navnet Tilda?

Trillemor82

Forumet er livet
kan det passe med Malin og Julie?? Jeg har villet ha Leah... men.. sååå plutselig syns jeg det ble mye L'er her.. dersom man sier alle tre på rappen så syns jeg i grunn kanskje det blir klønete med Leah etter Julie...???? eller??? Så da ble jeg litt svak for Tilda.. men hva syns dere egentlig om det navnet?

Har fått utrolig mange gode forslag inne på facebook.. men det er så mange barn rundt meg som venninner har etc, som heter noe lignende, eller akkurat det samme.. blandt annet amelia... som jeg virkelig elsker... :) det navnet er sååå fint.. og jeg er fremdeles svak for Linnea.. men det heter barn på begge sider i familiene våre...

Tror kanskje Morten er nedstemt uansett her.. for han kommer liksom til å ødelegge hvert eneste navn jeg foreslår... :P han er helt "håpløs" når det kommer til navn nemlig.. men han fikk bestemme Julie.. :) så nå føler jeg og hormonene mine at det er min tur.. :)
 
Synnes Tida er et kjempe koselig navn. Det med navn er ikke enkelt.

Et annet navn jeg plutselig kom på her en dag jeg synnes er fint er Oda.
 
Oda var også fint ja.. :) det navnet hadde jeg glemt litt... har en venninne som har en datter som heter Ada... så blir kanskje fort litt likt.. men absolutt et kjempefint navn :))

ja.. navn er kjempevanskelig.. iallfall på jente nr 3.. jeg sleit ,med Julie liksom.. hadde jo allerede valgt det fineste navnet jeg visste om.. også skulle jeg få enda en datter.. og nå er det enda en :P

Oda skal absolutt skrives på lista! :)
 
Da har alle tre L som midterste bokstav.. :)

Jeg liker Tilda! Og Oda og Ida..
 
hmm... den har jeg ikke tenkt på.. men det liker sikkert han jeg bor med... for han er bygd opp litt sånn at det skal være logisk og symmetrisk og sånn.. :p jeg er også symmetrisk.. men morten er liksom hakket verre.. så da kan jeg kanskje få han med på den.

Ida var alternativet til Julie... så vurderte det da.. :) men... så heter samboeren til søskenbarnet til morten det.. og vi har en del ferier sammen etc. så vi slo det fra oss.. og det ser virkelig ut til å bli de to for evig.. sååå det blir litt mye like navn føler vi.. men Ida er definitivt en favoritt. kort og enkelt og greit ::)

Malin vil fortsatt ha Hermine.. jeg syns Hermine er kjempefint.. men jeg føler det blir litt langt til de to andre navnene...åå.. navn er vanskelig.. :P
 
Jeg tenker på de derre hobby-bøkene når jeg hører Tilda jeg... og så tenker jeg at det er kallenavn for Matilda - hadde heller brukt matilda tror jeg.
 
Jeg tenker på tilda figurene til Tone finnanger hehe. Vet om noen som heter Tilde også, så liker egentlig det bedre. Men det er vanskelig med navn ja, skjønner godt hva du mener!
 
Tanken på de figurene har slått meg også.. men så prøver jeg å overse det..men det er i grunn ikke veldig lett..

Har streifet innom Tilde.. men jeg er såå svak for denne a'en i slutten av navn.. men Julie har jo ikke noe a i slutten av navnet.. hadde Julia som alternativ også, men
så ble det oppkalling av bestemor til m, og da var det riktigst å ta det ordrett syns jeg.. hmm... kanskje vi skulle tatt Tilde da..

Vanskelig vanskelig vanskelig..

Det er jo også fort en forkortning av Mathilde/a... sååå kanskje vi bare skal droppe dette navnet...

Jeg liker også Emilie veldig godt.. siden Amelia er opptatt i vennegjengen..
men blir det for likt syns dere??
Vil liksom ikke velge noe som er for likt venners navn på barn heller.. :)


 
Back
Topp