Navnet

Tuttifruttiz

Forelsket i forumet
Hva heter barnet deres ? Og hvorfor ?

Gutten vår heter Trond Oskar.
Min pappa som døde for 2 år siden het Trond, og jeg ville så gjerne ha med navnet. Jeg var en skikkelig pappajente <3
Oskar er fordi vi begge likte det.
Selvom han har to navn, så er det Oskar vi bruker til vanlig :)
 
Arne Nikolai!
Arne etter min bestefar som døde av kreft en mnd før han ble født..
Nikolai fordi jeg liker navnet og oppkalt etter farens bestefar :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gutten vår heter Mikkel :) Vi synes det var et fint navn, som er brukt i flere generasjoner bakover i familien til samboeren min :)
 
Gutten vår heter Adam :) bare fordi jeg alltid har likt navnet. Jeg bestemte for flere år siden at om jeg skulle få gutt så skulle han hete Adam. Mannen kunne ikke si noe heheh. Men han skal bestemme hva neste barn skal hete da :)
 
Viljar det var ett av to vi var enig om men favoritten av de to;) barnelegen dom undersøkte min.mann etter hans fødsel het visst det fikk vi vite i etterkant:p litt morsomt;)
 
Oliver, fordi vi begge falt pladask for det, og ingen av oss har noen andre vi kjenner med det navnet eller som har barn med det navnet, så for oss så er det bare lillegull sitt! :)
 
Vi falt for Eik. Litt artig at alle 3 har navn som begynner på E, men var ikke hovedgrunnen til valget. Syntes det passet godt til våre navn, samt sammen med etternavn. Vi ville også ha et litt spesielt navn som ikke alle har, men som er greit å uttale på engelsk også. Så da ble det Eik :)
 
Vilde :) fordi vi begge likte det og fikk en god følelse ;) også gikk det greit sammen med søstrenes navn :)
 
Her ble det Samuel. Hvor vi først plukket navnet opp, vet vi ikke, men når det først var blitt foreslått, var det umulig å ikke bruke. Var et viktig poeng for oss at navnet kan uttales på engelsk og svensk da vi har familie derifra. Vi kjente ingen andre Samuel'er før fødsel, men ei på barselsgruppa mi har også valgt samme navn :)
 
Her ble det André Lionel. Sto mellom André og Andreas. Min bestefar heter Andreas til mellomnavn og han har vært veldig viktig for meg så ville kalle opp etter ham. Men kjenner endel som heter Andreas, men ingen som heter André som fornavn derfor ble det André. Lionel har mannen bestemt, og det er kommer fra fotballspilleren Lionel Messi. Ville også ha noe på A siden mine 2 andre barn har navn på A.
 
Her ble det Viljar. Et navn vi begge liker veldig godt. Navnet var bestemt i et år før han begynte å spire.

Vi snakker begge vestlandske dialekter og liker derfor ar-endingen på navnet.

Det passet også godt da både barnefar og svigerfar har navn på V. Tre generasjoner V.S :)
 
Viljar det var ett av to vi var enig om men favoritten av de to;) barnelegen dom undersøkte min.mann etter hans fødsel het visst det fikk vi vite i etterkant:p litt morsomt;)

Såpass lite brukt navn, og to stk i samme termin gruppe :) og om eg husker rett så holder du også til i Bergen ish?!?!
 
Jonathan. Bare kom plutselig på det og likte det bedre og bedre :) mann min syntes det var barnslig og uaktuelt, men plutselig (uten at jeg maste ) digget han det og da var det bestemt :p
 
Her ble det William. Satt å så gjennom en navnebok før vi visste kjønnet og da var William ett av navnene eg skrev ned :) Mannen måtte bli litt vant med det, men da han ble født sa mannen at dette er William :)
 
Vi valgte navnet Ville, ble bestemt halvveis i svangerskapet, men jeg følte det kom til å passe på han. Han er veldig bestemt, er en rolig og fornøyd gutt men hvis han først vil noe så gir han klar beskjed med en gang! Vi liker litt annerledes navn som skiller seg litt ut, men som allikevel ikke er såpass spesielle at man stusser over uttalelsen, det må høres litt norsk ut på en måte. Han er også minstemann av tre, og da syntes vi det passet godt med et litt "rampete" navn :)
 
Emma :)

Alltid elska navnet, synd de har havnet på topplistene. Jeg har alltid vært bestemt på at babyen min skulle ha et vanlig navn siden jeg har et så uvanlig.. Er vel bare 300 i Norge som heter det og har alltid ønska meg et vanlig men skulle ønske det ikke var sååå vanlig da :) blir sikkert mange som heter det i klassen :)
 
Philip :) Fordi vi likte det begge to, og fordi det uttales likt på engelsk og norsk. Mannen er opprinnelig engelsk ;-)
 
Back
Topp