Navnelappar til barnehage kler som sitte på vask itte vask?

Hari 86

Blir kjent med forumet
Kjupte smartlappar når hu sko begynna i barnehagen. Oppleve at det bare er 2-3 vask før dei løsne litt/dette av.
Har prøvt å stryke dei på igjen eller finna ny,men det same skjer.
Stryke meir enn 8 sekund, men det hjelpe heller ikkje.
Må snart kjøpa nye navnelappar. Ka type lapp sitte godt på?
Lappeliten, Askeladden eller andre merker?
Ka erfaring har dokke?
 
Har bare god erfaring med Askeladden. Sitter klin fast på rett på ull til og med :)
 
Klistrelapper fra Askeladden. Fest dem på vaskelappen så sitter det på. Har noen som jeg settter rett på tøyet ved behov for ekstra synlig lapp (feks inni yttertøy, der har jeg en i ryggen så den synes når de i bhg tar av/på tøyet og en på vaskelapp i tillegg) og da faller de av etterhvert - men det sier Askeladden selv også. Men de holder lenge. Har feks satt noen lapper på bestikk som vaskes i vaskemaskin hver dag, der datt første lapp av nå og den har sittet på i 2,5 år.
Lappene som er festet på vaskelappen faller ikke av :)
 
Min venninne var så fornøyd med et stempel, der hun bare behøvde stemple klærne. Var vel the kiddo space sine.
Er i alle fall mindre arbeid enn å stryke, da. Men har også vært borti greie klistrelapper, men husker ikke fra hvor. STRYKElapper gidder jeg faktisk ikke. :p
 
Vi bruker klistrelapper fra navnelappen elle hva de nå heter, og de sitte fint på vaskelappen til klærne :) Jeg har også stempel fra kiddo space som jeg bruker flittig og er fornøyd med det :) helt supert å stemple sokkene for er jo ingen lapper som sitter fast der!
 
Jeg har brukt strykelappene til Lappeliten i 4 år og vært veldig fornøyd med de! Litt mer jobb å stryke på men.
 
Har arva masse kler og vaskelappen er klippa vekk, så vanskelig å feste navnelapp der.
Kansje derfor dei dette av tøyet då pga eg stryke dei på plagget og ikkje vaskelappen....
Hu har brukt str 74, går snart øve t 80. Ungane så har brukt klenå før, har begynt i barnehagen når ei var større enn jentå mi.
 
Har arva masse kler og vaskelappen er klippa vekk, så vanskelig å feste navnelapp der.
Kansje derfor dei dette av tøyet då pga eg stryke dei på plagget og ikkje vaskelappen....
Hu har brukt str 74, går snart øve t 80. Ungane så har brukt klenå før, har begynt i barnehagen når ei var større enn jentå mi.
Jeg stryker alltid lappene rett på klærne.
 
Veldig fornøyd med klistrelapper fra Askeladden. Pleide å kjøpe fra Nordic print, men de har virkelig tapt seg med tanke på kvalitet, så de ville jeg styrt unna nå.
 
Sniker. Jeg synes Askeladden sitter dårlig nå. De jeg kjøpte i 2020 og 2021 var gode, men nå virker det som både lim og plast er endret. De sitter ikke en gang på merkelapper lenger! Flere som har lagt merke til det?
 
Sniker. Jeg synes Askeladden sitter dårlig nå. De jeg kjøpte i 2020 og 2021 var gode, men nå virker det som både lim og plast er endret. De sitter ikke en gang på merkelapper lenger! Flere som har lagt merke til det?

Ja - akkurat samme her. Sykt irriterende for de satt som støpt før.
 
Ja - akkurat samme her. Sykt irriterende for de satt som støpt før.
Må egentlig bare klage og spørre hva som har skjedd med produktkvaliteten. Strykelappene er også dårligere og faller av etter én vask. Kan jo hende vi får noen form for "erstatning"?
 
