Navnekombinasjon

Havfruen88

Glad i forumet
*MIA*
Navn er vanskelig! Vi sliter skikkelig med å finne noen vi vil bruke. De navnene vi liker best ligger på "topp" listen. Type Emil, Lucas, Noah..

Både mannen min og jeg har hele tiden vært enige om å ikke ha to navn på barna våres.

Nå er imidlertid saken slik at vi liker kombinasjonen Emil Leander veldig godt. Da vil barnet vårt skille seg ut, selv om han får et av de mest brukte navnene.. Men synes dere denne kombinasjonen kan brukes, eller har vi sett oss litt blinde på de to navnene? :P

Og er det dumt å ha to navn på ene barnet når vi bare har 1 på den andre?

Jenta vår heter Amalie.

syns ikke det var så dum kombo jeg.

Søstra mi har dobbeltnavn og jeg enkelt navn. Mamma har dobbelt og pappa enkelt navn.
Tante ungene mine ei enkelt og en dobbelt, samt onkelbarna til min sambo, har ene dobbelt og kommende får enkelt. Svigermor har dobbelt og svigerfar enkelt. 
Trur nok det ikke får noen konsekvenser eller problemer av noen grunn.

Ser ikke noe feil med det, annet enn at jeg var sjalu som liten og ville ha dobbelt,og sikkert derfor vår får dobbelt ;)

Syntes det var en fin kombinasjon :D

Synes Emil Leander fungerte flott :) passa og godt til Amalie syns jeg. Gjør ingenting at han får dobbeltnavn og hun bare har ett.

Kjekt med slike fine tilbakemeldinger. :)

Spennende å se om det blir det navnet til slutt, eller om vi ombestemmer oss :P

Vet at de kommende besteforeldrene ikke kommer til å like det. Både pga bruk av to navn, og selve navnene. Noen som har tips til hvordan vi skal takle det? :P

Navnene blir de vandt til, besteforeldrene... Det er bare å si at dette er hva VI har bestemt oss for, og vi er veldig glade over dette valget.. basta..

cayia skrev:
Navnene blir de vandt til, besteforeldrene... Det er bare å si at dette er hva VI har bestemt oss for, og vi er veldig glade over dette valget.. basta..

hihi :) Blir nok sånn ja :)

Syns det var kjempefint! Gå for det og gled dere over hvor fint det er :) 

Vi har selv valgt et navn som ikke alle i familien syns er like fint eller vanlig, så når jeg forteller hva det er pleier jeg å legge til at "mange syns det er for langt, men vi syns det er kjempefint" og så stirrer jeg de i senk til de ikke tør gjøre annet enn å smile og nikke, hehe. Så legger jeg til at mange ikke ville sagt noe om de fikk vite det etter at babyen var født, og da syns jeg det er like unaturlig å si negative ting før babyen er født. Driver vi kanskje og kritiserer bestefar Ottars navn, eller tante Gro? Nei, navn forandrer seg og det er bare morsomt! :)  

Hehe.. Høres ut som en lur strategi. Skal prøve det selv. Ja, er rart hvordan de kan si så negative ting om navnet nå, for vi kritiserer det aldri etter barnet er født. Men satser på de har vett til å holde munn.. :)

lilly_lane skrev:
Syns det var kjempefint! Gå for det og gled dere over hvor fint det er :) 

Vi har selv valgt et navn som ikke alle i familien syns er like fint eller vanlig, så når jeg forteller hva det er pleier jeg å legge til at "mange syns det er for langt, men vi syns det er kjempefint" og så stirrer jeg de i senk til de ikke tør gjøre annet enn å smile og nikke, hehe. Så legger jeg til at mange ikke ville sagt noe om de fikk vite det etter at babyen var født, og da syns jeg det er like unaturlig å si negative ting før babyen er født. Driver vi kanskje og kritiserer bestefar Ottars navn, eller tante Gro? Nei, navn forandrer seg og det er bare morsomt! :)  

Back
Topp