Navneregler

tonjesm

Blir kjent med forumet
Hvordan er navnereglene i dag?
Feks... Kan man ha to fornavn og to etternavn der ene etteenavnet er mellomnavn? Feks: Ole Marius(fornavn) *mellomnavn/etternavn* *etternavn*
Og regler på bindestrek, hvordan er de?
Jeg har to etternavn og mannen har ett, kan man ta med alle om vi velger å ha 2 fornavn på babyn?
 
Hvordan er navnereglene i dag?
Feks... Kan man ha to fornavn og to etternavn der ene etteenavnet er mellomnavn? Feks: Ole Marius(fornavn) *mellomnavn/etternavn* *etternavn*
Og regler på bindestrek, hvordan er de?
Jeg har to etternavn og mannen har ett, kan man ta med alle om vi velger å ha 2 fornavn på babyn?
Usikker på reglene, men mener det stod info om dette på Altinn da vi registrerte barna. Du kan jo google litt å se?

Både mannen, barna våre og jeg har to fornavn uten bindestrek. Ingen av oss har mellomnavn, men vi har kun ett etternavn.
 
Vårt barn har to navn. Hvis jeg husker rett må fornavn og mellom-/dobbelnavn skrives under "fornavn". I dett tilfellet skal da Ole Marius skrives i fornavn. Det er regel på at mellomnavnet skal være/har vært et etternavn f.eks. Olsen. Og etternavn skal da være etternavn. Sikkert veldig uforståelig det jeg skrev nå, men håper du skjønner likevel :rolleyes:
 
Tror dere kan ha med alle 3 etternavnene, men at ene etternavnet står som mellomnavn og om man har to etternavn må det være bindestrek mellom de. Feks:

Navn: ole marius
Mellomnavn: olsen
Etternavn: jensen-hansen
 
Tror dere kan ha med alle 3 etternavnene, men at ene etternavnet står som mellomnavn og om man har to etternavn må det være bindestrek mellom de. Feks:

Navn: ole marius
Mellomnavn: olsen
Etternavn: jensen-hansen
Riktig det ja :)
 
Back
Topp