Navnet Emrik

R

RoseBusk

Guest
Hva forbinder du med det navnet? Stammer det fra en tv serie eller barnetv? Vet jeg har hørt navnet før, men klarer ikke sette fingeren på det.
 
Fortalte svigerforeldrene mine at vi kjenner en gutt som heter Emrik, og svigerfar lurte på om gutten var tyrkisk. :) Må si meg litt enig i at det høres litt ut som et tyrkisk navn for meg også, selv om det ikke er det. Ikke at det gjør noe, altså.
 
Min stefar har et barnebarn som heter det, eneste plassen jeg har hørt det fra :)
 
Er vel opprinnelig svensk, men jeg vet ikke hvor du har det fra. Kjenner flere små Emriker. [emoji173]
 
Høres tyrkisk ut . Aldri likt navnet. Hadde en kollega som het Emre :p

Veldig mange elsker navnet og jeg synes at annen hver unge heter det :meh: hvor det stammer fra vet jeg ikke :)
 
Jeg tenker på det som opp samme gate som Leander, othilie og maximillian.
 
Elsker det, mannen hater det...
 
Aldri hørt før.. men høres jo ut som Henrik, kjenner en godhjertet fyr som heter Henrik. Så er åpen for navnet, men hadde ikke valgt det selv.
 
Hva forbinder du med det navnet? Stammer det fra en tv serie eller barnetv? Vet jeg har hørt navnet før, men klarer ikke sette fingeren på det.

Forbinder det med noe skandinavisk. Hørte(leste) det for første gang her på babyverden i 2015 og falt pladask. Gutten vår på snart 3 år heter Emrik ❤
Jeg måtte lese litt på det da vi bestemte oss for navnet og det er et gammelskandinavisk navn fra Sverige. Men tilhører noen generasjoner bak, så ikke så veldig vanlig i dag
 
Har ikke hørt det før, men det var et veldig fint navn :)
 
Er sykt mange som kaller ungen sin det og jeg klarer bare ikke å like det. Føler det er liksom en egen vri på Eirik eller Erik som er fine navn i seg selv.
 
Mannen bruker å si "og broren heter prikklik" o_O
Sååeh.. nei.
 
Jeg syns det er dødsfint, men det ble brukt i en norsk sketsj som tøyset med foreldre som skal være så innmari originale.. Og etter det har jeg mistet lysten på det.
 
Back
Topp