Navnefest noen?

Lykkeliten ;)

Gift med forumet
Vi har tenkt på navnefest, og uten sermoni tror jeg. Noen andre?

Har aldri vært på navnefest før, men det blir vel som en fest som folk har etter dåpen i kirken. Det går jo an å ha en sermoni som Norsk Humanetisk forbundet organiserer, den varer i ca en time. Tror vi skal kun ha navnefest. [:)]

Ja![:)] Vi skal! Uten sånn sermoni tror jeg. Er ikke heeelt sikker enda, men regner med det blir bare navnefest.
Vi skal ha det ute i hagen og jeg vil gjerne lage noe bilde greier fra fødselen og fram til idag.

ORIGINAL: Citti

Ja![:)] Vi skal! Uten sånn sermoni tror jeg. Er ikke heeelt sikker enda, men regner med det blir bare navnefest.
Vi skal ha det ute i hagen og jeg vil gjerne lage noe bilde greier fra fødselen og fram til idag.
 Det hørtes kos t med bildegreiene  [;)] God ide [8|][8D]

Jeg skal på navnefest til niesen min med sermoni om en uke. Blir kjekt å se hvordan det er [:)] Vi skal ikke ha noen navnefest eller dåp, men har hatt en liten sammenkomst for å feire at Filip er født. Hadde det samme for Emily da hun ble født også. Hverken sambo eller meg er døpt, og vi har ingen særlig kristen tro heller, så da tenkte vi heller at barna kunne velge når de blir gamle nok til det[:)]

Jeg skal ha navnefest til Filip, men vet ikke helt når.

Søsteren min hadde en slik navnefest, som humanetisk har. Synes dette var veldig fint. Blir jo på en måte som en dåp, bare vannet blir byttet ut med diktopplesning, sang og noen ord om barnet som har kommet til verden. Selv synes jeg dette ble mer personlig enn en dåp. Etter dette fungerer alt som det gjør i en dåp, hvor barnet får samme type gaver som i en dåp, samt at man har kaffe og kaker.
Noe annet som er litt morsomt med dette er navnet som mange bruker istedenfor vitner eller faddere, som er hjertevenn.
Selv skal jeg ha navnefest til Filip, noe som kommer av at jeg absolutt ikke er kristen.

Vi skal ha navnefest for Hauk i regi av Human-Etisk Forbund om to uker. Gleder meg til det, det er en flott seremoni. [:)]

Vi skal ha navnefest. Bare en samling med slekt som skal spise god mat og koooose oss! Har ikke planer om noe sermoni, men det hadde vert fint egentlig. Kanskje neste gang??

Back
Topp