Navnelapper til tøy

merete_80

Gift med forumet
Merker dere med fornavn (+telefonnr) eller etternavn (+ telefonnr)? Eller noe annet?

Edit: regner jo med at man merker med telefonnr. Men lurte på om dere velger fornavn eller etternavn? Evt begge deler.

Edit 2: ser fordelen med å bruke fullt navn, men noen av oss har gitt barna VELDIG lange navn... [X(] Og da trenger jeg jo i tilfelle vanvittig lange navnelapper...

Både fornavn og etternavn.

Tenk i barnehagen da, de finner en genser det står Karoline på, og så har de 4 stk i barnehagen som heter det...i tillegg til at 2 jenter har storesøstre som heter det og det kan være arvetøy... Samme gjelder egentlig etternavn. Veldig lurt å bruke begge navnene altså.

fornavn og etternavn + telefonnr [;)]

det kan være flere med samme fornavn (inkludert søsken eller andre som de har arvetøy fra). I tillegg er det slitsomt for nye vikarer (eller fra andre avdelinger som må hjelpe til) som ikke vet etternavnet til alle barna.
Og så er det greit med tlfnr i tilfelle tøy blir mistet ute i skogen/på bussen e.l. Eller hvis tassen blir borte på tur med barnehagen, så står det tlfnr i klærne hans.

Begge deler. Fullt navn og tlf nr.

Begge deler, selvsagt

ORIGINAL: MariSafari

Begge deler, selvsagt

Er det selvsagt? [X(]

Da må jeg ha noen sat**s lange navnelapper...

[:)]

ORIGINAL: Tjukkebollen

Både fornavn og etternavn.

Tenk i barnehagen da, de finner en genser det står Karoline på, og så har de 4 stk i barnehagen som heter det...i tillegg til at 2 jenter har storesøstre som heter det og det kan være arvetøy... Samme gjelder egentlig etternavn. Veldig lurt å bruke begge navnene altså.

Har fornavn, og første bokstaven i etternavnet + mitt tlfnr. [:)]

Kun fornavn + tlf. nr.. [:)]

Fornavn og forbokstaven i de to etternavna... han har ikke så vanlig navn, iallefall ikke når man får på de to bokstavene fra etternavnet [:)]

både for- og etternavn.

ORIGINAL: Kriswizz

Begge deler. Fullt navn og tlf nr.

her har vi M.[etternavn] og så nummeret under.
Begge ungene heter noe på M så da kan jeg bruke det til begge

som vikar i bhg ser jeg hvor viktig det er at det står fullt navn. Fornavn fordi vikarer ikke har sjans til å lære seg etternavnet til alle barna og etternavn for at hvertfall de fast ansatte skal klare å skille mellom de forskjellige barna med samme fornavn.

Så jeg merker klærne med fornavn, etternavn og telefonnummer.

De som har lange navn kan selvfølgelig skrive første fornavn og etternavn (evt med noen initialer imellom)

Etternavn og telefonnummer. Så slipper jeg å ha flere lapper å tenke på til hvert barn. Dessuten arves det tøy nedover her.. så har bare etternavnet og tlf..[:)] følte meg lur når jeg bestilte det, og jeg hadde rett[:D]
Har etternavn som ingen andre har og som er LETT å huske.

Har merkelapper med for- og etternavn, ikke mellomnavn. Når jeg merker med tusj, skriver jeg alltid fornavn, og enten etternavn eller initialer på mellom- og etternavn. Fornavn er utrolig greit for de (oss) som jobber i barnehagen, spesielt vikarer som ikke kan alle etternavnene. [:)]

Etternavn, med tanke på arving..

Jeg har noen med fullt navn( 5 stk) også har jeg noen med fornavnene (2 stk) + tlfnr.
På navnestempelet er det 4 navn+ forbokstaven til mellomnavnet hennes. Feks Liv Agnes W. Grøn-Hansen

Jeg ville tatt fornavn og telefonnummer hvis ingen andre i familien skal bruke de. Da har de som finner det kun en mulighet, å ringe dere;) Mistet en flaske nemlig og der sto bare navnet, så kom på atdet hadde vært veldig greit med nr også[;)][:)]

Back
Topp