Navnepress..

Rita1994

Forelsket i forumet
Jeg har fra begynnelsen av graviditeten gitt klar beskjed om at jeg ikke vil kalle opp jenta mi. Dette godtar verken mamma eller bestemor, og driver å presser på for at jeg skal kalle henne opp etter ei grandtante. Jeg holder på å bli gal. Vær gang de snakker om jenta mi kaller de henne for Ingrid, til tross for at jeg gang på gang har sagt at jeg vil ikke kalle henne opp. Jeg aner virkelig ikke hva jeg kan si eller gjøre for å få dem til å forstå at dette faktisk er mitt og barnefar sitt valg, og ikke deres..

Huff, noe så teit!
Tror det beste er å bare overhøre det når dem snakker om Ingrid og så får hun det navnet dere har valgt når hun blir født. Så bør dem vel skjønne at det er dere to som bestemmer hva barnet deres skal hete og ikke dem.

Enig med Embla. Prøv å ignorer det at dem kaller henne Ingrid. Er ikke dem som bestemmer uansett. Gi henne det navnet dere selv ønsker. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Så utrolig respektløst! Enig i at det er bare til å overse og heller konsekvent bruke det navnet dere ønsker for henne (hvis dere har bestemt dere da). Dere kan ikke gjøre så mye annet enn å være klare på at det ikke er noen mulighet for at det blir Ingrid.

Back
Topp