Navnefest

Lilla-87

Forumet er livet
Den 13.april skal vi ha navnefest for vesla. Er så spent! Vi er de første i våre familier som trår bort fra kristendommen, så jeg kjenner nesten på litt prestasjonsangst. :p
Det skal leses opp et dikt som er håndplukket av oss foreldrene, så nå Googler jeg som bare det her. Om noen har knakende gode forslag, så kom gjerne med dem.;)
(Maks 4 vers, skal passe inn på A5-format.)

Kan dessverre ikke hjelpe deg med dikt;9 Er dårlig på sånne ting, men kjempekoselig dere skal ha navnefest:D Vi hadde dåp den 6 januar og var kjempekoselig:):):) Håper dere får en flott dag og husk og oppdatere med bilder:D

Det går nok fint skal du se:-) Ingen i min familie son har døpt ungene sine, så her har det vært uvanlig igjen:-)

så koselig da! Kan ikke hjelpe med dikt her nei :p Vi hadde dåp 18.november, begynner å bli ei stund siden kan man si :p ;) Hun var jo sååå lita da, ikke 3 måneder engang :rolleyes:

Er så dårlig på dikt og sånn selv, men skal da klare å finne på noe lurt! Fant et dikt jeg fikk klump i halsen av, men det var om morskjærlighet, så det blir litt urettferdig for pappaen hennes. :p

Den 13.april skal vi ha navnefest for vesla. Er så spent! Vi er de første i våre familier som trår bort fra kristendommen, så jeg kjenner nesten på litt prestasjonsangst. :p
Det skal leses opp et dikt som er håndplukket av oss foreldrene, så nå Googler jeg som bare det her. Om noen har knakende gode forslag, så kom gjerne med dem.;)
(Maks 4 vers, skal passe inn på A5-format.)
Noen jeg fant nå som jeg likte:

Våg å være.
Våg å være ærlig, våg å være fri våg å føle det du gjør si det du vil si. Kanskje de som holder munn er reddere enn deg? Der hvor alt er gått i lås må noen åpne vei.
Våg å være sårbar ingen er av stein. Våg å vise hvor du står, stå på egne bein. Sterk er den som ser seg om og velger veien selv. Kanskje de som gjør deg vondt er svakest likevel?
Våg å være nykter, våg å leve nå. Syng, om det er det du vil – gråt litt om du må. Tiden er for kort til flukt, bruk den mens du kan. Noen trenger alt du er og at du er sann!
Av Hans Olav Mørk.

En ny dag!
Jeg har fått en vakker gave. En ny dag som kun er min. Det er opp til meg å velge hva jeg bruker gaven til.
Dagen står der i min dørsprekk, venter på å komme inn. Full av blanke, rene sider med all verdens farger til. Hvordan kan jeg best utnytte denne gaven jeg har fått?
Jeg må velge varme farger, ikke farge arket grått. Jeg vil bruke dagens timer til å være positiv.
Glede mennesker jeg møter Gi oppmuntring og smil. Uansett så må jeg huske at når dagen er forbi, har de ting jeg sa og gjorde tråkket opp en sti.
Det er opp til meg å styre hvor den stien fører hen. Ønsket er at du som ser den kan se sporet av en venn…..
( Ukjent )

Vi har hatt navnefest for begge våre barn. Flott sermoni :)
Jeg liker godt dette diktet av Andre Bjerke:
BARNET
av Andrè Bjerke
Å møte et barn i blikket
er mer enn et møte med vår;
det er som å dra på en reise
tilbake titusener av år.

Og ikke bare finne
sin egen barndom på ny
men artens famlende barndom
i tidens morgengry.

Det er som den lille kroppen
som leker i sommerens vind,
ennå har minnet i seg
om slektenes første trinn.

Den reiser seg opp fra stranden
Og går i den solede sand
som apen en gang har reist seg
og blitt til den første mann!

Men det blir nok mye brukt i slike sermonier fra før, så kan jo hende det er litt oppbrukt?
Lykke til i allefall! Blir nok en flott dag!

Back
Topp