Navnetanker

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
Ligger med hyperemesis og tenker på navn for å fylle tiden med noe positivt.

Mie, Nikoline, Leah, Jenny/ Jennie .. fine eller ikke? Hvilket liker dere best? Evt andre forslag mottas med stooooor takk :)

Liker Absolut Jenny best av de du nevner. Selv er jeg glad i Silje, Synne og Vilde, men sambo har lagt ned veto :-/

Liker Mie :-) Anine er fint :-)

Fine alle sammen :) Lea føler jeg er veldig vanlig nå? Likte Mie og Nikoline best av de du nevner.
God bedring!

Jenny/Jennie er et navn jeg aldri kommer til å bli fortrolig med. Samme med Eline. Eller Mie. Eller Stina. Eller Milla eller Maia. Eller Anne. Eller Maria. Eller Elise. Eller Thea. Eller Tuva.

Men det har jo med assosiasjoner å gjøre. Så navnene kan være fine på andre, men ikke navn jeg vil bruke selv. :P

Haha. Jeg er sær på navn.

Men Nikoline er fint da.

Men jeg er kanskje ikke den du bør legge størst vekt på når det kommer til navnevalg. :P

Mie var fint :) mie er også fint som fornavn.
Jeg liker godt. Aurora, othelia, saga, lea, leana, sophie, sarah.... hmmm og mye mer, jeg kommer vel aldri til og bestemme meg ! Kommer sikkert til og ende opp med et navn jeg ikke har tenkt på enda, og viss det blir gutt liker jeg matheo godt :)

Mie var fint :) mie er også fint som fornavn.
Jeg liker godt. Aurora, othelia, saga, lea, leana, sophie, sarah.... hmmm og mye mer, jeg kommer vel aldri til og bestemme meg ! Kommer sikkert til og ende opp med et navn jeg ikke har tenkt på enda, og viss det blir gutt liker jeg matheo godt :)

Saga har jeg tenkt litt på, men mannen liker det ikke. Så langt liker han nikoline og leah med tonem 2-uttale mens jeg bruker tonem 1. Skal ikke være lett :)

får jeg jente skal min hete Jenny Mathilde etter oldemora mi. man kan finne mange fine navn bakover i slekta si, som tipp oldeforeldre og enda lengre bakover og, om man har den infoen da =) får jeg gutt skal min hete Teodor maximillian. har alltid elsket navnet Camaro, men er sjeldent man får godkjent sånne navn her i Norge har jeg fått høre :/

Casper, Teodor, Tobias,
Helle, Leah, Carmen, Britt, Aurora,
Men de ble oppbrukt før jeg rakk å få barn ;)

Navn er vanskelig for selv om man synes et navn er fint, så blir det plutselig ikke så fint hvis man får assosiasjoner med en person som ikke har så fin personlighet ;)

Pluss at jeg har en stor slekt som har brukt opp mange navn :)

Jeg kjenner at jeg ikke er så hensynsfull når det kommer til navn.
Samboers stesøster skal ha baby noen mnd før oss, og om de velger akkurat samme navnet som vi har tenkt oss kommer ikke jeg til å velge et annet :p

Jeg sa ifra til søstera mi før di var på ul at vist di fikk jente hadde jeg et ønske om at di ikke brukte vårt navn. Det respekterte hun :)

Gutt 2011, håper på 2014 spire ❤️

Kjenner jeg også sliter med assosiasjoner. Også er vi avhengig av et navn som fungerer like godt på norsk som på spansk/portugisisk/nederlandsk/engelsk, så vi er helt blanke begge to for øyeblikket :) Liker Olivia til mørkhårede og Samantha på lyshårede jenter, men aner ikke hvordan navnetenkingen utvikler seg, og guttenavn er vi foreløbig blanke på :) Godt vi har god tid.

Back
Topp