Navnekombinasjon

Cailen

Betatt av forumet
Vi har en sønn som heter Håvard , også er jeg veldig glad i navnet Halvor. Blir de navnene for like? Eller går det fint med den navnekombinasjon?

Etter min smak, er det for likt. 
Men hva andre mener betyr jo ingenting så lenge man er fornøyd selv :)

Takk for svar, begge to. Dere må gjerne komme med andre forslag dere synes passer til Håvard. :-)

Håvard & Henrik ... :)

Jeg synes det var kjempefine navn som passer godt sammen :)

immababy skrev:
Håvard & Henrik ... :)

Henrik er faktisk et av de andre navna vi har på lista, men vi liker Halvor bedre. Det er noe eget ved det navnet. synes det er så mange som heter Henrik.

Håvard og Sverre :D

jeg personlig hadde nok ikke valgt det da jeg syns det blir litt for likt. Hadde de vært tvillinger så hadde det blitt noe annet.

Jeg syns det var fint det var det! hadde også vendt meg til det. Her selv et problem der for nå begynner min samboer og snakke om at han vill at gutten skal hete Eivind. så da blir det veldi likt med den andre vi har Erlend.

Lykkelig med 2. (3) skrev:
Jeg syns det var fint det var det! hadde også vendt meg til det. Her selv et problem der for nå begynner min samboer og snakke om at han vill at gutten skal hete Eivind. så da blir det veldi likt med den andre vi har Erlend.

Ja de navnene var også ganske like, men på en annen måte så uttales de jo veldig forskjellig. Fine navn begge to. :-)

litt likt for min del. min sønn heter christian. min mann ville ha kristine om d var jente. men d sa jeg nei til. så da blir d frøya. men navnene du har er veldig fine. og d er jo opp til dere hva dere vil ha. om dere ikke syns d er for likt osv så go for it! :D

bjlind skrev:
jeg personlig hadde nok ikke valgt det da jeg syns det blir litt for likt. Hadde de vært tvillinger så hadde det blitt noe annet.

Den forstår jeg ikke helt. Hvorfor er det greit å navne tvillinger likt men ikke vanlige brødre. Du er ikke alene om å si det altså :) men jeg har aldri forstått "kle de likt" greia med tvillinger. De er da forskjellige individer de også. (ikke et angrep, bare nyskjerrig)

navnene er fine men litt for like for min smak.....da blir det gjerne litt forvirring :)

åmund passer godt til håvard synes jeg :)

Takk for svar alle sammen. =) Det med at tvillinger kan ha like navn/like klær, men ikke andre søsken har jeg også hørt flere har sagt. Jeg ser ikke helt forskjellen, men tydelig at mange mener det. =)

Du har nok rett i at det kan bli en viss forvirring. Om det er jente er navnet klart, og det kan jo hende det er jente denne gangen ;-)

Back
Topp