navnelapper

darius

Glad i forumet
Hei. Har ett spm angående navnelapper. Fått i oppgave å stryke på lapper på kleda til Fredrik. (skal begynne i barnehage i morga.[:D]) hvor på kleda er det best å feste de? Og tempratur på jernet? Rimelig grønn på området...[8|]

stryk dem på øverst i ryggen :)) der merkelappene pleier være![:)] har jeg gjort!

dytt :)

ORIGINAL: darius

Da veit e ka e har å gjer når gullet er i seng. :) Skal jernet vere veldig varmt? Redd for å ødelegge kleda... [:)]

ja jeg hakke no peil på strykejern ogsånt :P men tok hvertfall vann i strykejernet, også strøyk. gikk fint det :P hehe[:)]

har hørt at rettetang også kan brukes. det har du vel daripus? [:D] hvor endte du opp med å bestille merker fra?

Brukte også glattejern, fungerte veldig bra egentlig. Litt stress noen ganger siden den andre siden av jernet er jo varmt og, og ville ikke smelte den siden av klærne som ikke blei merka. Men gikk bra :)
Strykejern har eg ikke peiling på, men vil ikke tro det spiller så stor rolle så lenge det er varmt, da fester lappene seg jo [:)]

På mine merkelapper står det at jernet skal være på det varmeste. Det går som regel greit med klærne, også med ullklær. Et par ganger (og jeg har merket noen hundre klær) har jeg opplevd misfarging, men det gjelder nesten bare røde klær.

Kos deg!

De påstrykbare navnelappene tåler 90 grader i vaskemaskin.
Klistremerkene tåler høyeste temperatur i oppvaskmaskin.

working man ;)

Back
Topp