Navneforslag :)

Ninen D

Elsker forumet
Kjæledyrene mine har kommet...
Kjæledyr og kjæledyr da, men hva skal man kalle fisker?

Jeg har hatt en kampfisk lenge, den kjøpte jeg på et barseltreff på gulskogen i drammen... Hehe, og har fått navnet Attila...
Men; så ble jeg frelst da, av disse flotte skapningene. Så jeg kjøpte en ny, UTROLIG flott, men den var syk, så den døde etter 4 dager :( Rakk ikke få et ordentlig navn engang stakar, men den var så rå, rosa, hvit og blå :P

Men så fikk jeg en ny da, en knæsj rød en, med blå haletupp, den er vilter og god, og "hopper" opp når jeg kommer med mat, og søker kontakt (om fisk gjør det?)
Og han heter Alexander Den Store

Og i dag, kom 3 til, alle fantastiske på hver sin måte i farge, men kjenner ikke "personligheten" ennå, og navn har de ikke fått...

Så kanskje dere vil hjelpe til med navneforslag??

Legger ut bilde av nr 1, 2 og 3 her, tatt med mobilkamera... Så er fryktelig dårlig..
¨Men skal få ladet opp speilrefleksen, og lagt ut skikkelige bilder av de 3, pluss attila og Alexander i morgen!!

nr 1

nr 2

nr 3

De ser virkelig penere ut altså!! Faktisk.. Skikkelig forskjellige, og skikkelig sterke og flotte farger når de blåser seg opp og viser seg frem..

Lover å få fine bilder, hvor dere ser deres prakt skikkelig :D Og da og forskjellene på de 3, ikke bare at de er sånn ca blå.. Nr 2 er forresten en crowntail, de andre er vanlige..

Attila er og vanlig, og Alexander er en crowntail... Legger ut bilder i morgen som sagt..

ORIGINAL: Drømmeren

Har du dem i samme kar?[:-][:o]

Nei stakar, jeg driver da ikke på som i gamle rom, med gladiatorkamper :P:P

Nei de har hvert sitt kar..
Har 1 medium bolle, et STORT kar med 10 andre fisk (som er kampfisk sikre)
Og 3 mindre boller.

Hver uke kommer de til å sirkulere, så alle får vært i store akvariet, medium og de små..
De bytter plass når jeg skifter vann på karret, på bollene skifter jeg vann hver 2 dag...

Ok det var da endelig godt[8D]

Men tror du bør la dem være i hvert sitt så dem ikke blir stressa pga flyttingen etterhvert[;)]

Når det gjelder navn så er jeg helt blank.. hehe .. eier ikke ett fnugg av kreativitet[8D]

ORIGINAL: Drømmeren

Ok det var da endelig godt[8D]

Men tror du bør la dem være i hvert sitt så dem ikke blir stressa pga flyttingen etterhvert[;)]

Når det gjelder navn så er jeg helt blank.. hehe .. eier ikke ett fnugg av kreativitet[8D]

Ja muligens, får se hvordan de takler det, de i dyrebutikken anbefalte å bytte av og til..
Mulig jeg ikke gjør det så ofte, nettopp pga stress...
Men om jeg ser at en blir "slapp" i en av de mindre bollene, kommer jeg til å gi den bedre plass..

Sparer også til nye større boller også...

attila og alexander er liksom de 2 store krigerene... Og nå har jeg plutselig 3 til :P Og er tom for navn

ingen med navneforslag? Jeg trenger sårt hjelp her..

Dytt

Vi fikk fisker på en småbarnsavdeling jeg jobbet i for 10 år siden. Barna fikk ansvaret for å finne opp navn, det ble;
Lunsj og Middag[;)] Kanskje det kunne være noe?

haha, passer nok bra inn i en barnehage, men ikke helt her :D

Men vi har faktisk tenkt på Sushi, Sashimi og Maki.

Back
Topp