det er fint, og var en sykt stor Spice girls fan der Emma var favoritten ;)
Selv om det er topp navn, så er det jo ikke så mange som får navnet. Dette er jo en liste i fra hele landet. Det kan hende du får en til på ditt skoletrinn som heter det samme, kanskje.

Vi vet ikke kjønn, og har ikke bestemt oss for navn.

Ja, her blir det William, det er det vi liker best, og da velger vi det selvom det var på toppen i fjor :) ingen av oss kjenner noen som heter det heller

Nei, alternativene våre er ikke på topp 50. Vi forsøker bevist å unngå det.

Heldigvis er vi enige om at vi ønsker andre navn enn de som er på lista! ☺ Vi ønsker noe som er litt mer spesielt og unikt! ☺ Har til og med kikket litt på www.norskenavn.no for å se hvem som er litt mer sjeldne der.. ☺

Vårt står ikke, uansett om det hadde blitt jente eller gutt. :)

Indi er ikke der, men Sophie er jo der da :P
Amalie er der også, mellomnavnet til eldste.
Noah og Theo er der også, men ikke mellomnavna :)

Her er vi nok langt unna lista :-P

Navnet her kommer nok aldri på den lista

Bryr meg egentlig ganske lite om hva som er på listen og ikke. Velger navn kun ut ifra hva jeg selv synes. Det er ikke så farlig om mange andre heter det samme. Eller omvendt, at det er et "rart" navn :)

Kommende storebror heter William, nr 2 er vi ikke sikre på navnet til enda men ser det navnet jeg liker best ligger på listen et stykke nede :)

Iben er ikke her, men ser Ingrid ligger litt lenger ned. Lista blir ikke avgjørende for navnevalget vårt:-)

Vet ikke om lista kommer til å avgjøre noe, men tre av navnene er der, og da ble vi litt demotiverte :p

Ser at vårt navn står på 38. plass. Synes det er greit at det sannsynligvis ikke er mange med samme navn som henne i barnehagen/klassen, noe jeg opplevde selv da jeg var liten.

Back
Topp