Navnelapper

Snabeldyret

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Aprillykke 2017
Oktoberlykke2020❤
Hva skriver dere på navnelappene som brukes til å merke barnas klær og ting?

Bare fornavn, eller etternavn også?

Adresse? Telefonnummer? Andre ting?

:-)

Hva skriver dere på navnelappene som brukes til å merke barnas klær og ting?

Bare fornavn, eller etternavn også?

Adresse? Telefonnummer? Andre ting?

:)

Siden jeg har to barn og vi bruker mange lapper så har vi nå i det siste bare bestilt med etternavn og mobilnummer. Ungene har ett ganske så uvanlig etternavn så derfor fungerer det bra her.

Anbefaller disse forresten https://www.navnemerket.no

Fullt navn og telefonnr.

Fullt navn i tilfelle flere heter det samme fornavnet og fordi barnehagepersonell ikke vet etternavnet på alle barna.

Telefonnr er kjekt hvis man mister klær andre steder enn i bhg, hvis noen finner de på bussen/i fornøyelsespark/i idrettshall osv. Det samme hvis man feks får forvekslet sko og jakke i garderoben i idrettshallen eller i gangen på skolen.

Har hatt fullt navn og telefonnummer tidligere, gikk over til fornavn og telefonnummer nå, da barna har dobbeltnavn som ikke er vanlige. Sannsynligheten er liten for at det dukker opp noen med likt navn.

Fornavn (hun har dobbeltnavn som jeg vet at ingen andre i kullet hennes har) og mitt telefonnummer.

Vi har to forskjellige :) En med fult navn, adresse og tlf nr..

Nr 2 bare navn og tlf nr;) Bruker denne mest..
Jeg har tenkt på at det er greit med navn i allefall, hvis vi er på et senter en gang og jenta vår skulle komme bort fra oss, og hun ikke vil si navnet sitt, så kanskje noen tenker på at det er en navnelapp på klærne som de sjekker ;)

Fornavn(uvanlig så liten sjans for å treffe på andre med samme) og telefonnummer.

Vi har to forskjellige :) En med fult navn, adresse og tlf nr..

Nr 2 bare navn og tlf nr;) Bruker denne mest..
Jeg har tenkt på at det er greit med navn i allefall, hvis vi er på et senter en gang og jenta vår skulle komme bort fra oss, og hun ikke vil si navnet sitt, så kanskje noen tenker på at det er en navnelapp på klærne som de sjekker ;)
Jeg fant en liten gutt som har kommet bort fra foreldrene i dyreparken ifjor. Veldig grei å sjekke klærne da og kunne ringe foreldrene :)

Fornavn og telefonnr. Er mest for å hjelpe de voksne til å skille klærne/utstyr, mens tlf hjelper andre til å kontakte hvis vi har mistet noe.

Fornavn og tlf nr. Har snart to bhgbarn og vurdert å kjøpe noen med bare etternavn (bare vi fire som har det navnet i Norge, men det hjelper jo ikke om ikke de ansatte i bhg vet hva barna heter til etternavn :p )

Varierer litt, noen har fult navn og tlfnummer, andre bare fornavn og tlfnummer.

Tusen takk for svar alle sammen! :-)
Tror det blir fullt navn og telefonnummer her i første omgang. :-)

Back
Topp