Navnet Luckas?

©Miss Fat

Gift med forumet
Er det bare i mitt hodet det blir LUCKas? Som i Luck på engelsk med as bak?
Uttalles: Løkkas

Ikke Lucas eller Lukas altså.

Synes det blir i overkant, akkurat som Isack. Blir så veldig hardt :-S

Løkkas kan jeg ikke se det blir på norsk.. når det er en u der... 

Men det blir jo Lukkas da og ikke Lukas/Lucas hvor trykket er mer på u'en

Dramadama skrev:
Synes det blir i overkant, akkurat som Isack. Blir så veldig hardt :-S

iSACK blir jo det samme, som i en sekk. Ville sagt det isakkkkkk!! Og ikke Isak som er et veldig fint navn.

for meg blir det jo LuKKas.. det høres jo merkelig ut..

TonjeJenta skrev:

Mange uttaler jo Lukas som Lukkas selv med en k, jeg ville sagt Luukas selvom det hadde blitt skrevet med ck. 

Njaei... I mitt hode blir det mer LUKKas.... Synes det blir litt vel mye "sprett" i navnet når det skrives på den måten...

Det bør skrives med kun c eller kun k, med begge deler så får jeg lyst til å uttale det med dobbelkonsonant (og trykket skal jo være på u-en), eller med engelsk uttale som du sier.

Blir som en dobbelkonsonant ja... Ikke pent...

TonjeJenta skrev:

Synes det er mer LØKKas en LUUUUKas. For da er det bare en konsonant i ordet!!

Ikke har Ø, men tenk mer hvordan en sier det engelske ordet Luck!

toneany skrev:
Det bør skrives med kun c eller kun k, med begge deler så får jeg lyst til å uttale det med dobbelkonsonant (og trykket skal jo være på u-en), eller med engelsk uttale som du sier.

Det er vel gjerne for å være kreativ, hva vet vel jeg!!

toneany skrev:

Hei du :) Må bare spørre om du har vært på scrappetreff på Bømlo?

Iforhold til Lukkas, eller Lukas osv, synes jeg navnet er kjempe fint. Og jeg hadde lagt vekt på U`en som Luuukas, og ikkje lukkas...

Tror det er mer vanlig nedover i øst-Europa med en slik stavemåte, men tror de uttaler det nokså likt som Lucas\Lukas. Kommer ikke på i hvilken idrett, men jeg har sett en mann som heter Luckas\Luckaz hvor de uttaler det enkelt.

Aldri sett den versjonen før, men syns det så rart ut, blir løck-ass i hodet mitt når jeg leser det

Ikke pent, og ser ut som en skrivefeil. Hvorfor påtvinge ungen et navn han for alltid vil måtte stave for folk og rette på, bare for å være så original og spesiell? Dumt.

turqouise skrev:
Ikke pent, og ser ut som en skrivefeil. Hvorfor påtvinge ungen et navn han for alltid vil måtte stave for folk og rette på, bare for å være så original og spesiell? Dumt.

Det er en pest og en plage egentlig, men jeg har gjort det samme med to av tre barn selv :p 

Men det er ikke for å være orginal og sær, men fordi andre har hatt sitt å si om mine barns navn også... :p

turqouise skrev:

LittleMonkey skrev:
Njaei... I mitt hode blir det mer LUKKas.... Synes det blir litt vel mye "sprett" i navnet når det skrives på den måten...

Back
Topp