Sniker. Jeg synes Askeladden sitter dårlig nå. De jeg kjøpte i 2020 og 2021 var gode, men nå virker det som både lim og plast er endret. De sitter ikke en gang på merkelapper lenger! Flere som har lagt merke til det?
Nei, er det sant? Også jeg som snart må bestille nye. Vet dere om det er andre som er "gode"?
 
Må egentlig bare klage og spørre hva som har skjedd med produktkvaliteten. Strykelappene er også dårligere og faller av etter én vask. Kan jo hende vi får noen form for "erstatning"?

Ja de jeg kjøpte i 2019 og satte på klærne til sønnen min sitter fortsatt kjempegodt på alt lillesøster nå arver. Mens de lappene jeg setter på nå ramler fortere av. De fra 2019 har så og si aldri ramlet av.
 
Nei, er det sant? Også jeg som snart må bestille nye. Vet dere om det er andre som er "gode"?
Nei, dessverre! Men kan melde tilbake her om jeg får svar fra dem. Akkurat samme her som @Veivalsa skriver. Vaskemaskina er full av dem etter jeg brukte opp 2020-merkene.
 
@Veivalsa @Chawa : Jeg tok kontakt med Askeladden og beskrev situasjonen nå. De sier at de ikke har gjort noen endringer på verken lim eller materialer, men at jeg kan ha fått et dårlig parti. Det er rart, i og med at dette dreier seg om tre eller fire separate bestillinger fra min side. De sa også at jeg måtte si fra med en gang det skjedde, men jeg prøvde jo over tid for å se om de faktisk hadde blitt dårligere, eller om det bare var tilfeldig.

Kundeservice påpekte at klistrelappene måtte sitte på de blanke vaskeanvisningslappene i klærne... Altså, mer enn halvparten av klærne våre er uten slike blanke lapper. Fester dem selvsagt der når de finnes, men hele poenget med merke- (og stryke-) lapper forsvinner jo når man ikke kan sette dem fast "hvor som helst"? Vet ikke helt om jeg tror på kundeservice heller. For alle lappene fra 2020 sitter seriøst fortsatt på klærne - til og med inni sokker!

De sender meg nye klistre- og strykelapper kostnadsfritt nå. Skal undersøke om disse er bedre og gi dere tilbakemelding da.

Beklager at vi bombet tråden din, @Hari 86 . :wacky:
 
Greit
@Veivalsa @Chawa : Jeg tok kontakt med Askeladden og beskrev situasjonen nå. De sier at de ikke har gjort noen endringer på verken lim eller materialer, men at jeg kan ha fått et dårlig parti. Det er rart, i og med at dette dreier seg om tre eller fire separate bestillinger fra min side. De sa også at jeg måtte si fra med en gang det skjedde, men jeg prøvde jo over tid for å se om de faktisk hadde blitt dårligere, eller om det bare var tilfeldig.

Kundeservice påpekte at klistrelappene måtte sitte på de blanke vaskeanvisningslappene i klærne... Altså, mer enn halvparten av klærne våre er uten slike blanke lapper. Fester dem selvsagt der når de finnes, men hele poenget med merke- (og stryke-) lapper forsvinner jo når man ikke kan sette dem fast "hvor som helst"? Vet ikke helt om jeg tror på kundeservice heller. For alle lappene fra 2020 sitter seriøst fortsatt på klærne - til og med inni sokker!

De sender meg nye klistre- og strykelapper kostnadsfritt nå. Skal undersøke om disse er bedre og gi dere tilbakemelding da.

Beklager at vi bombet tråden din, @Hari 86 . :wacky:
Helt i orden, greit å høre om arfaringer fra andre.
De eg kjøpte sitter fortsatt på.
 
Sniker.
Lappeliten har vi brukt her. Klistrelapper på klær med vaskelapper, og strykemerker på hjemmestrikk og klær uten vaskelapp. Klistremerkene bruker vi også på vannflasker og matbokser og andre ting og tang. Ikke opplevd at de har falt av hverken klær eller gjenstander tross hyppig vask :)
 
Back
Topp