Navnet til prinsessa

Babyheart

Andre møte med forumet
Trenger litt hjelp her..
Jeg å kjæresten har egentlig had navnet til snuppa vår klar ei stund nå. Men siste dagene blitt litt usikker om vi bør ta det. Vi liker navnet veldig godt begge 2, men har fått samme spørsmålet 3 ganger nå, og det er om navnet er et guttenavn:( vi har valgt Eliah, tok opp navnet fra avis da vi så en liten jente hete det. Vi begge falt for det. Hva mener dere? Er det et guttenavn? :( tenker at engelsk versjon er guttenavn, men vi er nordmenn og mener derfor det blir et jentenavn av navnet Elias...

Sent from my iPhone using BV Forum

Så utrolig kjipt. Det er jo dere til syvende og sist som bestemmer hva jenta deres skal hete, og ting er jo mye friere nå enn det de var før. For meg er Eliah et guttenavn, fikk bare opp gutterelaterte saker da jeg googlet navnet (http://www.norskenavn.no/navn.php?id=4530). Men derimot kommer det opp at Elia er et dobbeltkjønnet navn. Men som sagt, for meg er det jo bare det jeg er vandt til fra før av, men hadde jeg møtt ei jente med navnet Eliah hadde jeg nok blitt vandt til det også :) Jeg mener i alle fall at det er opp til dere. Det er jo et kjempefint navn!

For meg er det også et guttenavn..

Tenkte gutt med engang jeg leste navnet..

Det er en mann i den norske bibelen i hvert fall :/

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Jeg tenkte også at det var et guttenavn..

Sent from my iPad using BV Forum

Det kommer litt ann på hvordan uttaler det, med lang e blir det jentenavn i mine ører. Eller tenker dere å uttale det som Eli med en a slengt på? Ellers ligner jo Ella;)

13.04.14 tre skal bli fire <3

Eneste grunnen til at jeg assosierer det med gutt er pga Elija Wood! Det var litt sånn jeg leste det! Men helt ærlig så syntes jeg det hørtes ut som et pent jentenavn også! Heller ikke et typisk navn, så sjansen for at hun møter på noen gutter med samme navn er minimal :) Og alle dere kjenner vil jo fort få jentefølelse på navnet :)

Last edited:
Tenkte også gutt med en gang, og ifølge ssb.no stemmer nok det.
Men tror ikke jeg hadde reagert så veldig om det var jente.
Noa (uten h) kan jo feks. være både guttenavn og jente navn.
Hvis det er gutt i magen min skal han hete Noah xxx.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1386072882657.jpg
    1386072882657.jpg
    28,6 KB · Visninger: 35
Må nok slenge meg på å si jeg trodde det var guttenavn jeg også..

Fint navn forresten.
Men kan jo som nevnt lengre oppe skrive Elia uten h og da også bruke det som jentenavn.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg syntes det høres ut som et fint jentenavn også!! Jeg ville beholdt det om jeg var dere. Et navn er veldig personlig, og når folk blir kjent med jenta deres - så kommer de til å forbinde det med et jentenavn. :) Spesielt og vakkert!

Jeg tenkte gutt med en en gang. Men som det sies over her blir det veldig jentete og dere uttaler med lang E:)

jeg tenkte dessverre også gutt med en gang.

dere skal jo like navnet, men det er klart det er verdt å vurdere om det er ett navn hun evt ville blitt mobbet for i fremtiden?

men nå til dags så kaller jo folk barna sine de merkeligste tingene...

Tror vi har gått for å beholde det..
For oss er det et jentenavn da vi ikke hadde hørt navnet før vi så det i avisa på ei jente.
Men får se om vi dropper H'n bak.. om det gjør det mer jentenavn:)

For meg høres det ut som ett guttenavn.
Men, det har jo ikke noe å si egentlig.

Jeg er vokst opp med to i nabolaget som het Kim. En jente og en gutt ;)

De som har med barnet å gjøre venner seg jo til det som er. Akuratt som man må venne seg til navn man syns er vanskelige å uttale.

Jeg har ingen sterk mening. Tenkte bare at Reneé er jo også et navn begge kjønn kan ha. Og Robin. Og Alex. Jeg kjenner faktisk både gutter og jenter med de navnene.

Mange navn brukes på både jente og gutt, men jeg synes
at uten h'en på slutten høres det mer ut som et jentenavn :)

Det er jo også mulig jeg leser det feil. Hvor ligger trykket? På E'en eller på I'en?

Trykke blir på E'n..
Vi har vært så fram og tilbake om vi skal endre eller ikke.. Men nå har vi bare tenkt litt at det er mange navn som brukes som jente og guttenavn.
I tillegg så har jo de siste årene kommet med mye RARE navn.
så mener at Eliah ikke er det verste..:)

Back
Topp