Navneforslag

Tonje Catrinee

Forelsket i forumet
Hei,

Vi venter tvillinger (jenter) og synes det er vanskelig å finne to dobbelt navn. Vi har eit klart, men treng litt hjelp til å finne eit dobbelt navn til. Far er portugisisk så vi treng navn som kan uttales på begge språk. (Uttales like bra på norsk som f.eks på engelsk).

Setter pris på alle forslag. :)

Last edited:
Er ikke lett å finne navn vi har leita lenge før vi endelig bestemte oss. Nå aner jo ikke jeg hvordan portugisisk språk er men kan jo slenge ut noen navn
Hva med:
Sara Euniqe
Tirill Sofie
Jenny Aurora
Luna Terese
Bea Iselin

Er ikke lett å finne navn vi har leita lenge før vi endelig bestemte oss. Nå aner jo ikke jeg hvordan portugisisk språk er men kan jo slenge ut noen navn
Hva med:
Sara Euniqe
Tirill Sofie
Jenny Aurora
Luna Terese
Bea Iselin
Takk for forslag. :happy: Var greit å finne eit, men va litt verre med to, så klarer ikkje heilt å finne eit som vi liker/eller som eg liker godt. :rolleyes:
Vi tenker internasjonale navn, som kan uttales like bra på norsk som f.eks på engelsk. :)

Kanskje lettere å skulle gi forslag vist du deler hva dere har tenkt.
Skjønner at det kanskje er litt lettere, men vi har ikkje lyst å dele navnet vi har bestemt enda.
Har googlet for å finne internasjonale navn, er eit hav med navn. Men så vanskelig å velge. :wideyed:

Jeg var på jakt etter navn fra et annet land enn Portugal, men mye av listen min baserte jeg på wikipedia. Spesielt oversikter over kongelige og kirkelige navn fra landet. Her er noen forslag fra wikipedia basert på portugisiske prinsesser og santaer.

Maria
Teresa
Carlota
Januaria
Isabel
Luisa
Franciska
Barbara
Beatriz
Irene
Rita
Joana
Engracia

Selv falt jeg for dobbeltnavnet Maria Clara, kan det fungere for dere? Det er iallefall veldig internasjonalt og spesielt Clara/Klara er populært i Norge nå, har jeg inntrykk av.
https://en.wikipedia.org/wiki/Maria_Clara_of_the_Child_Jesus

Jeg var på jakt etter navn fra et annet land enn Portugal, men mye av listen min baserte jeg på wikipedia. Spesielt oversikter over kongelige og kirkelige navn fra landet. Her er noen forslag fra wikipedia basert på portugisiske prinsesser og santaer.

Maria
Teresa
Carlota
Januaria
Isabel
Luisa
Franciska
Barbara
Beatriz
Irene
Rita
Joana
Engracia

Selv falt jeg for dobbeltnavnet Maria Clara, kan det fungere for dere? Det er iallefall veldig internasjonalt og spesielt Clara/Klara er populært i Norge nå, har jeg inntrykk av.
https://en.wikipedia.org/wiki/Maria_Clara_of_the_Child_Jesus
Mor til Sambo har Maria som eit av sine navn, så det har vi allerede tenkt å kanskje bruke som mellom navn på ein av jentene. :) Clara/klara har også sambo tenkt på, men eg er så usikker. o_O:)
Takk for forslag. :happy:

Eva Sophie
Maria Bella

Back
Topp