Navnelister

Seawave

Elsker forumet
Sist jeg var gravid satt jeg på ei nettside med lister over navn. Her kunne man få opp alle navn i Norge sortert på første bokstav. I tillegg kunne man velge populæritet, f.eks «vis kun navn med over 10, 100 eller 1000 personer». Slik at man fikk luka bort mye av innvandrernavn osv som uansett ikke er aktuelle.
Noen som vet om denne finnes enda?
Eneste jeg finner nå, inneholder alle navn - inkl innvandrernavn og andre navn som bare noen få i landet har.

Ingen av dem kan sortere på antall som har navnet :( Jeg har både dysleksi og adhd, så å sitte å lese igjennom hundrevis av innvandrernavn gjør at jeg ikke får med meg aktuelle navn, og ikke klarer å fullføre listene :(
På den nederste kan du ihvertfall sortere etter navnets opprinnelse og velge Norge :)

På den nederste kan du ihvertfall sortere etter navnets opprinnelse og velge Norge :)
Ja, men det er mange fine og vanlige navn som har andre opprinnelser :facepalm:
Setter veldig pris på forsøket til å hjelpe altså!
Forstår bare ikke hvorfor det er umulig å finne lista jeg brukte sist, den var så genial!

Ja, men det er mange fine og vanlige navn som har andre opprinnelser :facepalm:
Setter veldig pris på forsøket til å hjelpe altså!
Forstår bare ikke hvorfor det er umulig å finne lista jeg brukte sist, den var så genial!
Jeg tror jeg vet hvilken du mener altså, men klarer ikke finne den igjen jeg heller. Mener den het navnekarusellen, men da jeg søkte på det kom bare den første linken opp. Og den var jo ikke noe særlig.

Back
Topp