Navnespørsmål

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Hva syns dere om navnene Lene-Kristin (med trykk på kristiin) eller Christine?

Evt forslag til andre navn som kan passe til Lene, Kristin eller Christine? :)

Om vi bestemmer osd for dobbeltnavn, vil vi bruke begge navnene til daglig, så de må henge godt sammen :) men ikke mer enn 4 stavelser :)

Jeg synes ikke Lene-Kristin var noe spesielt fint.

Uff, jeg synes det var forferdelig å si det, men siden du spurte :confused:

Jeg liker navnet christine alene. Og det er også internasjonalt slik at det er enkelt å bruke uansett hvor i verden man er. Med dobbeltnavn så er det som du sier viktig med enkelt uttalelse. Hva med Liv-Christine? Hva er kriteriene for dobbeltnavnet? Vil du bruke både Lene og Kristin/Christine?

Syns Kristin er et "sterkt" nok navn til at det kan stå alene.. Eventuelt ha Ann/Anne før Kristin.. Men Kristin og Lene ble for tungt sammen for min del:) Hadde jeg endt med å si kun et av navnene :)

Lene er forsåvidt et fint navn i seg selv det også:)

Ser nå at jeg var litt utydelig med hvilket navn jeg likte :-P

Lene Christine er kjempe fint! Utrolig fin klang :-)

Lene Christin høres litt rart ut, som om de ikke passer sammen

Kristin (med trykk på Kristiiin, som du sier) passer jo som navn nr. to bak veldig mange navn, så i mitt hode er Lene-Kristin et navn som er både fint og lett å si. Utfordringen blir å få folk til å forstå at det er Kristiiin og ikke Kriiistin.

Jæ har ikke helt sansen for navnet Lene, men navnet funker fint sammen med mellom navnet! :) Kristin syns Jæ er fint! :)

Er mannen som liker best Kristin, mens jeg liker Lene og Christine alene! :) Jeg prøver å sette sammen noe som begge liker ;)

Vi må ikke ha dobbeltnavn, men hadde vært litt kos siden både jeg og storesøster har dobbeltnavn (og bruker begge navnene) :)

Kristin (med trykk på Kristiiin, som du sier) passer jo som navn nr. to bak veldig mange navn, så i mitt hode er Lene-Kristin et navn som er både fint og lett å si. Utfordringen blir å få folk til å forstå at det er Kristiiin og ikke Kriiistin.

Ja, det er noe det!

Back
Topp