Navnehjelp jente

Bkno1670082

Andre møte med forumet
Jeg som alltid har syntes det har vært enklere med jentenavn enn guttenavn sitter nå helt fast! Magefølelsen min var så sikker på gutt denne gangen (har jente fra før), så guttenavnet var så og si i boks. Men vi venter altså en lillesøster. <3

Noen som har noen forslag? Storesøster heter Linnea. :)
 
Jeg ville kalle lillesøster Klara <3 sist, men "tapte" mot pappa og storesøster! Hadde lille vært jente denne gangen hadde jeg krevd å bruke det navnet! Må finne guttenavn vi..... Å det er supervanskelige!!!!!!
 
Adele (det heter jenta mi)
Vår
Amalie
Ada
Alva

Jeg trodde jeg skulle få jente å hadde bestemt meg for navnet Amalie, men det blir en gutt her.
 
Jeg ville kalle lillesøster Klara <3 sist, men "tapte" mot pappa og storesøster! Hadde lille vært jente denne gangen hadde jeg krevd å bruke det navnet! Må finne guttenavn vi..... Å det er supervanskelige!!!!!!

Klara liker jeg også!

Hilda, Hillevi, Edith, Astrid, Liv, Eva, Solveig er noen som stod på jentelista vår.

Vi skal ha gutt er og aner ikke hva han skal hete.
 
Her heter mini Tanja.
Vi vurderte Lea Marie om det var jente nå.

Ellers liker jeg veldig godt kathinka, madelen, matilde
 
Min niese heter Clara :) Nydelig!

Man tilegner jo navnene visse egenskaper. Klara er f.eks verdens tøffeste, sterkeste, varmeste og det beste mennesket jeg noen gang har møtt..... Min oldemor....

Har andre navn holder jeg meg laaaangt unna fordi jeg har kjent/møtt mennesker jeg ikke går spesielt godt overens med med det navnet! Sukk!! Blir vanskelig dette!!! ;)
 
Her heter mini Tanja.
Vi vurderte Lea Marie om det var jente nå.

Ellers liker jeg veldig godt kathinka, madelen, matilde

Madelen heter jenta mi i magen :) veldig fornøyd med det navnet. Klinger så godt og lett. Er færre en 360 mennesker i Norge med Madelen til fornavn (stavet på den måten) det vanligste er madeleine og tror det var rett over 600 stk i Norge med den stavelsen. Langt fra noe poppis navn men nydelig med stor N.
 
Man tilegner jo navnene visse egenskaper. Klara er f.eks verdens tøffeste, sterkeste, varmeste og det beste mennesket jeg noen gang har møtt..... Min oldemor....

Har andre navn holder jeg meg laaaangt unna fordi jeg har kjent/møtt mennesker jeg ikke går spesielt godt overens med med det navnet! Sukk!! Blir vanskelig dette!!! ;)

Helt klart! Er mange navn som ble forkastet hos oss pga folk man ikke vil ha det samme navnet som. Jeg som lærer, merker at flere av elevenes navn var utelukket!!

Lykke til :)
 
Her er min jenteliste: Nora, Marie, Julie, Frida, Olivia, Milla, Olena.
Vi skal ha gutt, og der er listen dessverre en del kortere
 
Maiken :Heartred det hadde vi klart som jentenavn. Men ble en liten gutt her:)
 
Back
Topp