Navnet Ylva...

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
Er det blitt litt ''tabu'' å bruke etter lille Ylva som vi fulgte hele veien til den andre siden..?
Synes det er så nydelig navn, og Ylva og familien hennes lærte meg så utrlig mye om livet. Har lyst å ha det som ett av navneforslagene, men når ejg nevner det for folk, får jeg bare; ''åh, off. Er ikke det ho jenta som døde..? Kan jo ikke kalle barnet ditt det..?''...

Er det en generell oppfatning, eller har jeg bare vært ''uheldig'' med de jeg har møtt på..?
 
Jeg syns det er nydelig, historien om Ylva er nydelig og mektig. Ylva er i tillegg et sterkt navn og det blir ditt barns navn frem for jenta som døde :)
 
Jeg synes Ylva er et kjempefint navn, og hadde ikke tenkt på Ylva som døde om du ikke hadde sagt det :)
 
Jeg synes det er et vakkert navn! Ønsket det selv, men gikk ikke gjennom hos samboer :(
 
Så bra!! Ville ikke ta det navnet videre til samboeren, om det var blitt et navn som ''ingen vil ha'' lenger.. Jeg synes det er flott og nydelig, og ja, Ylva sin historie er sterk og forferdelig, men også nydelig og full av godhet. Så for meg er det navnet så sterkt!!

Men da havner det på lista mi hvertfall, så får vi se <3 <3 <3
 
Hadde det ikke vært synd om navnet hennes måtte dø ut fordi hun døde? Liker du navnet, ville jeg valgt det :) Om man absolutt skal trekke hun inn i dette, ville jeg heller tenkt at det er en fin måte å la hun leve videre ved at navnet hennes går videre.
 
Okay... Mulig jeg er helt uopplyst, men hvem er Ylva?
 
Hadde det ikke vært synd om navnet hennes måtte dø ut fordi hun døde? Liker du navnet, ville jeg valgt det :) Om man absolutt skal trekke hun inn i dette, ville jeg heller tenkt at det er en fin måte å la hun leve videre ved at navnet hennes går videre.
Ja, det er liksom litt sånn jeg tenker og.. For meg blir det nærmest å ''hedre'' henne, med å la navnet leve videre, på en måte.. Sånn klisje-formulert..
 
Okay... Mulig jeg er helt uopplyst, men hvem er Ylva?
Ylva var ei lita jente som tapte kampen mot kreften. pappan hennes, Magne Helander delte den siste tiden med Ylva med alle oss andre gjennom sosiale medier. Lot oss ta del i livet dems helt til hun ble borte. Han beskrev de gode dagene, de vonde dagene, følelsene og tankene.. Alt sammen.. Det var så sterkt følge de, og Ylva har fått en egen liten del i hjertet mitt <3
 
Ylva var ei lita jente som tapte kampen mot kreften. pappan hennes, Magne Helander delte den siste tiden med Ylva med alle oss andre gjennom sosiale medier. Lot oss ta del i livet dems helt til hun ble borte. Han beskrev de gode dagene, de vonde dagene, følelsene og tankene.. Alt sammen.. Det var så sterkt følge de, og Ylva har fått en egen liten del i hjertet mitt <3

Skal ikke påstå at jeg kjenner til denne historien.

Men uansett, Ylva er et vakkert navn og jeg ser ingen grunn til å ikke bruke det om man har lyst til det :)
 
Ylva er et navn jeg aldri kommer til å glemme. Den reisen vi fikk ta del i, løvet og tegningene ungene sendte inn som den største selvfølge kommer for alltid til å minnes. Boken står i hylla her, lest og grått igjennom flere ganger.

Likevel, er ikke Ylva navnet for meg. Det er ikke helt min stil, selv om det er innmari vakkert <3
 
Kjenner til historien, men jeg hadde nok ikke tenkt på den om noen hadde sagt til meg at de ønsket å bruke navnet Ylva. Og synes heller ikke historien er noen grunn til å ikke kunne bruke det navnet:)
 
Jeg forbinder ikke det navnet med den historien, selv om jeg ikke kunne unngå å høre om de. Synes ikke det er så mye å tenke på. :) Om noen rynker på nesa av det får du heller si det er en hyllest til Ylva og familien.
 
Jeg forbinder ikke det navnet med den historien, selv om jeg ikke kunne unngå å høre om de. Synes ikke det er så mye å tenke på. :) Om noen rynker på nesa av det får du heller si det er en hyllest til Ylva og familien.

Jeg kjenner at jeg heller ville sagt at jeg syns det er et fint navn (og mitt valg) om noen hadde reagert, for å si at man valgte det som en "hyllest" blir veldig spesielt og kan tillegge barnet egenskaper det ikke har på en måte.
Men jeg tenker jo at man ikke skal oppkalle barn etter besteforeldre som er i live også.
 
Syns Ylva er et kjempefint navn, og selvfølgelig kan du kalle hun opp etter lille Ylva. Det er jo en veldig fin gest eller hva jeg skal si... Trur pappaen til Ylva også hadde blitt glad for dette :D
 
Back
Topp